شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : 28023
آیت‌الله علوی گرگانی:

تلاش برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدای «فدائیان اسلام» حرکتی ارزنده است

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله علوی گرگانی گفت: احداث یادمان و فرهنگسرا در وادی‌السلام قم و کنار مقبره شهید نواب صفوی کاری بزرگ و قابل‌تقدیر است که نام و یاد شهدای فدائیان اسلام را زنده نگه می‌دارد.
تلاش برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدای «فدائیان اسلام» حرکتی ارزنده است
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با محمدمهدی عبدخدایی دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام با اشاره به تلاش جمعیت فدائیان اسلام برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای این گروه اظهار داشت: احداث یادمان و فرهنگسرا در وادی‌السلام قم و در کنار مقبره شهید نواب صفوی کاری بزرگ و قابل‌تقدیر است.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به رازهای ماندگاری افراد در طول تاریخ افزود: افراد پس از وفات به‌واسطه فرزند صالحی که تربیت‌کرده‌اند، کتابی که نوشته‌اند و صدقه جاریه‌ای که از خود به‌جا گذاشته‌اند یادشان تا ابد در دل‌ها زنده می‌ماند.
 
وی با اشاره به مسئله مرگ و حیات انسان‌ها تصریح کرد: به استناد به «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» آن‌هایی که به مقام رفیع شهادت دست پیداکرده‌اند زندگانی هستند که در نزد خداوند روزی می‌خورند و از دیدگاه علما زندگی افراد به مرگ یا شهادت ختم می‌شود که شهادت نیز نوعی حیات جاویدان است.
 
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به مجاهدت‌های شهید نواب صفوی عنوان کرد: این شهید بزرگوار یکی از مجاهدان و مبارزانی بودند که در حوزه‌های علمیه نجف تحصیل می‌کردند اما به سبب شرایط موجود در ایران از نجف به ایران عزیمت کردند و فعالیت‌های سیاسی خود را آغاز کردند.
 
مرجع تقلید شیعیان گفت: همه افراد باید توان خود را به کار ببرند تا آثار علما، شهدا و افراد اثرگذار در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی را زنده نگه‌دارند که احداث یادمان برای شهدای فدائیان اسلام یکی از بهترین کارهایی است و می‌تواند نام و یاد این افراد را جاویدان نگه دارد.
 
وی افزود: امام خمینی(ره) نیز به تلاش‌ها و مجاهدت‌های شهید نواب صفوی همیشه و در همه حال مهر تائید می‌زدند.

انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcex78w.jh8vwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما