چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 27816
مدیرکل ثبت احوال استان قم خبرداد

رشد ۹ درصدی نرخ افزایش جمعیت قم در سال ۹۳

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل ثبت احوال قم با بیان اینکه که در زمینه ثبت آمار ولادت درسال۹۳ نسبت به ۹ ماهه سال گذشته، ۹درصد رشد مشاهده می‌شود، گفت: در این مدت ۱۸هزار ۵۴۱ مورد تولد و ۴هزار و ۹۵ مورد وفات ثبت شده است.
رشد ۹ درصدی نرخ افزایش جمعیت قم در سال ۹۳
به گزارش قم نیوز ، ولی الله عسکری ظهر امروز در نشست خبری با موضوع گزارش عملکرد ثبت احوال قم اظهار داشت: ثبت احوال مرزبانی اسناد هویتی ایرانیان است.
 
مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به اقدامات اداری و ثبتی مربوط به ثبت احوال عنوان کرد: صدور شناسنامه، کارت ملی و هوشمند، ثبت ازدواج، طلاق و وفات از جمله اقدامات ثبت احوال است.
 
وی با بیان اینکه از طریق آمار ثبت شده می‌توان به آمار مهاجر به استان پی برد، عنوان کرد: ارائه و ثبت آمارهای این وقایع حیاتی ولادت، فوت، ازدواج و طلاق در مقاطع مختلف سال انجام می‌شود همچنین ثبت آمار مهاجران به استان قم را نیز می توان از دیگر اقدامات ثبت حول برشمرد.
 
عسکری با اشاره به اینکه همه فرایندهای کاری ثبت احوال برای مکانیزه شدن سیستم ثبت احصا شده است، بیان کرد: در ثبت احوال همه کار‌ها به ویژه سندهای هویتی بصورت الکترونیکی انجام می‌شود.
 
مدیرکل ثبت احوال استان قم با بیان اینکه بانک اطلاعات ثبت احوال در کل کشور دسترسی به اطلاعات را دقیق‌تر کرده است و اطلاعات به لحظه ثبت می‌شود، خاطرنشان کرد: در ارتباط با ازدواج و طلاق چون از طریق ثبت اسناد در محضرهای ازدواج و طلاق ثبت می‌شود آمار دقیقی در دست نیست و این آمار از ابتدای سال آینده به طور قطعی اعلام می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه در ارتباط با اتباع بیگانه نیز وظایفی برای ثبت احوال تعریف شده عنوان کرد: ابتدا این اتباع باید درخواست تابعیت کنند با صدور گواهی از سوی مراجع مربوطه ثبت احوال می‌تواند برای فرد شناسنامه صادر کند.
 
عسکری با بیان اینکه وظیفه ثبت احوال تنها صدور مدارک ثبت احوال است و وظیفه‌ای در خصوص تعیین هویت افراد ندارد، اظهار داشت: عکسدار کردن مجدد شناسنامه‌ها هر 15 سال یکبار باید انجام شود ولی چون روند تغییر شناسنامه‌ها به صورت الکترونیکی در دست انجام است به جهت کمبود امکانات با مراجعه به ثبت احوال شناسنامه جدید الکترونیکی صادر می‌شود.
 
مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به بیشترین فراوانی نام‌ها در 9 ماهه سال 93 بیان کرد: بالا‌ترین اسم ثبت شده در سال 93 در پسران امیرعلی، علی، محمدحسین، امیرحسین و در دختران فاطمه با اختلاف بسیار بالایی نسبت به دیگر اسامی بالا‌ترین آمار را دارد، همچنین زهرا، زینب، نازنین زهرا، ریحانه، معصومه، فاطمه زهرا، مهسا، ثنا و فاطمه سادات است.
 
عسکری در خصوص صدور کارت ملی هوشمند نیز بیان کرد: سال گذشته این کار در قم به صورت پایلوت انجام شد اما الان در کل کشور اجرایی می‌شود، کار اصلی که در کل کشور در حال انجام است صدور کارت هوشمند برای کارت اولی‌هاست و از سن 15 سالگی برای همه کارت ملی هوشمند صادر می‌شود.
 
مدیرکل ثبت احوال استان قم با بیان اینکه تاکنون 97 هزار و 427 کارت ملی هوشمند برای قمی‌ها صادر شده است، افزود: 89 هزار نفر کارت خود را تحویل گرفته‌اند.
 
وی با اشاره به آمار 9 ماهه ولادت و وفات ثبت شده در استان قم اظهار داشت: در این موارد 18هزار 541 مورد تولد بوده و وفات 4هزار و 95 مورد بوده است که در این مورد 3 درصد افزایش داشته‌ایم.
 
عسکری با بیان اینکه که در ولادت نسبت به 9 ماهه سال 92 دارای 9درصد رشد مشاهده می‌شود و قم در راستای رشد جمعیت مساعد بوده است، خاطرنشان کرد: بطور میانگین روزانه در قم آمار 67 تولد در قم ثبت می‌شود.
 
مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به آمار 9 ماهه ازدواج و طلاق در استان قم بیان کرد: در این مدت تعداد 7 هزار و 935 مورد و 2 هزار و 36 طلاق در قم ثبت شده است.
 
وی با اشاره به آمار چند قلوزایی در قم عنوان کرد: در 9 ماهه امسال 620 مورد چندقلو زایی ثبت شده که از این میان 277 مورد دوقلو، 18مورد سه قلو و 3 مورد چهار قلو زایی بوده‌اند.
 
عسکری خاطرنشان کرد: برمبنای آمار نفوس و مسکن سال 90 برآورد جمعیت تا پایان آذرماه 1میلیون و 208 هزار و 621 نفر آمار استان قم بوده البته این آمار منهای تعداد مهاجران است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcd9j0x.yt05f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما