سه شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : 2589
استاندار قم:

نخستین مرکز رشد علوم انسانی در قم تاسیس می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: مجوز تاسیس نخستین مرکز رشد علوم انسانی در قم اخذ شده است و امیدواریم این مرکز فعالیت خود را در دهه فجر آغاز کند.
نخستین مرکز رشد علوم انسانی در قم تاسیس می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام موسی‌پور در مراسم نواخته شدن زنگ هفته پژوهش که پیش از ظهر امروز در دبیرستان آزادگان قم برگزار شد، با بیان اینکه اگر نگاهی اجمالی به آیات و روایات داشته باشیم به جایگاه رفیع و بلند علم و پژوهش پی خواهیم برد، اظهار کرد: اگر بگوییم که بعد از نعمت خلقت نعمتی بالاتر از علم، تحقیق و پژوهش نیست جای تعجب ندارد.

وی با بیان اینکه انسان یک موجود پژوهنده است، خاطرنشان کرد: عقل یکی از ابزارهای لازم برای پژوهش است که فقط در وجود انسان‌ها قرار داده شده است، اعتقادات ما اگر همراه با تحقیق و پژوهش نباشد ارزش چندانی نخواهد داشت و هر بحثی که در چارچوب اعتقادی ما می‌خواهد شکل بگیرد باید با تحقیق همراه باشد.

استاندار قم با بیان اینکه اسلام هیچ محدودیتی برای کسب علم و تحقیق قائل نیست، بیان کرد: اسلام می‌گوید علم را در هر کجا که باشد باید فرا گرفت و این اهمیتی که اسلام برای علم‌آموزی داشته است در هیچ مکتبی مشاهده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه البته نظام ما در چارچوب اصلیش پرورش‌دهنده این دیدگاه نیست، خاطرنشان کرد: انسان موجودی ذاتا پژوهنده و محقق است ولی نظام آموزش و پرورش ما چون همان نظامی است که از قبل از پیروزی انقلاب در کشور حاکم بوده است دانش‌آموزان را دارای رکود می‌کند.

‌موسی‌پور افزود: نظام فعلی که ما داریم نظام انبارسازی است و مجال خلاقیت را به دانش‌آموزان نمی‌دهد بلکه امکان تفکر، اندیشه و مجال ورود به عرصه‌های جدید را از دانش‌آموزان‌ می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رونمایی می‌شود، بیان کرد: یکی از اقداماتی که در این سند صورت می‌گیرد این است که دوره ابتدایی از پنج سال به شش سال افزایش می‌یابد.

استاندار قم با بیان اینکه نگاه تحول در تمام بدنه آموزش و پرورش ما باید شکل بگیرد، تصریح کرد: اگر ما خواهان جامعه‌ای سعادتمند هستیم یکی از راه‌های رسیدن به آن این است که فرهنگ تحقیق و پژوهش را در این جامعه نهادینه کنیم، ما امروز یازدهمین کشور در تولید علم هستیم و این نشان از اهتمام جمهوری اسلامی ایران نسبت به امر تحقیق و پژوهش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، اظهار کرد: در اختیار گرفتن پهپاد پیشرفته جاسوسی آمریکا یکی از پیشرفت‌های ایران در عرصه فن‌آوری است که تمام قدرت‌های غرب و آمریکا را به وحشت انداخته است.

‌موسی‌پور گفت: قدرت علمی دانشمندان ایرانی سبب شده است تا اوباما ملتمسانه بگوید که امیدواریم ایران این پهباد پیشرفته را به آمریکا تحویل دهد، هیچ کس تصور نمی‌کرد که دانشمندان ایرانی پیشرفته‌ترین هواپیمای جاسوسی آمریکا را در اختیار خود بگیرند و بتوانند آن را سالم به زمین بنشانند.

وی با بیان اینکه ما باید با تحقیق و پژوهش به جایی برسیم که هیچ کشوری قادر نیست به آن برسد، بیان کرد: این امر مسئولیت ما را سنگین کرده و نسل جوان ما باید فصولی را رقم بزنند که آیندگان به آن افتخار کنند، ما امروز در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که می‌توانیم یک صفحه جدید به روی بشریت باز کنیم.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در استان قم نیز در بحث پژوهش فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است، بیان کرد: ما باید به سمت پژوهش‌های کاربردی گام برداریم تا بتوانیم با پژوهش خود یک مشکل و نقطه ضعف را برطرف سازیم.

وی گفت: خوشبختانه در راستای تحقیق و پژوهش مجوز نخستین مرکز رشد علوم انسانی در قم از وزارت علوم گرفته شده است که امیدواریم فعالیت خود را به همراه پارک علم و فن‌آوری در دهه فجر رسما آغاز کنند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.cd0iw6dt1giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما