شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : 29349
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

۳۰۰ هزار نفر در آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کرده‌اند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ۳۰۰ هزار نفر در ۳۲۰ شهرستان و ۵۵۰ حوزه در آزمون کتبی مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سراسر کشور شرکت کرده‌اند.
۳۰۰ هزار نفر در آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کرده‌اند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی محمدی صبح امروز در برگزاری مراسم آزمون کتبی مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم در حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: امروز به‌صورت همزمان در سراسر کشور آزمون کتبی مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار نفر در ۳۲۰ شهرستان ۵۵۰ حوزه در این آزمون شرکت کرده‌اند افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در کشور باید ۱۰ الی ۱۵ میلیون حافظ قرآن کریم وجود داشته باشد به مدت سه سال است به این عرصه واردشده‌ایم و در حال انجام فعالیت‌های قرآنی هستیم.

وی با اشاره به ثبت‌نام ۸۰۰ هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن در ۱۱ رشته مختلف خاطرنشان کرد: برای اجرای اهداف سازمان اوقاف در تربیت قرآن آموزان ابتدا نیاز به تربیت مربیان قرآنی وجود داشت و به همین دلیل تاکنون ۱۰۲ دوره آموزشی در استان قم و همچنین ۱۵ دوره استانی جهت آموزش مربیان قرآنی برگزارشده است.

حجت‌الاسلام محمدی بابیان اینکه ۵۸۲۶ نفر تحت آموزش به‌عنوان مربیان قرآنی قرارگرفته‌اند خاطرنشان کرد: این تعداد در سه سال گذشته تحت آموزش قرارگرفته‌اند و گواهی نیز از این بایت توسط سازمان اوقاف به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه قرآن آموزانی که موفق به کسب نمره ۷۰ از ۱۰۰ در آزمون شوند در قرعه‌کشی سفر عمره و عتبات عالیات شرکت داده می‌شوند افزود: سازمان اوقاف در جهت فرهنگ‌سازی و ترویج معارف قرآنی در حال فعالیت است و به این موضوع اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و به دنبال عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری در این مورد هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح حفظ موضوعی قران کریم گفت: با نظر کارشناسان دو کتابچه که شامل ۱۵۰ و ۳۰۰ آیه از قرآن کریم است تهیه‌شده است که در اختیار قرآن آموزان قرارگرفته است.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به استقبال گسترده حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها از طرح حفظ موضوعی قرآن کریم گفت: با توجه به این استقبال مسابقاتی نیز در اردوهای راهیان نور امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 132
https://qomnews.ir/vdcgyw9x.ak9yt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما