يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : 26912
مدیر حوزه‌های علمیه کشور خبر داد

سال تحصیلی حوزه‌های علمیه یک ماه بیشتر می‌شود / تشکیل پرونده سلامت برای همه طلاب

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: برای بهره وری بیشتر از سال تحصیلی، سال تحصیلی حوزه های علمیه یک ماه بیشتر می شود و از سوی دیگر برای همه طلاب حوزه علمیه پرونده سلامت تشکیل می شود.
سال تحصیلی حوزه‌های علمیه یک ماه بیشتر می‌شود / تشکیل پرونده سلامت برای همه طلاب
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری که در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه کشور سخن می‌گفت، اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه با میلاد امام رئوف مصادف شده است تا آغاز پربرکتی برای این سال تحصیلی داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به انتظارات مهمی که از حوزه‌های علمیه می‌رود، افزود: اولین انتظار از حوزه و حوزویان، استفاده از فرصت است و شب و روز در گردش هستند و سرمایه بزرگ عمر را از آدمی می‌گیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امروز با پیشرفت علم و تکنیک، صدای روحانیت به دورترین نقاط جهان می‌رسد و به دست دوستداران اهل بیت(ع) می‌رسد و باید از این فرصت‌های طلایی استفاده کرد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: طلاب باید معلومات خود درباره دین خدا را کامل کنند و از کلام و تفسیر و تاریخ اسلام اطلاع داشته باشند نه اینکه به روند تحصیلی حوزه اکتفا کنند زیرا این برنامه رسمی زمینه ساز خوبی است و پایه‌های علمی را استوار می‌کند اما همه کار را انجام نمی‌دهد بلکه طلاب عزیز باید در زمینه مسائل کلامی و شبهات موجود تلاش کنند.

امام جمعه قم با اشاره به شبهاتی که در روزنامه و جراید ایجاد می‌کنند، اظهار کرد: امروز با تمام وجود علیه اسلام و تشیع به میدان آمده‌اند و در جراید و روزنامه‌ها، انواع شبهات را وارد می‌کنند و از سوی دیگر داعش را نیز برای حذف فیزیکی اسلام و تشیع به راه انداخته‌اند زیرا احساس می‌کنند جز حذف فیزیکی، راهی ندارند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره وظیفه مرزبانی فکری علماء، خاطرنشان کرد: علما مرزبانان حوزه‌های فکری جامعه هستند و باید مرزبانی فکری و اندیشه را به خوبی انجام دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به ضرورت کم کردن تعطیلات حوزوی، افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته برای آغاز زودتر و پایان دیرتر درس‌های حوزه، یک ماه به طول سال تحصیلی اضافه شده است اگر چه حوزه علمیه در زمان تعطیلی آموزشی، تعطیل نیست زیرا رسالت پژوهشی و تبلیغی حوزه تعطیل بردار نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اصلاح متون حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: متون حوزه با نظر مراجع عظام تقلید اصلاح می‌شود و تا زمان اصلاح نشدن، متون قبلی مد نظر است زیرا این متون قدیمی، علمای بسیاری را به حوزه تقدیم کرده‌اند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تجدید نظر در سطح یکم حوزه علمیه، تاکید کرد: از امسال، سطح یک برای راهنمایی و دیپلم و دانشجویان، تفاوت دارد و برنامه واحد نیست تا ظرفیت‌های هر قشر به اندازه کافی مورد بهره برداری قرار گیرد.

امام جمعه قم از ایجاد پرونده سلامت برای همه طلاب خبر داد و تصریح کرد: از امسال برای همه طلاب پرونده سلامت از بدو ورود به حوزه تشکیل می‌شود تا سلامتی طلاب مد نظر قرار گیرد که این کار توسط مرکز خدمات حوزه‌های علمیه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcj8he8.uqemvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما