سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : 21072

افزایش ۱۲۰ تنی تولید زباله در تعطیلات نوروز در قم

قم نيوز : قم نيوز:‌سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم اعلام کرد، تولید زباله در تعطیلات نوروز در قم ۱۲۰ تن افزایش یافته است.
افزایش ۱۲۰ تنی تولید زباله در تعطیلات نوروز در قم
به گزارش قم نيوز و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، شهر مقدس قم، از جمله قطب‌های گردشگری و توریسم مذهبی ایران به شمار می‌رود به همین دلیل در سال میزبان میلیون‌ها مسافر و زائری است که به شوق زیارت بارگاه نورانی کریمه اهل بیت (ع) و مسجد مقدس جمکران به این شهر سفر می‌کنند البته روند ورود مسافران به قم در ایامی همچون نوروز افزایش قابل توجهی می‌یابد و در طول تعطیلات ابتدای سال، قم مملو از زائران و گردشگران می‌شود.

یکی از اثرات حضور خیل عظیم مسافران نوروزی، افزایش تولید زباله است به گونه‌ای که به گفته رضا بامداد اصل، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، در سال ۹۳، تولید زباله در هر روز ۱۲۰ تن افزایش داشته است.

شهرداری قم و سازمان مدیریت پسماند حسب وظایف ذاتی خود، نظافت شهری را در دستور کار قرار داده‌اند و در این می‌ان، فرهنگ‌سازی را در اولویت کار‌ها مورد توجه داشته‌اند به همین دلیل از روزهای نخست سال جاری، توزیع کیسه‌های زباله خودرویی جریان یافته است تا مسافران به جای‌‌ رها کردن پسماند‌ها در جاده‌ها، معابر و خیابان‌ها، زباله‌های خود را در این کیسه‌ها جمع‌آوری کنند.

یکی دیگر از اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در آستانه نوروز ۹۳، برگزاری جلساتی با پیمانکاران نظافت شهری به منظور تهیه لباس‌های نو برای همه پاکبان‌ها بوده و به این ترتیب، این افراد در سال جدید با ظاهری آراسته به نظافت معابر و شوارع می‌پردازند.

همچنین پیش از فرا رسیدن نوروز امسال، جلساتی نیز به منظور ارائه آموزش‌های لازم به پاکبان‌ها برای رعایت شؤونات متناسب با منزلت و جایگاه شهر کریمه اهل بیت (ع) برگزار شده و به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، پاکبان‌ها به ویژه در هسته مرکزی شهر از تفکیک زباله‌ها در محل یعنی در کنار سطل‌های زباله خودداری می‌کنند.

انجام تبلیغات محیطی ویژه شهروندان و زائران به منظور رعایت نظافت و لزوم پاکیزه نگاه داشتن شهر مقدس قم از دیگر اقدامات این سازمان به شمار می‌رود.

علاوه بر فعالیت‌های صورت گرفته، بازرسان واحد فنی سازمان مدیریت پسماند نیز از ابتدای تعطیلات در بخش‌های مختلف شهر مستقر شده‌اند تا بر کار پاکبان‌ها نظارت جدی و دقیق داشته باشند؛ جلساتی نیز با پیمانکاران به منظور نظافت و زیباسازی خودروهای جمع‌آوری زباله در سال جدید برگزار شده است.

هماهنگی و دستور لازم برای پرداخت حقوق معوقه پاکبان‌ها پیش از فرا رسیدن تعطیلات سال نو از دیگر اقدامات سازمان مدیریت پسماند به شمار می‌رود.

در حال حاضر ۱۵۴۰ نفر پاکبان و پیک بهداشت در قالب ۱۱ شرکت پیمانکاری به وسیله ۱۶۰ خودرو با سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم همکاری دارند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb5gb5.rhb8zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما