يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب : 28252
فرماندار قم:

اتحاد دستگاه‌های اجرایی قم معضل بیکاری را حل می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: فرماندار قم گفت: در حال حاضر اقتصاد به‌عنوان پاشنه آشیل ما محسوب می‌شود که نباید از آن غافل شد که حل این مشکل بسیج همگانی دستگاه را نیازمند است.
اتحاد دستگاه‌های اجرایی قم معضل بیکاری را حل می‌کند
به گزارش قم نیوز ، جلسه شورای اداری شهرستان قم عصر امروز با حضور معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری و مدیران استانی در سالن اجتماعات فرمانداری قم تشکیل شد.
 
این برنامه با تلاوت آیات کلام‌الله مجید و صلوات خاصه حضرت معصومه(س) آغاز شد. معاون برنامه‌ریزی واداری مالی فرماندار با خیرمقدم به شرکت‌کنندگان در این جلسه به ارائه برنامه شورا برای حاضرین در جلسه پرداخت.
 
ذبیح اله عبدالهی معاون برنامه‌ریزی واداری مالی فرماندار قم با اشاره به تشکیل اتاق فکر در فرماندار افزود: بر اساس تشکیل اتاق فکر فعالیت‌های استان قم با برنامه‌ریزی خاصی پیش می‌رود و بر اساس هماهنگی بین ادارات با سهولت بیشتر انجام می‌گیرد.
 
معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار قم با اشاره شیوه تخصیص بودجه و اعتبارات اظهار داشت: بودجه‌ها بر اساس  مقایسه با سال‌های گذشته و هزینه‌های هر استان تخصیص داده می‌شود.
 
سید حسن رضوی با اشاره به تملکات استان قم نسبت به سال گذشته افزود: درزمینهٔ تملک نسبت به سال گذشته شرایط ما بهتر است.
 
وی با اشاره به اعتبارات تخصیص داده‌شده از سوی دفتر معظم انقلاب تصریح کرد:  امسال قریب به 80 میلیارد تومان اعتبارات به استان اختصاص داده‌شده و قریب به 65 میلیارد تومان دیگر در سال آینده از سوی دفتر مقام معظم رهبری به قم اختصاص داده می‌شود.
 
رضوی با اشاره به فرصت اتمام پروژه‌های استانی عنوان کرد: این پروژه‌ها باید تا پایان امسال به اتمام می‌رسید و باید در نظر داشت که اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به قم به شکل صد درصد اختصاص یافت.
 
معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار قم با اشاره به شاخص توزیع اعتبار ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه بیان کرد: برای نخستین بار عدد ورقمی ثابت برای ماده 180 در نظر گرفته‌شده که این رقم تاکنون 50 درصد تحقق داشته است.
 
وی با اشاره به انقباض اقتصادی پیش رو اظهار داشت: با برسی سال‌های 92 و 93 و مقایسه آن با سال 94 تاکنون 17 درصد رشد داشته‌ایم اما هنوز شرایط انقباضی وجود دارد که ما درزمینهٔ مصرف بودجه و اعتبارات باید شرایط ویژه و مهم را در نظر داشته باشیم.
 
رضوی با اشاره به تملک هفت و دودهم درصدی ما به‌عنوان رشدی مطلوب برای استان افزود: با توجه به ماده 180 و اعتبارات استانی باید پروژه‌های مهم را در نظر داشت زیرا تا اتمام پروژه‌های در دست اجرا اجازه اجرای پروژه جدید صادر نمی‌شود، بنابراین باید برای عملیاتی شدن پروژه‌های مهم سال 94 بستر لازم را فراهم کنیم.
 
معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار قم گفت: با توجه به اقتصاد مقاومتی و تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی به تمرکز کمتر به نفت به‌عنوان سرمایه، در تمام استان‌ها درآمدها رشد بیشتری داشته است در قم این عدد به 34رسیده است.
 
وی با اشاره به سال آخر اجرای برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: ما در حال شرایط تدوین برنامه ششم هستیم و باید شرایط مطلوبی را برای تحقق اقتصاد شکوفا رقم بزنیم.
 
حجت‌الاسلام بنابی با اشاره به آیه 29 سوره فتح بیان کرد: بر اساس این آیه رسول اکرم(ص) به‌عنوان فرستاده خداوند معرفی می‌شود و خداوند به استناد تورات و انجیل ویژگی‌های جامعه اسلامی را برای مردم بیان می‌کند.
 
معاون دادگستری استان قم  با اشاره به خصوصیت جامعه اسلامی اظهار داشت: افرادی که همراهی پیامبر(ص) را دارند نخست نباید در برابر دشمن مغلوب شوند و دشمن  را دست‌کم نگیرند، بلکه باید در برابر دشمن ایستادگی و مقاومت  کنند.
 
وی با اشاره نگاه دشمن تصریح کرد: دشمن تنها زمانی که از مواضع خود کناره‌گیری کند با تو همراه می‌شود و ما نباید اجازه این کار را به دشمن بدهیم.
 
حجت‌الاسلام بنابی گفت: قم زادگاه و خواستگاه انقلاب است و علم اهل‌بیت(ع) ازاینجا به دنیا منتقل می‌شود بنابراین باید با وحدت و برادری به شرایط مطلوبی برسد.
 
معاون دادگستری استان قم با اشاره به تلاش برای خودسازی بیان کرد: امام راحل که الگوی همه است بخشی از زندگانی خود را فقط درزمینهٔ خودسازی به کار می‌گرفت.
 
وی با اشاره به جهت‌گیری‌های مسئولان اظهار داشت: باید توجه و عنایت خداوند را سرلوحه امور خود قرار دهند زیرا شیعیان واقعی برای رسیدن به جامعه اسلامی از برگان دین الگوبرداری می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام بنابی تأکید کرد: مسئولان نظام و استانی نباید با یکدیگر دارای تعارضات باشند زیرا در شهر کریمه اهل‌بیت(ع) باید شوراهایی در جهت تسریع امور مردم از افراد هماهنگ و همدل و نخبه استفاده کند تا شهری قوی را بر اساس  آیات خداوند به وجود بیاید.
 
خدمت به مردم بزرگ‌ترین افتخار است
 
فرماندار قم با اشاره به هدف برگزاری جلسه شورای اداری در سالن جلسات فرماندار قم اظهار داشت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا اقداماتی را انجام دهیم تا سبب اتلاف وقت و خسارت به بیت‌المال نباشد و تلاش خود را برای خدمت صادقانه به مردم به کار گرفته‌ایم.
 
رضا سیار با اشاره به برنامه‌های شورای اداری افزود: مصوبات شورا برای همه باید اجرا شود  و در این راستا باید از ظرفیت دستگاه‌های استانی نیز به شکل مطلوبی استفاده کرد.
 
وی تأکید کرد: برگزاری جلسات شورای اداری فرمانداری برای تعامل بیشتر و مطلوب بین دستگاه‌ها در جهت خدمت به مردم برگزار می‌شد و در این راستا باید اعضا حاضر در جلسه باید با اطلاعات کامل وارد صحنه شوند.
 
فرماندار قم با اشاره به تلاش برای شکوفایی اقتصادی بیان کرد: در حال حاضر اقتصاد به‌عنوان پاشنه آشیل ما محسوب می‌شود که نباید از آن غافل شد و با بسیج دستگاه‌ها باید این مسئله حل شود که در کمیته اشتغال، سرمایه‌گذاری و توسعه مسئول رسیدگی به این مسئله است.
 
سیار با اشاره به برخی از کمیته‌های شورای اداری بیان کرد: کمیته آرد و نان با توجه به پراکندگی جمعیتی قم باید مشکل تأمین نان را حل کند و کمیته بهداشت استان در کنار شورای هماهنگی و مبارزه با مواد مخدر وظیفه خدمت‌رسانی به مردم را دارد.
 
وی با اشاره به کمیته کاهش تصادف و ترافیک اظهار داشت: وجود کمربندی امام علی(ع) و مسیر تردد استان‌های کشور سبب شده است تا در این مکان آمار تصادفات افزایش داده شود که برای رفع این معضل باید تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته شود.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcirrar.t1avw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما