دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب : 27032
ابتکار در قم:

رئیس‌جمهور لایحه هوای پاک را امضا کرد/ تعیین مدیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار

قم نيوز : قم نیوز: معاون رئیس‌جمهور در قم گفت: با دستور رئیس‌جمهور، مدیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار تعیین شده است و وارد مسائل استانی شده‌ایم؛ از سوی دیگر لایحه هوای پاک نیز از سوی آقای روحانی دیروز امضا و به مجلس ارسال شده است.
رئیس‌جمهور لایحه هوای پاک را امضا کرد/ تعیین مدیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار
به گزارش قم نیوز، معصومه ابتکار که پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری سخن می‌گفت، اظهار کرد: قم به برکت کریمه اهل بیت (س) مزین است و بنیانگذاری جمهوری اسلامی براساس معنویت بوده و امیدواریم به مفهوم واقعی از این معنویت برخوردار شویم.

وی افزود: دولت در شرایطی کار را تحویل گرفته که مشکلات متعددی از جمله مشکلات محیط زیستی را در پیش روی خود داشته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تقدیر از فعالیت‌های نمایندگان قم خاطرنشان کرد: نمایندگان قم در مباحث محیط زیستی کشور فعال هستند و این حرکت جای تقدیر دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به برگزاری اجلاس تغییرات آب و هوایی با حضور سران کشور‌ها در نیویورک، تصریح کرد: تغییرات آب و هوایی بسیار جدی است و باید به آن‌ها توجه کرد، بحث دشت مسیله قم یکی از نتایج این تغییرات بوده که بسیار تکان دهنده است.

ابتکار تصریح کرد: بحث اشتغال و تورم جدی است و باید آن‌ها را در نظر بگیریم اما در دوره‌ای هستیم که امکان نادیده گرفتن واقعیت‌هایی مانند محیط زیست وجود ندارد چراکه عدم توجه محیط زیست سبب بحران اقتصادی شده و مشکلات جدی ایجاد کرده است؛ این مشکلات مانند گرد و غبار به تهران نیز رسیده است.

وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید در حال تلاش برای بهبود مسائل زیست محیطی است که یکی از آن‌ها لایحه ارزیابی زیست محیطی است؛ ما با توسعه و ساخت سد و شهرک صنعتی مخالف نیستیم اما با وجود ارزیابی زیست محیطی، این توسعه با طبیعت همراه است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: اگر مسائل زیست محیطی را در نظر نگیریم، زور طبیعت بیشتر است و این حقیقتی است که همه قدرت‌های بزرگ هم به آن رسیده‌اند؛ این در حالی است که در بسیاری موارد، سد‌سازی‌های ما با مشکل روبه‌رو است و تبخیر بالا همراه با از بین رفتن سفره‌های زیر زمینی، سبب مشکلات زیادی شده است.

ابتکار تصریح کرد: با دستور رئیس جمهور، مدیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار تعیین شده ‌و وارد مسائل استانی شده‌ایم؛ از سوی دیگر لایحه هوای پاک نیز از سوی رئیس جمهور دیروز امضا شد و به مجلس ارسال شده است، در این میان مسئله حق‌آبه‌ها برای جلوگیری از خشک سالی مد نظر است اما باید آب مصرفی در بخش کشاورزی کاهش یابد و الگوی کشت اصلاح شود.

وی افزود: اکنون در کشور ۱۱ درصد مساحت را به عنوان مناطق حفاظت شده و پارک‌های وحش مشخص کرده‌ایم و نُرم جهانی ۱۷ درصد است که باید به این نرم برسیم و عرصه سرزمینی را به نحوی که شکر خدا را به جای آورده باشیم، مدیریت کرده باشیم.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcdxz0x.yt05s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما