چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : 26346

تقوا بازدارنده آسیب‌های اجتماعی است

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به برنامه‌های ماهواره‌ای و نقش آنها در زندگی افراد گفت: تقوا می‌تواند به عنوان عاملی بازدارنده فرد را از آسیب‌های اجتماعی در امان نگه دارد.
تقوا بازدارنده آسیب‌های اجتماعی است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده با اشاره به اهمیت درک معنای تقوا در زندگی اظهار کرد: تا زمانی که تقوا معنا نشود نمی‌توان به درکی از آن رسید.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به وجود آسیب‌ها و خطرات موجود در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه‌های ماهواره‌‌ای و پیامک‌های متعددی که فرد را به هر سمت و سویی می‌کشاند از جمله خطراتی هستند که افراد جامعه را تهدید کرده و در صورت نبود تقوی گرفتار مشکلات می‌سازد.

نجاریان‌زاده به تاثیرات فضای مجازی و ماهواره در نحوه پوشش، قداست در کلام، احترام به دیگران و... اشاره و تصریح کرد: سازندگان برنامه‌های ماهواره‌ای با شناخت گیرندگان و مخاطبان خود و با دادن رنگ و لعاب به برنامه‌هایشان به دنبال تاثیر گذاشتن روی این افراد هستند.

وی تقوا را نوعی بیمه عنوان و بیان کرد: فرد با تقوا در برابر همه امراض اجتماعی بیمه می‌شود و از گرفتار شدن در دردسرهای اجتماعی در امان می‌ماند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به شخصیت‌شناسی فرد اشاره کرد و گفت: زمانی که شخصیت خودمان را بشناسیم گرفتار مشکلات و دغدغه‌های اجتماعی نخواهیم شد.

نجاریان‌زاده به تاثیر رفتار افراد در زندگی دیگران اشاره و خاطرنشان کرد: گاهی یک رفتار می‌تواند الگویی برای دیگران باشد، همان‌گونه که عمل ناپسند منجر به رفتارهای نادرست می‌شود اعمال نیکو نیز خوبی به همراه دارد.

وی یادآور شد: زمانی که ساختار شخصیتی فرد قرآنی باشد می‌تواند خود را از منجلاب گناه نجات دهد و درگیر معضلات و مشکلات اجتماعی نشود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: رفتارهای شخصیتی افراد نقش موثری در تقوا دارد و بازدارنده محکمی در برابر مشکلات اجتماعی است.

نجاریان‌زاده افزود: الگوی رفتاری امام خمینی(ره) در نوفل‌‌لوشاتو منجر به اسلام آوردن بسیاری از افراد شد.

وی تاثیرپذیری از الگوی رفتاری اهل بیت (ع) را بهترین الگو عنوان و تاکید کرد: در صورتی که الگوی رفتاری اهل بیت(ع) را در زندگی مدنظر قرار دهیم به رستگاری و عاقبت‌بخیری می‌رسیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم یادآور شد: الگوهای رفتاری نه تنها یک نسل و عصر را می‌سازد بلکه نقش موثری در سالم‌سازی نسل‌ها و عصرهای دیگر نیز دارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaienu.49niy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما