شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : 2729
به همت کمیته علمی کنگره حضرت زینب(ع)؛

موسوعه حضرت زینب(س) تدوین می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: دبیر کمیته علمی کنگره ملی حضرت زینب(س) استان قم از تدوین مسند و موسوعه حضرت زینب(س) خبر داد.
موسوعه حضرت زینب(س) تدوین می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام عبدالرحیم علیزاده هدف کنگره ملی حضرت زینب(س) را معرفی ابعاد گوناگون شخصیت حضرت زینب (س) به‌ویژه شخصیت علمی، عرفانی و تربیتی به آحاد جامعه و ارائه الگوی مناسب به نسل امروز بیان کرد و گفت: بررسی و تبیین شخصیت علمی، عرفانی، بصیرت و خرد ورزی و مکتب تربیتی حضرت زینب(س) و همچنین بررسی و تبیین الگوی زینبی برای حضور زنان مسلمان در عرصه علم، پژوهش و آموزش از محورهای این کنگره است.

وی افزود: البته محققین و پژوهشگران در صورت نیاز با هماهنگی ستاد برگزاری می‌توانند در موضوعات جدید هم به ارائه مقاله پرداخته و ابعاد مختلف شخصیت حضرت زینب(س) را مورد بررسی قرار دهند.

جانشین بسیج اساتید استان قم با اشاره به جلسات کمیته علمی کنگره ملی حضرت زینب(س) گفت: جلسات زیادی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و پژوهشگران مرکز تحقیقات سپاه برگزار شده و برای داوری دقیق و تخصصی مقالات برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه مقالات در سه مرحله ارزیابی و داوری می‌شوند، اظهار داشت: از هم اکنون کار داوری را به صورت مقدماتی آغاز کرده‌ایم و برای اجرای مراسم برنامه ریزی‌های مورد نظر انجام شده است.

وی یکی از مهم‌ ترین مشکلات محققین و پژوهشگران را نبود منابع مورد اطمینان و جامع درباره شخصیت عمیق حضرت زینب(س) دانست و بیان داشت: تهیه یک کار ماندگار با عنوان مسند حضرت زینب(س) در دستور کار کمیته عملی کنگره ملی حضرت زینب(س) استان قم قرار دارد.

جانشین بسیج اساتید استان قم با اشاره به اینکه بعد از گذشت هزار و چند سال از حیات مبارک حضرت زینب(س) مرجعی مطمئن برای تحقیق درباره این شخصیت بی نظیر وجود ندارد، گفت: در کنار مسند مجموعه‌ای کامل از منابع و مطالب منتشر شده از عقیله بنی‌هاشم به نام موسوعه حضرت زینب(س) در مجلد‌های مختلف گردآوری و منتشر خواهد شد.

دبیر کمیته علمی کنگره ملی حضرت زینب(س) استان قم در ادامه افزود: طبق ارزیابی‌های انجام شده این مجموعه عظیم در پنج جلد منتشر خواهد شد که با همت پژوهشگران و محققین قصد داریم جلد اول و دوم آن را در روز برگزاری کنگره ملی حضرت زینب(س) استان قم رونمایی کنیم.

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه مجموعه کتاب‌های تولید شده با موضوع حضرت زینب(س) به صورت نرم‌افزار جمع‌آوری خواهد شد، تصریح کرد: بنا داریم دانشکده‌ای مجازی برای تحقیق و پژوهش درباره شخصیت بی نظیر حضرت زینب(س) راه اندازی کنیم که در صورت حمایت مسئولان امر محقق خواهد شد.

جانشین بسیج اساتید استان قم با تاکید بر اینکه برای شناساندن ابعاد مختلف شخصیت گرانمایه حضرت زینب(س) باید پژوهشگران و کارشناسان به میدان عمل وارد شوند، اظهار داشت: از تمام محققین و کسانی که می‌توانند در این زمینه مقاله بنویسند و آثار هنری برجای بگذارند دعوت می‌کنیم که به میدان آمده و ما را در این امر خطیر و ارزشمند یاری کنند.

وی افزود: خطبا، شعرا و مداحان آثار زیادی درباره حضرت زینب(س) تولید کرده‌اند که بیشتر آن احساسی و یا حماسی بوده است و کمتر به جنبه‌های بصیرتی، علمی و عرفانی و تربیتی حضرت پرداخته شده که این هم نیازمند یاری پژوهشگران است تا بتوانیم اثری در خور شان بر جای بگذاریم.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.5b5urhbz9iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما