دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : 27905
رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده خبر داد

بررسی مناسبات حاکمیت و خانواده در بیانیه سالانه مرکز تحقیقات زن و خانواده

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده گفت: این مرکز بیانیه سالانه خود را با عنوان «مناسبات حاکمیّت و خانواده؛ ضرورت بازنگری در رویکردها» منتشر کرد.
بررسی مناسبات حاکمیت و خانواده در بیانیه سالانه مرکز تحقیقات زن و خانواده
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد گفت: هدف از تدوین این بیانیه نشان دادن تأثیر نگاه‌های دولت‌سالارانه بر افزایش معضلات خانواده و ضرورت تغییر رویکرد‌ها است.
 
وی با اشاره به اینکه در این مباحث «دولت»، به معنای قوه مجریّه نیست، بلکه به معنای امروزی آن در علوم سیاسی و اجتماعی، یعنی مجموعه نهادهای حاکمیتی است افزود: در این بیانیه، در پیِ بحث از مناسبات دولت و خانواده و پاسخ به چنین پرسش‌هایی نظیر «چه توصیف و تحلیلی از مناسبات دولت و خانوادة ایرانی می‌توان ارائه داد؟»، «مناسبات کنونی دولت و خانواده ایرانی چه پیامدهایی دارد؟»، «ضرورت اصلاح مناسبات کنونی چیست؟»، «اصلاح مناسبات دولت و خانواده نیازمند چه تلاش‌هایی است؟» هستیم.
 
رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده یادآور شد: بیانیه امسال مرکز تحقیقات زن و خانواده در سه بخش تنظیم شده است که بخش اول به ارزیابی کلی اقدامات انجام‌شده در حوزه مناسبات حاکمیت و خانواده اختصاص دارد، بخش دوم دیدگاه‌های رایج در مورد دخالت حاکمیت در امور خانواده را بررسی می‌کند و بخش سوم به بایسته‌های مناسبات میان حاکمیت و خانواده می‌پردازد.
 
وی با اشاره به دیدگاه‌های مختلف در زمینه دخالت حاکمیت در امور خانواده گفت: این دیدگاه‌ها شامل دخالت حداکثری، دخالت نکردن و دخالت مشروط و محدود می‌شود که در این بیانیه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
 
علاقه‌مندان به تهیه این بیانیه که در 90 صفحه منتشر شده است می‌توانند با شماره تلفن 02532144700 تماس برقرار کنند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdccpoqi.2bqmx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما