قم نيوز : قم نیوز: بسیج جامعه زنان استان قم به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) و هفته گرامیداشت مقام زن بیانیه ای صادر کرد.
بیانیه بسیج جامعه زنان استان قم به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن
به گزارش قم نیوز، متن کامل بیانیه بسیج جامعه زنان استان قم به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

)وَمِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَیهَا وَجَعَلَ بَینَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِكَ لَآیاتٍ لِّقَوْمٍ یتَفَكَّرُونَ(؛ «از نشانه‏‏‌های خداوند این است که از نوع خودتان همسرانی برای شما آفرید تا در کنار او آرامش یابید و میان‌تان دوستی و رحمت نهاد». ( روم: ۲۱)

مدار متعالی همواره پذیرایی آنانی است که آماده‌اند تا سیمای انسان کامل را که تجسم رضایت حق است، از فاصله خود ببیند؛ فاصله‌ای که به میزان قرب مسافرین با اسوه کمال در نوسان است و چه اسوه‌ای برتر از فاطمه(س) که نمونه تجسم رضایت حق و انسان کامل است.

در هیچ مکتبی به اندازه اسلام، زن شایسته تقدیر و ترفع مقام دانسته نشده است. امروز بر همه نمایان گردید آن‌چه در غرب به نام مکتب فمینیسم برای احقاق حقوق زن پدید آمد. چیزی جز تحقیر، ابتذال و نگاه ابزاری به زن نبود. آنان زن را وسیله مطامع شهوانی خود نمودند و او را با تمام سرشت الهی‌اش رندانه وسیله‌ای برای تبلیغ کالای تجاری خود قرار دادند.

خانواده، محل آرامش است و چه کسی می‏تواند بهتر از زن این احساس را ایجاد نماید؛ زنی که مادر می‏شود و مادر سرچشمه زلال عطوفت و مهر است. نگاه اسلام به زن را باید از کلام امام علی(ع) دریافت که فرمود «والمرئه ریحانه و لیست بقهرمانه: زن شاخه گل است و خادم و خدمتکار نیست».

مادر مدیر کانون خانواده است و این کانون را باید گرم نگه بدارد. زندگی را سامان بدهد، آموزگار اخلاق، ادب، زبان آموز فرزندان، القاء کننده‏ عادات نیکو و در یک کلام پایه‌گذار شخصیت اعضای خانواده به‌خصوص فرزندان باشد؛ و چه مادری بهتر از صدیقه كبری(س) كه مادری را در حق فرزندانش و همسری را در حق شوهری خالصانه به كمال تمام كرد و هیچ‌گاه به دنبال سهم و سهم‌خواهی نبود؛ كه اصلاً‌ آن دور از شأن والای اوست.

فاطمه (س) الگوی است جامع و كامل برای همه مادران جامعه اسلامی و یك گام فراتر همه مادران جهان است؛ صدیقه‌ای كه اینك نه تنها دختران و زنان جوامع اسلامی كه دختران و زنان در سراسر جهان از او الگو می‌گیرند و او را سرمشق خویش قرار داده‌اند.

صدیقه‌ای كه به تمام آزاداندیشان جهان انسانیت، درس آزادی‌خواهی و آزادگی می‌دهد؛ وقتی كه در سخت‌ترین دوران زندگی وقتی طفل شش ماهه در بطن داشت به شجاعت و دلیری پای در میدان مبارزه با ظلم و ستم نهاد تا از ولیّ زمانش به تمامه دفاع كند.

انتظار است زنان اندیشمند و متمسکان به فرهنگ فاطمی نیز بیش از هر چیز مصروف، سیره عملی حضرت فاطمه (س) را بازخوانی کرده و در گامی فراتر از تجلیل، به تحلیل اندیشه‌ها و سیره عملی ایشان پرداخته و جان‌های تشنه معنویت را با استفاده از ابزارهای روز دنیا، از این سرچشمه غنی سیراب سازند.

امروز در حالی كه بیشتر از هر زمان دیگری جهان و بشریت نیازمند مفاهیم ارزشی، معنوی و انسانی است تا به هر شكل ممكن خود را از خطر اضمحلال و نابودی فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی برهاند، شخصیت ناب و منحصر به‌فرد و متعالی آن بزرگ بانو(س) به عنوان الگوی جهانی بانوان مسلمان و در گامی فراتر غیر مسلمان، با دارا بودن ویژگی علم و تقوا در سبك زندگی و سیره زندگی می‌تواند الگوی زندگی ایده‌آل برای دیگر ادیان به شمار آید و درمانگر بشری، شناخته شود.

سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) باتبریك ولادت صدیقه كبری (س) و با تمسک به سیره عملی آن حضرت در تمامی عرصه‌ها، از مدیریت خانواده تا حضور واقعی در اجتماع، ضمن پایبندی کامل به ارزش‌های بلند حضرت امام‌خمینی (ره) و خلف صالحش، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای دام‌ظله العالی، نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت مطلقه فقیه که به یمن وجود آن شخصیت زن مسلمان بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری صعود کرد، تمامی نهاد‌ها و مؤسسات تأثیرگذار در جامعه اسلامی و نیز در سطح جهانی را دعوت می‌كند تا در مسیر شناساندن سیره عملی آن بزرگ بانو به آحاد ملت مسلمان و نیز مردمان جهان، با جدیت تمام بكوشند تا جامعه اسلامی‌مان با اقتدای كامل به سیره آن حضرت، به سوی اهداف متعالی اسلام بیش از پیش گام بردارد و جامعه‌ای مرضی خداوند بسازد.

والسلام

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfmyd0.w6d0cagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما