چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : 23225

قم فاقد نقشه مهندسی فرهنگی

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: تاکنون نقشه مهندسی فرهنگی برای این استان طراحی نشده است.
قم فاقد نقشه مهندسی فرهنگی
به گزارش قم نیوز، ˈحامد حجتیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شاخص های فرهنگی خاص قم این نقشه باید طراحی شود که خوشبختانه تلاش هایی برای این کار صورت گرفته است.

وی همچنین برلزوم تدوین سند توسعه فرهنگی درسطح استانی و ملی تاکید کرد و گفت: با تدوین این سند کلیه فعالیت های فرهنگی در سطح استان ها به یک سند چشم انداز نهایی و کلان منتهی خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود بر چشم انداز فرهنگی مشخص تاکید کرد و گفت: در صورت عدم تبیین چشم انداز و افق دید در سه سطح کوتاه، میان و بلند مدت در فعالیت های فرهنگی به بیراهه خواهیم رفت.

حجتی، با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به سندبالادستی و افق ۴۰۱۴ افزود: تعریف صحیح از فرهنگ و رسیدن به چشم انداز تعریف شده نیاز به نقشه راه دارد تا برنامه ها و اقدامات در بر اساس آن نقشه عملیاتی شود.

وی درادامه با اشاره به گستردگی و وسیع بودن دایره فرهنگ و هنر اظهار داشت: فعالیت در این عرصه نیاز به جامعه نگری دارد و اگر مدیران دارای نگاهی جامع به مسایل فرهنگی باشند، فعالیت های موثر و مانگاری در این زمینه انجام خواهد شد.

حجتی موفقیت مدیران فرهنگی را منوط به زاویه دید و وسعت نگاه آنان به مسایل فرهنگی عنوان کرد و افزود: فرهنگ مجموعه ای از رفتارها و کنش مردم یک جامعه در مواجه با مسایل مختلف است و ارتقای فرهنگی نیازمند وسعت دید مدیران و مسوولان است.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdkx0x.yt0sx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما