يکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : 2782
با برگزاری همایش فقه سیاسی،‌ ظرفیت‌ها و چالش‌ها صورت گرفت؛

تجلیل از مقام علمی آیت‌الله عمید زنجانی

قم نيوز : قم نیوز: همایش فقه سیاسی،‌ ظرفیت‌ها و چالش‌ها با تاکید بر دیدگاه‌ها و نکوداشت مقام علمی آیت‌الله عمید زنجانی در قم برگزار شد.
تجلیل از مقام علمی آیت‌الله عمید زنجانی
به گزارش قم نیوز، همایش فقه سیاسی، ظرفیت‌ها و چالش‌ها با تاکید بر دیدگاه‌های آیت‌الله عمید زنجانی و تجلیل از مقام علمی این شخصیت حوزوی و دانشگاهی، پیش از ظهر امروز در تالار امام خمینی (ره) پردیس قم دانشگاه تهران برگزار شد.

در این همایش که با همکاری حوزه علمیه قم، دانشکده حقوق دانشگاه تهران، مرکز تحقیقات شورای نگهبان، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه علوم و اندیشه سیاسی و انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهید مفتح و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، از خدمات علمی آیت‌الله عمید زنجانی و تلاش‌های این استاد حوزه و دانشگاه در بنیان‌گذاری فقیه سیاسی تجلیل به عمل آمد.

حجت‌الاسلام رضا برنجکار رئیس پردیس قم دانشگاه تهران در این همایش طی سخنانی با اشاره به تالیفات فراوان آیت‌الله عمید زنجانی در عرصه‌های مختلف علوم اسلامی، فقه سیاسی را دارای معانی متفاوتی در طول تاریخ دانست و خواستار برگزاری همایش‌های به صورت سالانه برای تعمیق این تفکر اساسی در جامعه شد.

سخنران بعدی این همایش آیت‌الله مرتضی مقتدایی، رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور بود که ضمن اشاره به مقام علم و عالم در آیات قرآن و روایات اسلامی،‌ تکریم از یک عالم دینی در محیط دانشگاه را حرکتی مبارک برای بزرگداشت تمام علمای اسلام و دانش‌پژوهان علم الهی همزمان با سالروز وحدت حوزه و دانشگاه دانست.

میزگرد علمی با حضور حجت‌الاسلام ابوالقاسم علی‌دوست رئیس کرسی نظریه‌پردازی فقه و اصول حوزه علمیه، فیروز اصلانی، مدیر گروه حقوق عمومی دانشگاه تهران و محمد‌جواد ارسطا، عضو هئیت علمی پردیس قم دانشگاه تهران از دیگر برنامه‌های این همایش بود که مسائل مربوط به ظرفیت فقه سیاسی و جایگاه آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdca.anuk49n0u5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما