شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب : 26408

برگزیدگان طرح تربیت حافظان قرآن کریم در قم تجلیل شدند

قم نيوز : قم نیوز: برگزیدگان دومین طرح تربیت حافظان قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی (ع) قم تجلیل شدند.
برگزیدگان طرح تربیت حافظان قرآن کریم در قم تجلیل شدند
به گزارش قم نیوز، مراسم تجلیل از برگزیدگان دومین طرح تربیت حافظان قرآن کریم عصر امروز در مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سید علی(ع) با حضور یک هزار و ۱۰۰ نفر از اعضا جامعه قرآنی استان قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس اوقاف و امور خیریه ، حجت‌الاسلام علی بنایی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم، اسماعیل زارعی کوشا فرماندار قم، حجت‌الاسلام شوزب شیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم،‌ حجت‌الاسلام احمد شعبانی مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه و جواد دلاوری معاون عمرانی استاندار قم در این مراسم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم حمیدرضا احمدی‌وفا قاری بین‌المللی و برجسته قرآن کریم به قرائت آیاتی از این کتاب آسمانی پرداخت.

شیری ظرفیت قرآنی موجود در استان قم را مدیون زحمات علما و امامزاده‌ها دانست و بیان کرد: امروزه ۲۵۰ کلاس قرآنی در بقاع متبرکه این استان در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۱ برای آموزش ۴ هزار مربی قرآنی برنامه‌ریزی شده بود، گفت: در آن سال ۴ هزار و ۶۶۰ نفر و در سال ۹۲ و ۹۳ نیز ۴ هزار و ۶۰۰ نفر آموزه‌های قرآن کریم را آموختند و همچنین در دو سال اخیر ۳ هزار حافظ قرآن در این استان تربیت شده‌اند.

در ادامه این مراسم محمدی، رتبه برتر استان قم در زمینه فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور را حاصل تلاش مردم شهید‌پرور این استان دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فعالیت‌های قرآنی را راهکاری راهبردی برای جامعه اسلامی می‌دانند.

وی اضافه کرد: این اقدامات راهبردی نیازمند سیاست‌گذاری و حمایت‌های راهبردی از طرف مسئولان دولتی نیز است که امروزه در سطح کشور اقدامات مطلوبی در حال انجام است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به جنایات گروه‌های تکفیری و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و ادامه داد: امروزه شیطان واقعی آمریکاست که باید با پناه بردن به قرآن کریم در برابر آن ایستادگی کنیم.

در پایان این مراسم از ۱۶ مربی نمونه دومین طرح تربیت حافظان قرآن کریم و برگزیدگان مسابقات و همچنین اسماعیل زارعی‌کوشا فرماندار قم به عنوان یکی از حافظان قرآن کریم تقدیر شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjoxe8.uqemyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما