شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : 22662

افزایش تعداد ملی پوشان نشان از پیشرفت هندبال قم است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت هندبال استان قم افزایش تعداد ملی پوشان این رشته را نشان از پیشرفت هندبال قم در رده های سنی مختلف ارزیابی کرد.
افزایش تعداد ملی پوشان نشان از پیشرفت هندبال قم است
به گزارش قم نیوز، سیدعلیرضا طباطبایی تصریح کرد: آنچه که امروز موجب رشد و پیشرفت هندبال قم شده است نتیجه زحمات و تلاش هایی است که مربیان این رشته در هر دو بخش آقایان و بانوان در تمام رده های سنی متحمل شده اند.

وی ادامه داد: هندبال قم توانمندی و استعداد بسیار بالایی دارد و باید در گذشته نیز در عرصه های مختلف موفق ظاهر می شد اما از زمانی که به رده های سنی پایه توجه بیشتر کرده ایم نتیجه آن را با موفقیت های مختلف در مسابقات مختلف داخلی و برون مرزی لمس کرده ایم.

رئیس هیئت هندبال استان قم بیان داشت: در سال ۱۳۹۱ تیم هندبال صبای قم موفق به کسب عنوان قهرمانی مسابقات لیگ دسته اول هندبال مردان باشگاه های کشور شد و بعد از حدود یک دهه به جواز صعود به مسابقات لیگ برتر هندبال دست یافت.

وی یاد آور شد: در سال ۱۳۹۲ نیز تیم هندبال بانوان هدف پویان قم با ترکیبی از بازیکنان بومی هندبال بانوان قم در پیکارهای لیگ دسته دوم هندبال بانوان باشگاه‌های کشور پرفروغ ظاهر شد و با کسب عنوان قهرمانی جواز حضور در لیگ دسته اول را به دست آورد.

طباطبایی عنوان کرد: در همین سال تیم هندبال دختران هدف پویان قم در مسابقات رده سنی نوجوانان هندبال قهرمانی کشور موفقیت آمیز نتیجه گرفت و در جدال با تیم های مدعی از استان های مختلف به میزبانی هرمزگان در جایگاه دوم ایستاد و نایب قهرمان کشور شد.

وی ابراز داشت: پسران هندبالیست قم در رده های سنی نوجوانان و جوانان در این سال‌ها در کنار دختران هندبالیست قم در همین دو رده سنی در تیم های ملی هندبال کشورمان در میادین برون مرزی اعم از آسیایی و جهانی حضور دارند و اینها دستاوردهای بسیار بزرگی برای هندبال قم است.

رئیس هیئت هندبال استان قم در ادامه با اشاره به دعوت سه بازیکن هندبال بانوان قم به اردوی تدارکاتی تیم هندبال بانوان کشورمان، افزود: کادر فنی تیم هندبال زنان کشور، ۱۴ بازیکن را به اردوی دوم این تیم برای مسابقات توسعه هندبال در ازبکستان دعوت کرد.

وی خاطرنشان کرد: این اردو از پنجم اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا دهم اردیبهشت زیر نظر مریم کریمیان سرمربی تیم ملی هندبال بانوان کشورمان و همچنین نشمین شافعیان مربی و فاطمه مبری سرپرست و بدنساز تیم هندبال زنان ایران ادامه می یابد.

طباطبایی با اشاره به اسامی بازیکنان دعوت شده به این اردو بیان کرد: بر این اساس فائزه نعمتی از آذربایجان شرقی، الناز قاسمی، فاطمه خلیلی بهفر و مرضیه افشاری راشدی از استان قم و انیس چهاردانگی از کرمان به تیم ملی دعوت شده اند.

وی در پایان افزود: همچنین رومینا هاشمی فرقانی آزاد، شکیبا اصغر و سیده یاسمین احمدی از البرز، زهرا قادری از خراسان رضوی، مینا صالحی درچه از اصفهان و افسانه خانی دریامان، زهرا شیخی، صبا بخشی پور و پریناز سراب از تهران دیگر انتخاب شده ها برای اعزام به ازبکستان هستند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchi-ni.23ni-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما