چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : 2624
در طی هفته گذشته اتفاق افتاد؛

تصادفات شهری و جاده‌ای استان قم 134 مجروح بر جای گذاشت

قم نيوز : قم نیوز: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم آمار بالای تصادفات در طی یک هفته گذشته استان را بسیار قابل تامل دانست.
تصادفات شهری و جاده‌ای استان قم 134 مجروح بر جای گذاشت
به گزارش قم نیوز، مهدی فراهانی امروز در سخنانی به تشریح حوادث یک هفته گذشته استان پرداخت و اظهار کرد: بر اثر برخورد یک دستگاه مینی‌بوس با خودروی نیسان، تعدادی از سرنشینان هر دو خودرو کشته و مجروح شدند.

وی ادامه داد: در این سانحه دلخراش که در کیلومتر ۵۲ جاده قدیم قم ـ کاشان رخ داد، سه نفر در دم فوت کردند و ۲۱ نفر نیز مجروح شدند.

فراهانی تصریح کرد: در حادثه دیگری که در ابتدای بلوار جمهوری رخ داد، دو موتورسیکلت به شدت به یکدیگر برخورد کرده و راننده یکی از موتورسیکلت‌ها به دلیل وارد شدن ضربه به سر و نداشتن کلاه ایمنی مناسب، در دم جان داد و راکب دیگر نیز توسط آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل شد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: با وجود حضور سریع پرسنل اورژانس ۱۱۵ در کمتر از چهار دقیقه در محل حادثه، به علت شدت تصادف و جراحات وارده به سر، راننده قبل از رسیدن آمبولانس اورژانس ۱۱۵، فوت کرده بود.

وی گفت: در تاریخ ۱۹ آذر ماه و در ساعت ۱۸ و ۳۹ دقیقه طی تماس مردمی مبنی بر برخورد یک دستگاه خودروی پراید با گاردریل در کیلومتر ۴۳ اتوبان قم به تهران، دو دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد.

فراهانی عنوان کرد: در این حادثه سه نفر از سرنشینان خودرو مصدوم شدند که مجروحین حادثه پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ به مرکز درمانی شهید بهشتی منتقل شدند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم اظهار کرد: در ۲۰ آذر ماه و در ساعت دو و ۵۹ دقیقه بامداد بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی پراید در محور قم ـ سلفچگان پنج نفر مجروح شدند که مجروحین حادثه توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان نکویی منتقل شدند.

وی تصریح کرد: بر اثر واژگونی یک دستگاه پژو در ساعت یک و ۱۵ دقیقه بامداد، در کیلومتر۳۰ اتوبان قم به تهران پنج نفر از سرنشینان خودرو مجروح شدند که با حضور به موقع یک دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ در محل حادثه پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط پرسنل اورژانس، مجروحین به مرکز درمانی شهید بهشتی منتقل شدند.

فراهانی در ادامه با اشاره به بالا بودن آمار حوادث در ایام تعطیلات چند روز گذشته اضافه کرد: در حوادثی که ۱۸ آذر ماه که اوج ترافیک و برگشت مسافران بود اتفاق افتاد، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با تمام توان در آمادگی صد درصدی بود.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم خاطرنشان کرد: این حوادث در مجموع ۹۹ مجروح و دو فوتی بر جای گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: ۴۴ نفر از تعداد مجروحان، توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ در محل‌های حادثه به صورت سرپایی درمان شدند و ۵۵ نفر از مجروحین پس از اقدامات اولیه درمانی به منظور تکمیل درمان توسط آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی سطح شهر انتقال داده شدند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.0d0iw6dvjgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما