چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : 23731

اصحاب رسانه قلم خود را به زیور علم و هنر بیارایند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم در جمع خبرنگاران افتخاری سپاه و بسیج گفت: قلم، سلاح موثر اصحاب رسانه در مبارزه با جنگ نرم دشمن است و باید آن را به زیور علم و هنر بیارایند.
اصحاب رسانه قلم خود را به زیور علم و هنر بیارایند
به گزارش قم نیوز به نقل از خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، احمد حسینی در همایش استانی خبرنگاران افتخاری سپاه و بسیج طی سخنانی با گرامیداشت عید مبعث و یاد و خاطره ۶۰۰۰ شهید استان قم بخصوص شهدای عرصه رسانه، خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: در نظام ارزشی جمهوری اسلامی خبرنگار و بسیج دو واژه مقدس است که باید ریزه خوار سفره پربرکت آن باشیم.

وی گفت: اگر هر بسیجی، یک رسانه و یک خبرنگار بشود، خواهیم دید برد تاثیرگذاری آن تا افق دوردست ارتباطات خواهد بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با اشاره به اینکه حوزه ماموریت و رسالت سپاه و بسیج با بنیاد حفظ آثار اشتراکات فراوانی دارد، تصریح کرد: بسیج و سپاه هر دو برآمده از متن انقلاب بوده و ارزش های دفاع مقدس نیز عجین شده با ارزش های انقلابند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هر دو ریشه در مکتب و نهضت عاشورا دارد و لذا سپاه و بسیج و بنیاد حفظ آثار هر سه در راستای تحقق یک رسالت انجام وظیفه می کنند.

حسینی با بیان نوع نگاه اصحاب رسانه به حرفه رسانه ای خود اظهار داشت: خبرنگاران افتخاری سپاه و بسیج یقینا در راستای ادامه مسیر سرخی که از انقلاب شروع شده و تا دفاع مقدس و پس از آن پیش رفته است، گام بر می دارند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با اشاره به لزوم ارتقاء سطح علمی خبرنگاران گفت: باید علم و مهارت این حرفه را طوری در خود تقویت کنید که محصول کار حرفه ای تان در شان و طراز دو واژه ارزشی خبرنگار و بسیج باشد.

وی همچنین استفاده متقابل از ظرفیت های رسانه ای رسانه های ارزشی در جهت هم افزایی و پوشش و انتشار اخبار دفاع مقدس را خواستار شد و اظهار داشت: دشمن از کمترین اشتراکات طرف مقابل استفاده می کند و آن را به یک ظرفیت تبدیل می نماید و ما باید بتوانیم بین خودمان هم افزایی کنیم؛ دو سه سال پیش رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در کنفرانسی بر علیه صهیونیست ها اعتراض کرد اما آنها او را رها نکردند و بالاخره با او یکی شدند.

حسینی رعایت اصول و اخلاق رسانه ای و داشتن خصوصیات فردی و اجتماعی لازم همراه با ذوق و کیاست و اصول حرفه ای و علمی را از ویژگی های دیگر خبرنگاران برشمرد و تصریح کرد: یک خبرنگار بسیجی و ارزشی حوزه دفاع مقدس باید در تمام زمینه ها حرفی برای گفتن داشته باشد، ضمن آنکه مراقب باشد در زمین دیگران بازی نکند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع هفته مقاومت و پیروزی و لزوم حفظ افتخارات دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ملت و جامعه ای که افتخاراتش را ازدست بدهد، شکستش حتمی است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با بیان خاطره ای از شهید عسکری که روی تانک دشمن رفت و لوله تیربار را به سمت خود دشمن برگرداند، یادآور شد: این شهید بزرگوار آن روز وظیفه اش چرخاندن لوله سلاح بود، امروز لوله قلمی که در دست اصحاب رسانه است وظیفه دارد در جهت حفظ و صیانت از اعتقادات، افتخارات، افکار، اندیشه ها و باورهای این جامعه بچرخد.

وی اثرگذاری رسانه را از کتابی که یک فرد مطالعه می کند، بیشتر دانست و افزود: اصحاب رسانه باید قلم خود را به زیور علم و هنر بیارایند تا بتوانند در فضای جنگ نرم، توفیق بیشتری کسب نمایند.

حسینی در پایان با اشاره به انجام مقدمات راه اندازی پایگاه خبری دفاع مقدس در استان قم، همکاری بیش از پیش خبرنگاران افتخاری با این پایگاه را خواستار شد.

گفتنی است همایش استانی خبرنگاران افتخاری سپاه و بسیج به همت معاونت روابط عمومی سپاه استان قم همزمان با عید سعید مبعث در مرکر آموزشی آیت الله سعیدی برگزار شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfyed0.w6dmmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما