قم نيوز : قم نيوز:‌رئیس هیئت کشتی استان قم از صدور مجوز حضور سه کشتی‌گیر قمی در رقابت‌های کشتی فرنگی بین‌المللی قهرمانی روز جهانی کودک خبر داد.
3 کشتی‌گیر قمی برای حضور در مسابقات روز جهانی کودک مجوز گرفتند
به گزارش قم نيوز، محسن حلوایی اظهار کرد: رقابت‌های بین‌المللی کشتی روز جهانی کودک همه ساله در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و در سال ۱۳۹۳ نیز در هر دو رشته کشتی آزاد و فرنگی به انجام خواهد رسید و از قم محمدجواد رضایی و علیرضا نجاتی در وزن ۴۲ کیلوگرم به همراه حسین ابراهیمی در وزن ۶۳ کیلوگرم در این پیکارها حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای کشتی قم در سال جاری حضور همزمان ۱۰ کشتی‌گیر قمی در هر دو رشته آزاد و فرنگی در مسابقات جام روز جهانی کودک بود که خوشبختانه در رشته کشتی فرنگی به سه مدال دست یافتیم و در دیگر اوزان شاهد حضور کشتی‌گیران قمی در جمع برترین‌ها بودیم و در سال آینده نیز قطعا کشتی‌گیران ما از شانس کسب مدال از این رقابت‌ها برخوردارند.

رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: اردیبهشت ماه امسال رقابت‌های کشتی فرنگی و آزاد روز جهانی کودک به میزبانی تهران در سالن ورزشی شهدای هفتم تیر به انجام رسید و طی آن کشتی‌گیران قمی در رشته فرنگی موفق به کسب سه مدال ارزشمند طلا و نقره شدند، ضمن اینکه در اردیبهشت سال آینده نیز این مسابقات با شرکت چهره‌های شاخص کشتی کشور و چند میهمان خارجی در همین سالن برگزار می‌شود.

وی یاد آور شد: امسال با توجه به اینکه مسابقات کشتی فرنگی و آزاد روز جهانی کودک، آخرین مرحله انتخابی تیم‌های ملی این دو رده سنی برای اعزام به رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۳ محسوب می‌شد، اوج حساسیت و جذابیت را در این دوره شاهد بودیم.

حلوایی عنوان داشت: از جمع کشتی‌گیرانی که از قم مجوز حضور در رقابت‌های روز جهانی کودک را داشتند هشت نفر در مسابقات رشته کشتی فرنگی برابر حریفان به روی تشک رفتند و خوشبختانه از این تعداد، سه نفر موفق به کسب مدال در اوزان مختلف شدند.

وی خاطرنشان کرد: در مسابقات این دوره مدال‌های طلا و نقره در اوزان ۵۸، ۷۶ و ۸۵ کیلوگرم به کشتی‌گیران قمی رسید تا هیئت کشتی قم یکی از استان‌ها و تیم‌های موفق حاضر در این دوره از پیکارهای کشتی فرنگی روز جهانی کودک باشد.

رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: در مسابقات وزن ۵۸ کیلوگرم مهدی مرادحاصلی کاندیدای اصلی اعزام به رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا، بار دیگر پرفروغ ظاهر شد و توانست با شکست تمام حریفان به مقام قهرمانی و نشان طلای این وزن دست یابد.

وی ابراز کرد: در پیکارهای وزن ۷۶ کیلوگرم مهدی ابراهیمی جوان ارزنده کشتی استان قم که دو هفته قبل در انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی موفق به کسب عنوان قهرمانی این وزن شده بود، بار دیگر این موفقیت را در مسابقات روز جهانی کودک تکرار کرد تا نفر اول برای اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا باشد.

حلوایی افزود: دیگر کشتی‌گیر موفق قم در این رقابت‌ها علی فتاحی‌منش نفر اول مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان بود که در رقابت‌های جام روز جهانی کودک هم به دیدار نهایی رسید اما در نهایت به مقام نایب قهرمانی و نشان نقره بسنده کرد، ضمن اینکه مهدی قادری در وزن ۵۰ کیلوگرم به مقام چهارم دست یافت.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfxed0.w6dxeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما