پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : 20672
آیت الله حسینی بوشهری:

مجمع عمومی موجب رویش جامعه مدرسین است

قم نيوز : قم نيوز: معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تشکیل مجمع عمومی را موجب رویش دانست و تاکید کرد: امیدواریم با تشکیل این مجمع به یکی از مطالبات رهبری پاسخ داده باشیم.
مجمع عمومی موجب رویش جامعه مدرسین است
به گزارش قم نيوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهداف تشکیل این مجمع بیان کرد: از گذشته برای این مجمع نگاه وجود داشت و در اساسنامه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز تشکیل مجمع عمومی مورد تاکید قرار گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین تاکید داشتند اظهار کرد: بعد از سفر معظم له به قم و رایزنی صورت گرفته با مراجع تقلید اراده‌ای شکل گرفت تا مجمع عمومی جامعه مدرسین تشکیل شود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه همه اساتید سطوح عالی برای حضور در این مجمع دعوت شده‌اند یادآور شد: در این مجمع از اساتیدی که حداقل ۷ سال سابقه تدریس در سطوح عالی و درس خارج را دارند دعوت شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: مجمع عمومی به هیچ وجه رقیبی برای جامعه مدرسین نخواهد بود، چرا که جامعه مدرسین از جایگاه والایی برخودار بوده است و ما همواره به دنبال حفظ انسجام و یکپارچگی در حوزه علمیه بوده‌ایم.

مدیر حوزه‌های علمیه اظهار کرد: با تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین بسیاری از اساتید فاضل می‌توانند با بیان دیدگاه‌های خود در مسیر پیشرفت حوزه‌های علمیه ایفای نقش کنند.

وی با اشاره به تشکیل هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: ابتدا ثبت نام داوطلبان انجام شده و صلاحیت‌ها احراز می‌شود و سپس مراسم رای گیری در مجمع عمومی برگزار شده و اعضای منتخب عهده‌دار عموم می‌شوند.

حسینی بوشهری افزود: همه اعضای جامعه مدرسین عضو مجمع عمومی هستند؛ البته مجمع و جامعه مدرسین از هم تفکیک و متفاوت نیستند.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین تبیین و گسترش اسلام ناب محمدی بر اساس سنت قرآن و اهل بیت(ع)، تبیین و دفاع از قرآن و عترت، تبیین و دفاع از جایگاه ولایت فقیه، ایجاد زمینه مناسب برای رشد و بالندگی حوزه و نظام روحانیت، تعمیق مباحث اخلاقی و ساده زیستی و تقویت تقوا در فضلا و آماده سازی طلاب برای ورود به تحقیق و پژوهش و تبلیغ اسلام را از جمله اهداف تشکیل این مجمع دانست.

وی با اشاره به وظایف هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین اظهار کرد: پیگیری منویات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید، پیشنهاد و معرفی صلاحیت افراد واجد شرایط برای عضویت در شورای عالی جامعه مدرسین، ارائه راهکارهای پیشرفت در حوزه‌های علمیه، تغییر و اصلاح اساسنامه و تنظیم دستور جلسات و آئین نامه‌ها از دیگر اهداف مجمع جامعه مدرسین به شمار می‌رود.

حسینی بوشهری تشکیل این مجمع عمومی را موجب رویش دانست و تاکید کرد: امیدواریم با تشکیل این مجمع به یکی از مطالبات رهبری پاسخ داده باشیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgx39x.ak9zu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما