پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : 25022

شهرداری هوشمند مقدمه احداث شهر هوشمند است

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه شورای فناوری اطلاعات و شهر هوشمند یکی از قوی‌ترین شوراها در شهرداری است، گفت: همه اجزای مدیریت شهری در تحقق شهر هوشمند تلاش کنند.
شهرداری هوشمند مقدمه احداث شهر هوشمند است
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس کمال‌زاده در نشست توجیهی کارشناسان IT شهرداری قم که با حضور شهردار قم، شهرداران مناطق، معاونان و مدیران سازمان‌ها، اعضای شورای اسلامی شهر و کارشناسان این حوزه در شهرداری برگزار شد، با اشاره به اینکه کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات پس از شورای چهارم تشکیل شد، اظهار کرد: به موازات آن و با توجه به اهمیت موضوع و اهتمام جدی شهردار قم به موضوع IT، شورای فناوری اطلاعات و شهر هوشمند به ریاست شهردار تشکیل شد.

وی ادامه داد: این شورا یکی از قوی‌ترین شوراها در شهرداری قم است و هر هفته یکبار جلساتی را برای بررسی موضوعات و رصد برنامه‌ها و پیشرفت آن برگزار می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه هدف از فعالیت این شورا خدمت‌رسانی به اجزای شهرداری و سازمان‌های مربوطه است، بیان کرد: با توجه به برگزاری جلسات مختلف در شورای فناوری اطلاعات و شهر هوشمند به این نتیجه رسیدیم که بحث شهر هوشمند نیازمند پایه و اساسی با عنوان شهرداری هوشمند است و بدون شهرداری هوشمند نمی‌توانیم به شهر هوشمند برسیم.

کمال‌زاده ادامه داد: فعالیت شورا نتایج خوبی را به همراه داشته و چون شورای IT قصدش خدمت‌رسانی به سازمان‌ها و مناطق مختلف شهرداری است، ابتدا باید بحث ایجاد زیرساخت‌ها و پرتال شهرداری را دنبال ‌کرد؛ زیرا بدون وجود زیرساخت مناسب نمی‌توانیم شهر هوشمند داشته باشیم و بر این اساس تلاش‌هایی صورت گرفته تا بستر فیبر نوری وای فای و سایر ملزومات به تمام مراکز گسترده شود.

وی بهره‌گیری از توان نیروهای شهرداری را اولویت نخست کار شورا در زمینه گسترش فناوری اطلاعات در شهرداری ذکر کرد و گفت: کارشناسان IT مراکز و مناطق باید از جزیره‌ای عمل کردن پرهیز کنند، زیرا این کار موجب افزایش هزینه‌ها شده و اتفاقی که باید برای یکسان‌سازی رخ دهد با این روند اتفاق نمی‌افتد؛ بنابراین باید تمامی امور از مرکز فناوری اطلاعات پیگیری شود.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات شورای اسلامی شهر با بیان اینکه پروژه‌‌های خوبی در شورای شهر به تصویب رسیده است ادامه داد: این پروژه‌ها در حال حاضر در مرکز IT در حال اجرایی شدن است که در این راستا روز شنبه از دو خدمت جدید با حضور شهردار رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcauwnu.49nmu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما