دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : 26221

کتاب «روش تحقیق» منتشر می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از چاپ کتاب «روش تحقیق» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کتاب «روش تحقیق» منتشر می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی با اشاره به کتاب روش تحقیق اظهار کرد: این کتاب در فصل نخست به کلیات می‌پردازد که در آن تعریف تحقیق، ضرورت و اهمیت تحقیق، مشکلات و ویژگی‌های اثر تحقیقی و اینکه چه لغزشگاه‌هایی برای محقق وجود دارد، طرح بحث می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فصل دوم کتاب انواع تحقیق را نشان می‌دهد که تحقیق فردی و گروهی از این انواع هستند، نویسنده در فصل سوم روش‌های تحقیق را تبیین می‌کند که روش مشاهده، تحقیق عمومی و کتابخانه‌ای در این حوزه قرار می‌گیرد.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: در فصل چهارم مراحل تحقیق در ۲۳ موضوع بحث شده که از طرح و نقشه ابتدایی تحقیق تا مرور پس از پاکنویس مطالب مهمی مانند تفکر و تعمق در موضوع،‌ دقت در پدیده‌های اطراف، تهیه فهرست منابع، مراجعه به کتابخانه، پیرایش فیش‌ها و مرور پیش‌نویس اول را طرح می‌کنند.

وی یادآور شد: فصل پنجم پیوست‌ها بوده که بیشتر مسائل ویراستاری تحقیقی مانند نشانه‌گذاری، فهرست مطالب، پاورقی، نشانه‌های اختصاری،‌ عددها و فرمول‌ها،‌ مقیاس‌ها،‌کتابنامه و مباحثی این چنینی در آن طرح بحث می‌شود.

روحانی ادامه داد: نویسنده در نهایت در پیوست سیزدهم علاوه بر ویرایش رساله علمی یا پایان‌نامه، روش تهیه پایان‌نامه را طرح بحث کرده است.

وی یادآور شد: نویسنده، این کتاب را با توجه به سال‌ها تدریس در مراکز علمی مختلف آماده کرده است و انتشارات موسسه این کتاب را با عنوان روش تحقیق در آینده‌ای نزدیک به چاپ می‌رساند.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: تحقیق در لغت به معنای وارسی کردن، بررسی و کشف حقیقت بوده و با این اوصاف نویسنده ضرورت و اهمیت تحقیق را به عنوان موضوعی که شاید لغزشگاه‌های بزرگی برای محققان و کسانی که تازه دست به قلم برده‌اند داشته باشد، ضروری می‌داند.

وی عنوان کرد: نویسنده روش درست پژوهیدن، راه‌های کشف حقایق و مباحث مختلف در این کتاب را طرح بحث می‌کند.

روحانی با اشاره به اهمیت کتاب روش تحقیق گفت: مخاطبان با تهیه این کتاب از رویکردهای مهمی در روش تحقیق به صورت اجمالی و کاربردی بهره‌مند می‌شوند و از تبیین مطالب اضافی در این کتاب پرهیز شده تا مخاطبان بتوانند به همه مباحثی که برای یک تحقیق لازم است دسترسی داشته باشند.

کتاب روش تحقیق توسط حسین دهنوی در پنج فصل و ۱۰۴ صفحه تالیف شده و در آینده به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در تیراژ هزار عدد و قیمت ۴ هزار تومان وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccsiqi.2bqei8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما