دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : 20531
استاد حوزه علمیه قم:

صدا و سیما سبک زندگی اسلامی ایرانی را ترویج دهد

قم نيوز : قم نيوز:‌استاد حوزه علمیه قم گفت: صدا و سیما باید بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری سبک زندگی اسلامی ایرانی ترویج را در جامعه ترویج دهد.
صدا و سیما سبک زندگی اسلامی ایرانی را ترویج دهد
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام مهدی ماندگاری در کنفرانس خبری موسسه سیره شهدا قم با اشاره به انتقادات چند روز گذشته خود در صدا و سیما اظهار کرد: رسالت یک مبلغ تبیین معارف الهی است که برای تبیین معارف الهی نه اجازه کسی را لازم دارد و در آیات قرآن به صراحت بیان شده است که مبلغان جز خداوند نباید از کسی ترسی داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران به اقامه معروف و از بین بردن زمینه منکرات است و از سوی دیگر تفاوت نظام اسلامی با نظام طاغوت همین است که در نظام اسلامی معروف قانونی است و منکر قاچاق است، ولی در نظام طاغوت منکر قانونی است و معروف قاچاق است.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیما یک دانشگاه عمومی است عنوان کرد: امام خمینی (ره) یک مدال به سینه صدا و سیما زدند زیرا که دانشگاه خوراک فکری به مردم می دهد و در واقع صدا و سیما یکی از فرهنگ سازان جامعه است که طبق سخن مقام معظم رهبری فرهنگ به منزله هوای یک جامعه است.

حجت‌الاسلام ماندگاری خاطر نشان کرد: سیستم صدا و سیما مروج فرهنگ های غلط است، بد حجابی رابطه دختر و پسر، تجمل گرایی، مصرف گرایی و ابتذال فکری و فرهنگی را در برخی از برنامه ها دنبال می شود، شاخص حمله مان به نوع تبلیغات بازرگانی به ویژه در برنامه های کودک و نوجوان، که طبق آئین نامه مصوب سال ۸۳ صدا و سیما قبل و بعد و حین برنامه های کودک و نوجوان پخش پیام بازرگانی ممنوع است اما مسئولان به تعبیر بنده برای تامین نیازهای مالی صدا و سیما فرهنگ فروشی می کنند که این امر به منزله تسلط داشتن نظام اقتصادی بر دانشگاه های فرهنگی است که این امر یعنی هر کسی می تواند مبلغی را پرداخت کند و فرهنگی که خود دوست دارد به مردم القا کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حمایت دولت از صدا و سیما به عنوان یک سنگر فرهنگی عنوان کرد: مسئولان با ارائه بودجه و شورای عالی فرهنگی و حتی مردم، همانگونه که محافل مذهبی را کمک می کنند، صدا و سیما را هم به عنوان یک سنگر فرهنگی حمایت مالی کنند و از سوی دیگر برخی از نوجوانان به فرهنگ های غلطی که در صدا و سیما ارائه می شود اعتراض کرده بودند.

وی تصریح کرد: ما در برنامه به سمت خدا صدا و سیما را محکوم نکردیم بلکه کپی برداری از رسانه غربی را در صدا و سیمای جمهوری اسلامی را محکوم کردیم. همچنان که امام فرمود ما با سینما و تلوزیون مخالف نیستیم بلکه با فساد و فحشا مخالفیم.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به روشن شدن امید در قلب های مردمی عنوان کرد: امر به معروف بسیاری از مشکلات و مسائل جامعه را حل کرد و برخی از مردم تصورشان این بود که کسی جرات امر به معروف ندارد که در این راستا خداوند به مبلغ جرات داده است تا جامعه را امر به معروف و نهی از منکر کند که امیدواریم خدا توفیق بدهد که به یک نتیجه ای برسیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdca6mnu.49nwe15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما