چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : 22294
معاون استاندار قم:

توجه به مباحث فرهنگی در دانشگاه‌ها گسترش یابد

قم نيوز : قم نیوز: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم خواستار گسترش مباحث فرهنگی در دانشگاه‌های کشور شد.
توجه به مباحث فرهنگی در دانشگاه‌ها گسترش یابد
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی امروز در همایش گفتمان‌های دینی دانشجویی دانشگاه‌های استان قم گفت: موضوع فرهنگ برای ما بسیار قابل ارزش و اهمیت است و اهمیت فرهنگ همانند هوایی است که ما از آن تنفس می‌کنیم.

وی بیان داشت: فرهنگ در حکم ستون فقرات انسان می‌ماند و در جامعه از اهمیت خاصی برخوردار است که باید به آن توجه جدی و همت بلند داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم ابراز داشت: هر فردی در محیط خودش در زمینه مسائل فرهنگی می‌تواند اثرگذار باشد و هر چه بیشتر توجه کنیم کمتر ضربه خواهیم دید.

حجت‌الاسلام بنایی با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ به نام سال فرهنگ و اقتصاد گفت: اینکه مقام معظم رهبری نیز به این موضوع اشاره کرده‌ و تأکید دارند، نشان دهنده اهمیت فرهنگ و گسترش آن در جامعه است.

وی ادامه داد: موضوع فرهنگ مطلبی است که باید در عمق وجود ما ریشه کند و به وجود آن احساس نیاز کنیم و به عنوان یک موضوع مهم به آن اهتمام داشته و در گسترش آن بکوشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: تحول فرهنگی در ذهن و اندیشه به وجود می‌آید و با کلاس رفتن و دوره‌های تئوری ایجاد نمی‌شود.

وی بیان داشت: ما امروز در جامعه به اعتدال و اخلاق نیاز داریم و اگر اعتدال از زندگی انسان‌ها برداشته شود به بیراهه خواهیم رفت.

بنایی افزود: در احکام الهی موضوع اعتدال وجود دارد و ذره‌ای افراط و تفریط در آن وجود ندارد و آن چیزی که کشور را نجات می‌دهد اعتدال است و اگر اعتدال را از حوزه کارهای سیاسی دور کنیم مشکلات بسیاری دامن گیر ما خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به موضوع اخلاق گفت: امروزه وضعیت اخلاقی در جامعه گرفتار جزر و مد شده که این به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید برطرف شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه به راحتی اظهار نظر کرده و در هر موضوعی صحبت می‌کنیم که این درست نیست و باید حتما خدا را در نظر بگیریم.

بنایی بیان داشت: اگر این مسائل را رعایت کنیم، امنیت اخلاقی و امنیت روانی در جامعه ایجاد شده که باید همواره همه به دنبال آن باشند.

وی گفت: برگزاری چنین گفتمان‌هایی در قم بسیار موثر است و قم برای کشور حالت الگویی دارد و اگر کار شما به درستی انجام شود قطعا اثرگذاری خواهد داشت.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdci5rar.t1ar32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما