دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 22171
فرمانده ناحیه بسیج امام حسن مجتبی(ع)

پیشرفت های کشور از برکت وجود سپاه است

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده ناحیه بسیج امام حسن مجتبی(ع) قم گفت: پیشرف های کشور در بسیاری از موارد به برکت وجود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
پیشرفت های کشور از برکت وجود سپاه است
به گزارش قم نیوز، حسین مشرفیان با گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س) و فرزند برومندش حضرت امام خمینی(ره) ابراز داشت: هر چه داریم از تلاش و مجاهدت امام راحل(ره) است که در عصر غیبت، افتخار خدمت به این سرزمین الهی را داریم.

وی با بیان ابتکار حضرت امام(ره) در تشکیل سپاه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن زبون تلاش کرد این انقلاب نوپا را از پای در آورد اما ابتکار و تدبیر حضرت امام بود که نهادی متولی دفاع از ارزش های انقلاب و حفظ امنیت در داخل کشور ایجاد نماید.

مشرفیان با اشاره به جمله تاریخی امام خمینی(ره) در سال ۴۲ که یاران من در گهواره اند، افزود: در سال ۵۸ همان یاران امام و خیل عظیم جوانان بیدار این مرز و بوم بودند که دست بیعت با ایشان داده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تشکیل دادند.

وی ادامه داد: زمانی نگذشته بود که جنگ تحمیلی شروع شد و سپاهیان و بسیجیان جان برکف به جبهه ها شتافتند و تابلوی زیبایی از دلاورمردی و شهادت طلبی را در مبارزه با دشمن زبون ترسیم نمودند.

فرمانده ناحیه امام حسن مجتبی(ع) با بیان اینکه سپاه در آغاز جنگ از کمترین تجهیزات، امکانات و آمادگی برخوردار بود، اظهار داشت: با این حال سپاه توانست با لطف خداوند و عنایت ائمه اطهار(ع)، هشت سال دفاع مقدس را با شهامت و جوانمردی تمام پشت سر گذراند.

وی با یادآوری اینکه در سال های گذشته، در هرجنگی بخشی از خاک ایران از دست می رفت، ابراز داشت: در زمانی که تمام استکبار جهانی برعلیه ما بودند، نیروهای مسلح بخصوص پاسداران، بسیجیان و ارتشیان، با توکل به خدا و توسل به ائمه(ع) و با رهبری حضرت امام خمینی(ره) سکان جنگ را بدست گرفتند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ما در اختیار دشمن قرار بگیرد.

مشرفیان در بخش دیگری از این گفتگو به بیان سایر ماموریت های سپاه پرداخت و گفت: طبق قانون اساسی سپاه مسئولیت سنگین دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی را بر عهده دارد و در هر موقعیتی که کشور دچار بحران شود، نهادی که از نظر قانونی مجاز است وارد شود و نقش آفرینی کند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی حضور سپاه در غائله هایی چون کردستان، گنبد و ... را یادآور شد و افزود: ابعاد نظامی حضور سپاه را در غائله های یادشده و هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم اما بعد از جنگ، به سبب تحریم های اقتصادی و هوشمند دشمنان که از همان اوایل انقلاب جریان داشت، سپاه به این عرصه حضور پیدا کرد.

فرمانده ناحیه امام حسن مجتبی(ع) خاطرنشان ساخت: اگر در زمان جنگ برای تامین قطعات نظامی مشکل داشتیم الان تجهیزات پیشرفته نظامی ما در دنیا به گونه ای عرض اندام می کند که در هر زمان که اراده ای باشد، در جهت بازدارندگی در بالا ترین سطح توانمندی از آن استفاده کند.

وی عرصه دیگر فعالیت سپاه پاسداران را حضور در بحث جنگ نرم و مقابله با ابعاد مختلف تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی دشمن برشمرد و افزود: استکبار جهانی تمام امکانات خود از قبیل ماهواره و اینترنت و ..را در جنگ نرم به کار گرفته و حتی علیرغم اینکه ما تحریم هستیم، این امکانات را به راحتی در اختیار ما قرار می دهد.

مشرفیان ادامه داد: با تاکیدات مقام معظم رهبری سپاه با همراهی نواحی و حوزه های بسیج در این عرصه ورود پیدا کرد و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، استعانت از شهدا و اجرای برنامه های فرهنگی، همانند هشت سال دفاع مقدس درخشید.

وی با برشمردن ابعاد جنگ نرم بیان داشت: دشمن در این جنگ در خانه ها حضور پیدا کرده و دیده نمی شود و آسیب های جدی به جوانان ما می زند.

فرمانده ناحیه بسیج امام حسن مجتبی(ع) استقامت و حرکت در مسیر صحیح انقلاب را لازمه پیروزی در جنگ نرم خواند و گفت: امیدواریم با تلاش بی وقفه و مدیریت جهادی مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی بتوانیم در عرصه اقتصادی و فرهنگی بیش از پیش ورود پیدا کرده و به پیشرتهای قابل توجهی برسیم.

وی با اشاره به این سخن حضرت امام(ره) که اگر سپاه نبود، کشور هم نبود، یادآور شد: یقینا بسیاری از پیشرفتهای کشور از برکات تشکیل سپاه است که حضرت امام(ره) با درایت خودشان ایجاد نمودند.

مشرفیان نقش آفرینی سپاه در فتنه ۸۸ را خاطرنشان ساخت و گفت: اگر نقش آفرینی سپاه و بسیج نبود الان این امنیت را نداشتیم و شاید کشور ما مثل برخی کشورها دستخوش غارت چپاولگران می شد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با هوشیاری کامل و عمل به موقع، بتوانیم در راه امام و رهبری عزیز و در سالی که مزین به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است، با گامهای استوار حرکت نموده و با دشمن مقابله نماییم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccssqi.2bqim8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما