سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب : 27451
آیت‌الله مقتدایی:

مسئولان گلایه رهبری را جدی بگیرند / فساد اداری مانع پیشرفت کشور می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: دبیر شورای عالی حوزه با بیان اینکه مسئولان گلایه رهبری را جدی بگیرند گفت: دستگاه قضایی بدون ملاحظه و رعایت جایگاه اشخاص مجرم به مجازات اعمال آنان اهتمام داشته باشد.
مسئولان گلایه رهبری را جدی بگیرند / فساد اداری مانع پیشرفت کشور می‌شود
 به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله مرتضی مقتدایی با اشاره به مرقومه صادر شده از مقام معظم رهبری به «همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از سال‌های گذشته در خصوص مبارزه با فساد حساسیت داشته و در این زمینه تاکیداتی داشتند و از مسئولان می‌خواستند که مبارزه با فساد را جدی گرفته و به طور گسترده در همه ابعاد توسعه دهند.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه آن گونه که باید به این فرمایش جدی و موکد مقام معظم رهبری پاسخ مناسب داده نشده است تا اینکه روز گذشته با صدور مرقومه‌ای به «همایش ملّی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» در حد کامل مطلب را برای همگان تبیین و گلایه کردند که چرا وضعیت مبارزه با فساد باید این گونه باشد و مبارزه جدی صورت نگیرد؟
 
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: نظام جمهوری اسلامی از وجود مفاسد گوناگون رنج می‌برد و این مسئله از پیشرفت نظام جلوگیری کرده است.
 
آیت‌الله مقتدایی با اشاره به مصادیق فساد در جامعه اظهار کرد: قاچاق مواد مخدر فساد بالایی است که جان افراد جامعه را نشانه گرفته و انسان‌های مفید را به انسان‌های از بین رفته تبدیل می‌کند.
 
عضو خبرگان رهبری افزود: همچنین وجود گران فروشی، کم فروشی و تقلب اجناس تولیدی در عرصه تجارت و مفاسد اقتصادی در ادارات از دیگر مصادیق فساد در جامعه هستند که وجود آن‌ها مانع پیشرفت نظام است.
 
وی با تاکید بر اینکه وجود فساد، یک ننگ برای نظام الهی و جمهوری اسلامی است ادامه داد: حتی وجود یکی از این مفاسد برای نظام ما زیاد است چه برسد به اینکه مفاسد به طور گسترده در جامعه باشد.
 
آیت‌الله مقتدایی تصریح کرد: احتمال می‌دهم مسئولان بزرگوار نظام، روسای سه قوه و مسئولان دیگر هیئت دولت و دستگاه قضایی به این نتیجه رسیدند که فرمایش مقام معظم رهبری را در خصوص مبارزه با فساد جدی بگیرند.
 
وی بیان کرد: امیدواریم رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه با اراده‌ای جدی دست به دست یکدیگر داده و از زیرمجموعه‌های خود بخواهند با مفاسد برخورد قاطع کرده و مفسدین را به سزای اعمال برسانند.
 
نایب رئیس جامعه مدرسین همچنین در پایان خواستار معرفی مفسدین از سوی نهادهای اجرایی به دستگاه قضایی شد و اضافه کرد: دستگاه قضایی بدون ملاحظه و رعایت جایگاه اشخاص به مجازات اعمال وی اهتمام داشته باشد تا یک نظام جمهوری اسلامی پاک و بدون آلودگی در آینده داشته باشیم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdciz5ar.t1ayw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما