قم نيوز : قم نیوز: مدیر‌کل ورزش و جوانان قم گفت: علت عدم پرداخت وام ازدواج‌، کمبود منابع قرض الحسنه بانکی است و حدود ۵۰ درصد زوج های جوان که در سال ۹۲ ازدواج کرده اند موفق به دریافت وام ازدواج خود نشده اند.
علت عدم پرداخت وام ازدواج‌، کمبود منابع قرض الحسنه بانکی است‌
به گزارش قم نیوز، نشست خبری هفته جوان با حضور عباس جهان بینی مدیر کل ورزش و جوانان قم و روح الله رمضانی معاون امور جوانان این اداره کل امروز در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان قم برگزار شد.

عباس جهان بینی در تشریح برنامه های این هفته اظهار کرد: برخی برنامه های عمومی این هفته با مشارکت همه دستگاه ها شامل فضاسازی محیطی شهری، برگزاری جشن ها، دیدار با خانواده شهدا، افتتاح اماکن فرهنگی و ورزشی ، تجلیل از جوانان برتر دستگاه های دولتی و انجام برخی همایش ها در موضوع جوانان و غباروبی مزار شهدا برگزار شد.

مدیر کل ورزش و جوانان قم درباره برنامه های اداره کل ورزش و جوانان قم افزود: توزیع کارت های طرح مهرورزی شامل تخفیف در استفاده از اماکن ورزشی و فرهنگی، دیدار با خانواده شهدا، توزیع محصولات فرهنگی، دیدار با مراجع تقلید با حضور معاون امور جوانان وزارت ورزش، برگزاری جشن ازدواج و مهم ترین برنامه این هفته برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع) برنامه های این هفته را تشکیل می دهند.

جهان بینی افزود: قرار بود روز پنج شنبه این هفته افتتاح استخر حجاب در منطقه نیروگاه را داشته باشیم که به دلیل تعدد برنامه های میلاد حضرت ولیعصر (عج) به تعویق افتاد اما این استخر، نخستین استخر دولتی ویژه بانوان با هزینه بالغ بر ۳ میلیارد تومانی است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم بیان کرد: امروز مقرر شد موسسه مالی اعتباری کوثر قم برای زوج هایی که در هفته جوان بین ۱۷ تا ۲۳ خرداد ازدواج می کنند به هر یک از زوجین ۲ میلیون تومان وام بدون کارمزد اختصاص دهد.

وی درباره وضعیت پرداخت وام ازدواج جوانان و مشکلات آن تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد زوج های جوان که در سال ۹۲ ازدواج کرده‌اند موفق به دریافت وام ازدواج خود نشده‌اند و امیدواریم این وام های پرداخت نشده که حدود ۱۳ هزار وام را تشکیل می‌دهد به زودی پرداخت شود و البته مشکل اساسی پرداخت نشدن این وام ها کمبود منابع قرض الحسنه در بانک های کشور بوده است.

جهان بینی عنوان کرد : به طور کلی رده سنی جوان را سنین ۱۵ تا ۲۹ سال تشکیل می‌دهند و با توجه به این رتبه بندی حدود ۳۵۰ هزار جوان در قم داریم که البته تنها ۲۰ درصد از این جمع از برنامه های طرح اوقات فراغت استفاده می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان قم افزود‌: طی چند سال گذشته رویکرد توسعه اماکن ورزشی در قم بر مبنای توزیع متوازن و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار قم قرار گرفته است اما با این وجود هنوز تا سرانه ورزشی کشور که حدود ۸۰ سانتی متر بر هر نفر است فاصله داریم و در حال حاضر در آمار ۴۰ سانتی متر برای هر نفر قرار گرفته‌ایم که البته ۱۰ سانتی متر دیگر در حال احداث است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgyx9x.ak9tz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما