پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : 24998

دختران تکواندوکار قم از کسب مدال بازماندند

قم نيوز : قم نیوز:تیمی که به نمایندگی از هیئت تکواندوی استان قم راهی رقابت‌های تکواندو قهرمانی کشور شده بود بدون کسب مدال از این مسابقات به قم بازگشت.
دختران تکواندوکار قم از کسب مدال بازماندند
به گزارش قم نیوز، اعزام دختران تکواندوکار رده سنی خردسالان قم به مسابقات قهرمانی کشور درحالی صورت گرفت که این رقابت‌ها در سطح فنی و کیفی بسیار بالایی به انجام رسید و دختران تکواندوکار قم در جدال با رقبای شرکت کننده به دنبال مقام‌های اول تا سوم اوزان ۱۰گانه توفیقی به دست نیاوردند.

در ترکیب تیم دختران هیئت تکواندوی استان قم استعدادهای بسیار خوبی حضور داشتند و کادر فنی این تیم سعی کرده بود با هدایت خوب نفرات تیم و برخورداری از قرعه مناسب و رعایت اصول داوری در این رقابت‌ها به مدال برسد اما این مهم برای نمایندگان قم حاصل نشد.

در حالی که در سال‌های اخیر برای توسعه تکواندوی قم در بخش بانوان توجه ویژه‌ای به سازندگی از رده‌های سنی پایه شده اما عدم کسب مدال از این دوره از مسابقات قهرمانی کشور نشان داد که باید به دنبال رفع مشکل بود تا تکواندو قم یک بار دیگر با قدرت در برابر حریفان ظاهر شود کاری که تکواندوکاران استان‌هایی همچون البرز،‌ تهران،‌ مازندران،‌ گیلان و چند استان دیگر انجام می‌دهند و همواره در صدر برترین‌های کشور هستند.

مسابقات تکواندوی دختران قهرمانی کشور در رده سنی خردسالان در دو بخش پسران و دختران دارای کمربند قرمز به بالا به میزبانی خانه تکواندوی تهران به انجام رسید و در بخش دختران این نوزدهمین دوره مسابقات بود که ویژه تکواندوکاران رده سنی ۹ تا ۱۱ سال برگزار شد.

با توجه به شرایط سنی اعلام شده از سوی فدراسیون تکواندو، این تکواندوکاران متولدین یازدهم دی‌ماه سال ۱۳۸۱ تا دهم دی‌ماه سال ۱۳۸۴ بودند و رقابت‌های آنان به مدت دو روز به میزبانی خانه تکواندو انجام شد اما در پایان این تیم مازندران بود که با کسب بیشترین مدال در صدر ایستاد و قهرمان شد.

بر اساس برنامه ریزی فدراسیون تکواندو ابتدا رقابت اوزان فرد یعنی ۲۴، ۲۸، ۳۲، ۳۶ و ۴۰ کیلوگرم برگزار شد و سپس با وزن‌کشی اوزان زوج ۲۶، ۳۰، ۳۴، ۳۸ و به اضافه ۴۰ کیلوگرم،‌ تکواندوکاران این اوزان تلاش خود را برای کسب مدال آغاز کردند.

در حالی که در ترکیب تیم اعزامی دختران هیئت تکواندو قم زینب عرب زاده، الناز نجفی، اسماء کریمی، شکیلا حامدیان، زهرا جعفرآبادی، مینا آقامحمدی، اسماء باقرزاده، مریم نبی گل، ریحانه کریمی، فاطمه سهامی حضور داشتند و این تیم به سرپرستی فرشته کریمی‌مهر و سرمربیگری فردوس چوبین به مصاف رقبا رفت اما هیچ یک از اعضای تیم قم به مدال دست نیافتند و تیم قم در بین ۲۷ تیم شرکت کننده در این رقابت‌ها رتبه هفدهم را کسب کرد.

مسابقات قهرمانی کشور خردسالان دختر با حضور ۲۵۲ هوگوپوش از ۲۹ استان، با برگزاری اوزان فرد آغاز شد و با پیگیری رقابت‌های اوزان زوج به پایان رسید در حالی که در پایان جدال ۲ روزه هوگوپوشان ۲۹ استان کشور، تیم مازندران با کسب ۴ مدال طلا، یک برنز و ۶۵ امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد.

گیلان با کسب ۲ مدال طلا، ۲ نقره، یک برنز و ۵۸ امتیاز نایب قهرمان شد، البرز با کسب یک مدال طلا، یک نقره، ۴ برنز و ۴۸ امتیاز به عنوان سومی رسید و قزوین با کسب یک مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز و ۴۷ امتیاز در رده چهارم قرار گرفت و تیم قم با کسب ۱۴ امتیاز در مکان هفدهم جدول ۲۷ تیمی این رقابت‌ها ایستاد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbw9b5.rhba9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما