شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب : 28238
آیت‌الله نوری‌همدانی:

شهید نواب صفوی با قیام مسلحانه باب جهاد را باز کرد

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید نواب صفوی گفت: یکی از شاخصه‌های شهید بزرگوار نواب صفوی و یارانش دست بردن به سلاح و فتح باب جهاد بود.
شهید نواب صفوی با قیام مسلحانه باب جهاد را باز کرد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت شهید نواب صفوی با تقدیر از عملکرد این مجموعه در راستای تکریم شخصیت شهید نواب صفوی اظهارداشت: نباید چنین شخصیت‌هایی مهجور باشند از همین رو لازم است به عنوان اسوه و الگو به مردم معرفی شوند.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید نواب صفوی افزود: یکی از شاخصه‌های این شهید بزرگوار و یارانش دست بردن به سلاح و فتح باب جهاد بود.
 
استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه اسلام بر مسئله جهاد تاکید دارد، عنوان کرد: اسلام عزت مسلمانان را در جهاد قرار داده تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مردم در فقر مالی و فرهنگی بوده و به ظلم ظالمان تن داده بودند و امام (ره) با انقلاب اسلامی ندای اسلام را به گوش جهان رساند.
 
و ی با بیان اینکه شهید نواب صفوی از نخستین کسانی است که باب جهاد را به روی مردم گشود، تصریح کرد: در آن زمان هر کسی از جهاد سخن می‌گفت با ساواک و رژیم مواجه می‌شد از همین رو اقدام شهید نواب صفوی و یاران ایشان از اقدامی قابل توجه بود.
 
آیت الله نوری همدانی  خاطرنشان کرد: کسانی که همراه و همفکر شهید نواب صفوی بودند باید در قالب مراسم‌هایی یاد و خاطره این شهدا را گرامی دارند و چنین الگوهایی را به مردم معرفی کنند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcc4iqi.2bq418laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما