شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 20792
آیت الله نوری همدانی:

تربیت نسل جوان عاشق شهادت، وظیفه مهم نسل امروز است

قم نيوز : قم نيوز: آیت الله نوری همدانی گفت: در حال حاضر وظیفه ما است که نسلی تربیت کنیم که عاشق مکتب سرخ شهادت باشد و بدانند که همه جا کربلا است و همه روزها هم عاشورا، زیرا قشر مرفه و بی درد که به جهاد و جنگ نمی‌روند.
تربیت نسل جوان عاشق شهادت، وظیفه مهم نسل امروز است
به گزارش قم نيوز، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مسئولان استانی و امام جمعه، مسئولان حوزه‌های علمیه استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به سفرهای استانی سال ۸۸، اظهار کرد: سفر به استان چهارمحال و بختیاری در زمره سفرهای استانی بعد از فتنه ۸۸ بود که شرایط آن روز ایجاب می‌کرد با مردم دیدار چهره به چهره داشته باشیم.

مرجع عالی قدر جهان تشیع با اشاره به اهمیت سفرهای سال ۸۸، افزود: در آن مقطع برای بیداری مردم و آگاهی بخشی به مردم علاوه بر سفرهای استانی، سفرهای خارج از کشور را نیز در کشورهای روسیه، تانزانیا، کنیا و مسکو داشتم که در همه آن‌ها هدف ترویج دین و آگاهی بخشی به مردم بود.

وی با اشاره ابعاد شخصیتی امام جمعه شهرکرد، تصریح کرد: حجت الاسلام نکونام امام جمعه ای است که به مسائل سیاسی، داخلی و خارجی اشراف کامل دارد و از نظر معلومات نیز دارای مرتبه بالایی است و در جهت پیشرفت مادی و معنوی مردم قدم بر می‌دارد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره ارائه گزارش بعد از هر سفر، عنوان کرد: بعد از سفرهای استانی گزارش سفر را به رهبر معظم انقلاب ارائه می‌دهم و ایشان را در جریان تلاش‌های شبانه روزی شما برای بیداری مردم قرار دادم، که عنایات رهبر معظم انقلاب نیز بعد شامل حال مردم استان چهارمحال و بختیاری شد.

استاد حوزه درس خارج حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت سفرهای استانی، گفت: سفرهای استانی به سبب این که دستگاه‌های استانی گزارش کار خود را ارائه می‌دهند، اهمیت دارد چون کاستی‌های هر مجموعه در آنجا مشخص می‌شود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به استراتژی امام خمینی(ره)، تاکید کرد: مهم‌ترین هدف و برنامه امام راحل بها و شخصیت دادن به مردم بود، امام خمینی(ره) در از سال ۴۱ تا ۵۷ همیشه مردم را آگاه بیدار نگه داشت و از حال مردم غافل نبود، که همین مسئله سبب در صحنه ماندن و حضور انقلابی مردم شد.

مرجع عالی قدر جهان تشیع با بیان اهمیت حضور در صحنه مردم، تاکید کرد: اگر مردم در صحنه حاضر باشند، غلبه صورت می‌گیرد و کار امام راحل ادامه کار انبیا، و ائمه(ع) بود، زیرا آن‌ها نخست مردم را در صحنه بیدار نگه داشتند بعد از آن توانستند فرعون، نمرود و دیگر مستکبران را شکست دادند.

استاد حوزه درس خارج حوزه‌های علمیه با اشاره به تاثیر برخورد با مردم، بیان کرد: برخورد با خلق پسندیده سبب جذب مردم می‌شود و جذب مردم سبب حضور در صحنه آن‌ها می‌شود برخورد با اخلاق پسندیده منش و کار انبیای الهی است.

وی با اشاره به اهمیت مدون کردن وصیت نامه شهدا، افزود: مسئولان استان سمنان در کتابی تمام تصاویر و وصیت نامه‌های شهدای استان را با بیوگرافی کامل مدون کرده‌اند، که مطالعه وصیت نامه شهدا بسیار اثر گذار است و انقلابی درونی بر پا می‌کند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به علاقه شهدا به شهادت، گفت: شهدا به اندازه ای عاشق مکتب سرخ شهادت و ایثار بودند که با وجود مجرد بودن در وصیت نامه‌های خود می‌نوشتند ما به کام دل و هدف خودمان رسیدیم، پس برای ما گریه و شیون نکنید، بلکه دعا کنید خداوند این هدیه را قبول کند.

مرجع عالی قدر جهان تشیع با اشاره به اهمیت اخلاق، اظهار کرد: با مطالعه شهدا می‌بینیم که آن‌ها تاکید زیادی برای حفظ صفوف نماز جمعه، جماعت، دعای کمیل، دعای عهد و مراسم‌های معنوی دارند، آن‌ها از دل معنویت به درجه شهادت رسیدند.

وی با اشاره وظیفه کنونی عالمان دینی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر وظیفه ما است که نسلی تربیت کنیم که عاشق مکتب سرخ شهادت باشد و بدانند که همه جا کربلا است و همه روزها هم عاشورا، زیرا قشر مرفه و بی درد که به جهاد و جنگ نمی‌روند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcj8ae8.uqeyhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما