سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : 27441
آیت‌الله سبحانی:

مسائل علمی و فناوری در دانشگاه‌ها جدا از سیاست دولت‌ها باشد

قم نيوز : قم نیوز:یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه خودکفایی بودجه و جدا بودن از سیاست دولت‌ها، دو رکن پیشرفت جهاد دانشگاهی است، گفت: مسائل علمی و فناوری در دانشگاه‌ها باید جدا از سیاست دولت‌ها باشد.
مسائل علمی و فناوری در دانشگاه‌ها جدا از سیاست دولت‌ها باشد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار با حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و مدیران این نهاد علمی و فرهنگی کشور با بیان اینکه کشوری می‌تواند روی پای خود بایستد که در علم و دانش خودکفا باشد، اظهار کرد: کشور اسلامی باید در علم و صنعت و مسائل صنعت دارای فکر و اندیشه باشد.
 
این مرجع تقلید با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی در حوزه اهمیت توسعه علمی کشور خاطرنشان کرد: ایشان اصرار دارند که محیط‌های علمی کشور بدون محدودیت‌های مالی فعالیت کنند چراکه محدودیت‌ها، پروژه‌های آن‌ها را ناقص می‌کند و ایشان نیز به درستی به این مطلب اشاره دارند.
 
آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: مسائل جهاد دانشگاهی و فناوری باید جدا از سیاست دولت‌ها باشد؛ دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و برنامه‌ آنها با هم متفاوت است و این تفاوت سیاست، کار‌ها را مختل می‌کند پس رکن پیشرفت جهاد دانشگاهی دو رکن است اول خودکفایی بودجه و جدا بودن از سیاست دولت‌ها.
 
استاد برجسته حوزه علمیه افزود: اسلام یک سازمان علمی متفکر عالم‌پرور و علم‌دوست است که به قول حضرت امام(ره)، این کار شما اگر برای خدا باشد عبادت است؛ همین مقدار که برای کشور کار کنید که عظمت اسلام و مسلمانان را حفظ کنید این کار عبادت است.
 
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در فناوری اولویت‌بندی کنید؛ باید ببینید که این روز‌ها نقص ما چیست؛ در کنار قم یک آبادی است که آب هدر می‌رود مسئله آب مسئله بسیار مهمی است، باید اولویت‌ها را در فناوری پیدا کنیم و از آن جمله مسئله آب است.
 
انتهای پیام/ 136
https://qomnews.ir/vdchzkni.23nqkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما