چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 27467
همزمان با دهه پایانی ماه صفر

3 هزار مبلغ به بقاع متبرکه سراسر کشور اعزام می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز:مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام حدود سه هزار مبلغ به مناسبت اربعین حسینی به بقاع متبرکه سراسر کشور خبر داد.
3 هزار مبلغ به بقاع متبرکه سراسر کشور اعزام می‌شوند
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام احمد شعبانی در گفت‌وگو با  فارس ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: اداره‌کل اعزام مبلغ بر اساس توصیه رهبر معظم انقلاب که فرمودند کشور باید به قطب فرهنگی تبدیل شود در این ایام اقدام به اعزام مبلغ به سراسر کشور می‌کند.
 
وی ادامه داد: اداره‌کل اعزام مبلغ در این ایام خاص برای مبلغان دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت را برگزار می‌کند و همچنین ره توشه‌ای در اختیار مبلغان قرار می‌دهد.
 
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به کتابی ویژه مبلغان تصریح کرد: این کتاب حاوی مطالبی در زمینه سیره زندگی پیامبر اکرم (ص)، ولایت، اربعین حسینی و موضوع تخصصی وحی است.
 
وی از اعزام حدود سه هزار مبلغ به مناسبت اربعین حسینی به بقاع متبرکه سراسر کشور خبر داد و افزود: مبلغان پیش از اربعین اعزام می‌شوند و تا پایان ماه صفر که مصادف با رحلت رسول اکرم (ص)، امام حسن (ع) و امام رضا (ع) است به مدت 13 روز در مناطق تبلیغی حضور دارند.
 
شعبانی با اشاره به فعالیت مبلغان در مناطق تبلیغی گفت: این افراد به اقامه نماز جماعت در مساجد و بقاع متبرکه می‌پردازند و برگزاری کلاس‌های قرآن، معارف اسلامی و خیمه‌های معرفتی در قالب مشاوره را در دستور کار دارند.
 
وی خاطرنشان کرد: اقداماتی مانند پاسخ به شبهات و سئوالات، اجرای سخنرانی چند رسانه‌ای و کارگروه کودک و نوجوان در بقاع مختلف در مدت اعزام مبلغان از برنامه‌های دیگر مبلغان است.
 
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اعزام روحانیون برای نخستین بار در مسیر پیاده‌روی زائران امام حسین (ع) گفت: روحانیونی در مرزهای ورودی مانند شلمچه،‌ چذابه و مهران مستقر شده‌اند که به برگزاری برنامه، سخنرانی و پاسخ به سئوالات و احکام می‌پردازند.
 
وی خاطرنشان کرد: امسال برای نخسیتن بار 50 روحانی اعزام شدند تا در کنار موکب‌ها باشند و از نجف تا کربلا آن‌ها را همراهی کنند.
 
شعبانی عنوان کرد: فعالیت این روحانیون در این مسیر با استقبال فراوانی مواجه شد و زائران به دلیل حضور روحانی در این مسیر ابراز رضایت داشتند.
 
وی یادآور شد: برنامه دیگری با عنوان لبیک یا رسول‌الله (ص) طراحی شده که به صورت تجمع عمومی همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام /136
https://qomnews.ir/vdcfejd0.w6devagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما