پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : 28176
آیت‌الله حسینی بوشهری:

سینما انتقال دهنده مفاهیم مهم دینی باشد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر لزوم ورود هنر به عرصه دینی اسلامی گفت: سینما باید انتقال ‌دهنده مفاهیم مهم جامعه و دین باشد.
سینما انتقال دهنده مفاهیم مهم دینی باشد
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان سینمایی با تاکید براینکه حوزه‌های علمیه در جامعه کنونی نگاه ژرف به نیازهای مردم و جامعه دارد، اظهارداشت:  فضای حوزه علمیه با گذشته قابل مقایسه نیست.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خاستگاه نظام جمهوری اسلامی است، افزود: پس از پیروزی انقلاب شاهد تحولات عظیمی در عرصه هنر بوده‌ایم؛ هنر باید در عرصه دینی و اسلامی ورود پیدا کند تا شاهد ارتباط بیشتری بین مخاطبان باشیم.
 
استاد برجسته حوزه علمیه انتقال پیام‌ها و مفاهیم در عرصه هنر یکی از مسائل ضروری دانست و عنوان کرد: کارگزاران دولت و حوزه‌های علمیه باید به عنوان یک منشور و دستورالعمل مورد استفاده قرار گیرد.
 
وی تأثیر گذاری فیلم و آثار هنری را عامل ماندگاری آن دانست و خاطرنشان کرد: سینما باید انتقال ‌دهنده مفاهیم مهم جامعه و دین باشد از همین رو لازم است فیلم سازان و مسئولان فرهنگی حساسیت بیشتری برای فعالیت در این حوزه داشته باشند.
 
آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه‌های علمیه جشنواره‌های مختلف هنری برگزار می‌شود اظهار داشت: جشنواره هنرهای آسمانی از جمله جشنواره‌هایی است که استعدادهای درخشانی در آن حضور دارند.
 
مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید براینکه  پیش از آغاز جشنواره‌ها و قبل از اکران فیلم‌ها باید از نظرات منتقدان درباره آثار هنری و سینمایی بهره برد خاطرنشان کرد: در این صورت اگر نقدی بر آثار باشد اصلاحات مورد نظر اعمال می شود و مخاطبان شاهد آثار فاخر در جشنواره‌ها هستند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcd9f0x.yt0j56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما