سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب : 24949

برنامه های قرآنی در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران

قم نيوز : قم نیوز:‌مدیر روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) از برگزاری آیین ترتیل خوانی ویژه بانوان هر روز از ساعت 11 و نیم در شبستان حضرت نجمه خاتون (س) خبر داد.
برنامه های قرآنی در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام ˈروح الله فاطمی نسبˈ با اشاره به برنامه ماه مبارک رمضان ویژه بانوان اظهار داشت: هر روز یک جزء از قرآن کریم توسط بانوان با حضور قاریان ممتاز کشوری قرائت می شود.

وی افزود: در این راستا برای آسایش بانوان هنگام قرائت قرآن، رواق کودک راه اندازی شده است تا با اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی زمینه شادی و سرگرمی کودکان را نیز فراهم سازد.

وی به دیگر برنامه های این حرم اشاره کرد و گفت: مسابقات روزانه از متن سخنرانی ها ، بیان نکات تفسیری قرآن با عنوان طرح بهار قرآن ، مسابقه نوجوانان با موضوع سر سفره خدا و مسابقه ویژه بانوان با عنوان نور هدایت هر روز برگزار می گردد.

فاطمی نسب افزود: همچنین نمایه ای از سرفصل و تیترهای سخنرانی سخنرانان و نکات تفسیری اساتید قرآنی در قالب برگه ای در اختیار تمامی حاضرین قرار می گیرد که در ذیل هر مطلب نیز سوال آن روز درج شده است.

مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، از برگزاری جنگ قرآنی ویژه نوجوانان هر روز صبح خبر داد و گفت: این مراسم قبل از آیین ترتیل خوانی نوجوانان در ساعت ده در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می شود.

وی، برگزاری جشن های قرآنی شب های آسمانی در صحن های حرم مطهر، مشتمل بر کارگاه قرآن، کارگاه نماز، ایستگاه مشاوره، محفل قرآنی، مسابقات قرآنی، حلقات معرفت، آموزش انس با قرآن و جلسات تفسیری را از مهمترین برنامه های این حرم در ایام رمضان خبر داد.

مدیر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران نیز از برگزاری ترتیل خوانی قرآن کریم هر شب در مسجد مقدس جمکران خبر داد.

حجت الاسلام ˈ سید مهدی هاشمیˈ با اشاره به برنامه های فرهنگی در ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: دارالقرآن مسجد جمکران آیین ترتیل خوانی قرآنی را هر شب از ساعت ۲۳ در این مکان با حضور قاریان کشوری و برجسته برگزار می کند.

وی افزود: معاونت فرهنگی مسجد جمکران برنامه ها و مراسم مختلف فرهنگی و مذهبی را برای ایام ماه مبارک رمضان برنامه ریزی کرده است که مراسم سخنرانی مذهبی به صورت روزانه بعد از نماز ظهر و عصر برگزار می شود.

هاشمی با اشاره به ویژه برنامه های افطار گفت: پس قرائت اذان، نماز مغرب و عشا و برنامه هایی از جمله دعای افتتاح ، دعای فرج، سخنرانی و مداحی مداحان اهل بیت(ع) اجرایی می شود.

مدیر روابط عمومی مسجد جمکران ادامه داد: ویژه برنامه مناجات خوانی هر شب از ساعت یک بامداد در ایام ماه مبارک رمضان در این مسجد مقدس برگزار می شود.

به گفته وی، حلقه های معرفت و میزهای پاسخگویی به سئوالات و شبهات دینی و فرهنگی تا پایان ماه مبارک رمضان برپا است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchwwni.23nkkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما