يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : 29444
منبع : پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم قم
نماینده مردم قم در مجلس:

آبگیری سدکوچری قم یک ماه دیگر پایان می‌یابد

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از به اتمام رسیدن آبگیری سد کوچری تا یک ماه دیگر خبر داد. ​
آبگیری سدکوچری قم یک ماه دیگر پایان می‌یابد
به گزارش قم نیوز، احمد امیرآبادی‌فراهانی به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی دیگر نماینده مردم قم در مجلس، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی و همچنین رئیس شورای اسلامی شهر قم از سد ۱۵ خرداد، سد کوچری و مسیر انتقال آب از سرشاخه‌های دز به سمت قم بازدید کرد.

بررسی وضعیت تأسیسات و سد ۱۵ خرداد، تونل و تلمبه‌خانه انتقال آب، روند اجرای سد کوچری و آبگیری سد از برنامه‌های این بازدید بود.

همچنین در جلسه‌ای که در محل کارگاه سد کوچری برگزار شد، مهمترین مشکلات و مسائل پیش روی تکمیل پروژه انتقال آب به قم و آبگیری سد با حضور پیمانکاران و کارشناسان طرح، مورد بررسی قرار گرفت.

انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قمرود از حدود ۲ سال پیش آغاز شده که برای بهره‌برداری کامل از آن باید سد مخزنی کوچری به اتمام برسد.

امیرآبادی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: برای اتمام انتقال آب به قم کارهای خوبی صورت گرفته و ساخت سد کوچری پیشرفت خوبی داشته که به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تملک نیاز داشت که این اتفاق نیز افتاد و تملک روستای کوچری نیز انجام شده و سد در حال آبگیری است و بیشتر از ۹۰ درصد ساخت آن انجام شده و مراحل پایانی خود را می‌گذارند و امیدواریم تا ماه آینده آبگیری آن به اتمام برسد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت سد کوچری به عنوان یکی از بخش‌های مهم و ضروری در مسیر تکمیل کامل چرخه پروژه آبرسانی قم گفت: امیدواریم پیگیری‌های موثری از طریق استان و دولت برای تامین منابع مالی مورد نیاز در ساخت این سد انجام بگیرد و نمایندگان استان نیز در حال پیگیری هستیم تا به‌زودی مشکل پیمانکاران برای تامین منابع مالی این پروژه حل شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcc00qi.2bqo08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما