شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : 28993
شهردار منطقه 2 قم:

شهروندان قمی زباله کمتری تولید کنند

قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه 2 قم گفت: شهروندان قمی برای کاهش هزینه‌ها و مدیریت بهتر زباله کمتری تولید کنند چراکه دارای صرفه‌های اقتصادی خوبی برای شهر قم و کشور است.
شهروندان قمی زباله کمتری تولید کنند
به گزارش قم نیوز، سجاد خدایی در گفت‌وگو با فارس در قم با اشاره به اینکه تحولاتی در مدیریت پسماند در دستور کار قرار گرفته است گفت: برنامه‌های خوبی برای جداسازی و تفکیک زباله‌های‌تر و خشک در منطقه توسط سازمان مدیریت پسماند صورت گرفته است که در همین راستا در میدان امام حسین(ع) و خیابان اصلی نیروگاه محفظه‌هایی برای زباله‌های‌تر و خشک به صورت جداگانه تعبیه شده است.
 
وی با اشاره به طرح جمع‌آوری سطل‌های زباله بزرگ در قم اظهار کرد: طرح مذکور هم اکنون در پردیسان اجرا شده است به این صورت که زباله‌های مردم یک شب در میان از درب منازل جمع‌آوری می‌شود البته این طرح طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال 94 در سرتاسر شهر قم اجرا خواهد شد.
 
شهردار منطقه 2 قم گفت: اگر این طرح با رضایتمندی شهروندان قمی روبه‌رو شود در کاهش هزینه‌های خدمات شهری و در نهایت مدیریت بهتر موثر خواهد بود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه سعی مردم بر تولید کمتر زباله باشد، خاطرنشان کرد: این کار در اقتصاد شهر قم و حتی کشور تاثیرگذار خواهد بود، چرا که این امر در بسیاری از مسائل روزمره زندگی دخیل بوده و در واقع به نوعی استفاده بهینه را به دنبال دارد.
 
خدایی با اشاره به اینکه برای پاکی شهر و رفاه بیشتر شهروندان تعداد سطل زباله‌های کوچک سال آینده در سطح شهر افزایش خواهد یافت تصریح کرد: این موضوع ارتباط مستقیم با اقتصاد دارد آن هم در زمانی که مردم با مشکلات مالی روبه‌رو هستند و به نفع آنهاست که این رویه را در پیش گیرند.
 
گفتنی است سرانه تولید زباله در استان قم برای هر نفر 580 گرم است در حالی که سرانه تولید زباله برای هر نفر در جهان 300 گرم اعلام شده است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcaeonu.49nao15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما