چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 29894
میرکاظمی:

طلاب ودانشجویان خواستار ارائه فکت شیت از مذاکره کنندگان شوند

قم نيوز : قم نیوز: میرکاظمی گفت: دانشجویان و طلاب باید خواستار ارائه فکت شیت توسط تیم هسته ای کشورمان شوند چون مقام معظم رهبری هم بر ارائه جزئیات مذاکرات تاکید کردند.
طلاب ودانشجویان خواستار ارائه فکت شیت از مذاکره کنندگان شوند
به گزارش قم نیوز، مسعود میرکاظمی عصر امروز در همایش از اقتصاد مذاکره ای تا اقتصاد مقاومتی که در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد اظهار داشت: ما باید برای مذاکرات به همان اندازه ای که ارزش دارد اهمیت قائل شویم و نباید همه موضوعات را با مذاکرات گره بزنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود:دولت یازدهم پس از روی کار آمدن فقط به مذاکرات اهمیت داد و زمان زیادی را برای این موضوع از دست دادیم،دولت باید در کنار مذاکرات مشکلات موجود در کشور را حل کند.

میرکاظمی بیان کرد: در سال های ۸۲ ، ۸۳ غنی سازی در کشور ما متوقف شد که این موضوع باید برای ما تجربه گران بهایی باشد که به طرف مذاکره کننده غربی اعتمادی نکنیم و در مذاکرات هوشمندتر عمل کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت کشور ایران در زمینه های مختلف عنوان کرد: ۸سال و در جنگ تحمیلی ملت ما در تحریم کامل بود و صدام توسط جهانیان پشتیبانی نظامی و مالی کاملی می شد ولی امروز با همه فشارها کشور ما به پشرفت های چشم گیری دست پیدا کرده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت آمریکا بی اعتماد و اهل نیرنگ است تصریح کرد: کشور مصر از گذشته نزدیک ترین کشور به دولت آمریکا بود ولی در فقر و مشکلات شدیدی به سر می برد، این موضوع اشتباه است که هرکشوری که رابطه نزدیکی به آمریکا دارد پیشرفته تر است.

میرکاظمی اظهارداشت: مسائل اقتصادی را نباید سیاسی کرد ، امروز برخی از مشکلات اقتصادی ما ساختاری و بخشی مدیریتی و بخش دیگری هم مربوط به تحریم ها است و نباید همه مشکلات اقتصادی کشوررا مربوط به تحریم ها دانست.

وی بیان کرد: مذاکرات رفع کننده مشکلات اقتصادی کشور نیست، دولت در کنار مذاکرات باید راهکاری برای رفع مشکلات اقتصادی کشور بیندیشد، اقتصاد مقاومتی راه حل رفع مشکلات کشور است که در دفاع مقدس و ۸سال جنگ ثابت کردیم با کمترین امکانات اما با روحیه جهادی می توانیم مشکلات را حل کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در سال های ۸۲ و ۸۳ غنی سازی در ایران متوقف شد و همه کارهای اعتماد ساز توسط کشور ایران انجام شداما طرف مذاکره کننده غربی به تعهدات خود عمل نکرد که این موضوع باید برای تیم هسته ای کشورما عبرت آموز باشد.

میرکاظمی تصریح کرد: عدم اجرای تعهدات مذاکره کننده غربی در سال های ۸۲ و ۸۳ برای ما باید تجربه باشد نه این که باز هم فریب سخنان اروپا و آمریکایی ها را بخوریم و غنی سازی را متوقف کنیم.

وی اظهارداشت: در جلسه ای که با دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در مجلس شورای اسلامی داشتم وی به این موضوع تاکید کرد که طرف غربی هیچ گاه عدم انحراف در برنامه هسته ای ایران را نمی پذیردو با بهانه های واهی در پی توقف فعالیت های هسته ای ایران است.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تیم هسته ای مذاکرات در دولت هستم که در سالهای ۸۲ و ۸۳ کشور را با تعلیق مواجه کرد امروز هم در مذاکرات هسته ای حضور دارند که باید توجه داشته باشند با عبرت گیری از دوران تعلیق به مذاکره با تیم هسته ای غربی بپردازند.

میرکاظمی عنوان کرد: برخی از مسئولان امروز این موضوع را در جامعه القا می کنند که انرژی هسته ای مقرون به صرفه نیست و اقتصادی نیست که این سخن اشتباه است و در گذشته هم برخی ملی شدن نفت را به ضرر کشور ما می دانستند.

وی تصریح کرد: در برخی از مفاد بیانیه آمده است که زیرساخت های هسته ای کشورمان باید جمع آوری شود که این موضوع اشتباه است چون هیچ اعتمادی به دولت های آمریکا و اروپایی وجود ندارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تجربه و سابقه نشان داده است که طرف مذاکره کننده قابل اعتماد نیست، هرجا که ما بر توانمندی های داخلی و جوانان کشورمان اعتماد کردیم به پیشرفت رسیدیم و هرجا که به کشورهای خارجی اعتماد کردیم ضرر کردیم.

میرکاظمی بیان کرد: بابک زنجانی شخصی بود که گفته می شد که نفت را می برد و پولش را برنمی گرداند و من در مجلس نامه برخورد با وی را امضا کردم و خواستار مقابله با وی شدم، رقم های میلیاردی که درباره اموال بابک زنجانی درروزنامه و رسانه ها مطرح می شد دروغ بود و اموال وی پول های نفتی بود که با آن نفت کار خرید و فروش را انجام می داد.

وی عنوان کرد: ما در برخورد با فساد اقتصادی جناحی عمل نمی کنیم و همانند برخی از افراد نیستیم که بحث پول های کثیف را به میان می آورند و خود با این پول ها به تشکیل حزب می پردازند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقالات زیادی در کشورهای خارجی درباره نقش پسر رئیس جمهورسابق درفساد پرونده های نفتی کرسنت و توتال وجود دارد که درکشورهای خارجی با عوامل فساد برخورد صورت گرفت اما در ایران با فرزند رئیس جمهور سابق برخوردی نشد.

میرکاظمی با بیان این که در برخورد با فساد نباید از دستمال کثیف استفاده کرد گفت: ما در برخورد با فساد هیچ تفاوتی میان بابک زنجانی و دیگر اشخاص قائل نمی شویم و معتقد هستیم در برخورد با فساد نباید سیاسی عمل کرد.

وی با تاکید بر این که فتنه ۸۸ ضررهای زیادی را به ملت ما وارد کرداظهارداشت: پس از فتنه ۸۸ و با تبلیغاتی که توسط رسانه های خارجی مطرح شد این گونه القا کردند که نظام ایران نظام مورد نظر مردم نیست و بر این اساس تحریم های شدید و ظالمانه ای را وضع کردند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فتنه ۸۸ هزینه های سنگینی را علیه کشورمان ایجاد کرد که یکی از آن ها تحریم های شدیدی بود که علیه کشورما ایجاد کرد.

میرکاظمی عنوان کرد: فتنه ۸۸ سبب انزوای کشور ما شد و این حرف که ایجاد مبحث هولوکاست توسط احمدی نژاد سبب انزوای کشور شد دروغ است.

وی تصریح کرد: افرادی که خود فتنه ۸۸ را ایجاد کردند با فریب کاری در پی قهرمان نشان دادن خود هستند که این موضوع عجیبی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز موضوعی که کشورهای غربی را پای میز مذاکره آورده است اقتدار نظام جمهوری اسلامی است نه لابی گری های برخی افراد، ما نگران هستیم که اقتدار ما در جهان دچار خدشه شود.

میرکاظمی بیان کرد: کشورهایی که دارای بمب های هسته ای و تجهیزات هسته ای دارند امروز ما را به تعلیق فعالیت های هسته ای سوق می دهند که مانباید با در خواست آن ها موافقت کنیم.

وی عنوان کرد: من این موضوع را در مجلس شورای اسلامی مطرح کردم که اگر گذربرگه یا همان فکت شیت توسط تیم هسته ای قرائت نشود سوال از رئیس جمهور را امضا می کنیم که امیدوار هستیم فکت شیت منتشر شود تا سوال از رئیس جمهور مطرح نشود.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سخنان تیم هسته ای و رئیس جمهور کشورمان مبنی بر رفع تحریم ها مشخص نیست که نمایندگان مجلس بر این اساس خواستار ارائه فکت شیت هستند.

میرکاظمی اظهار داشت: روحانی گفت که در روز امضای توافق هسته ای کلیه تحریم ها برداشته می شود ولی وزیر امور خارجه زمان تحریم هارا فرصت دیگری مشخص کرد و هماهنگی در سخنا مسئولان مبنی بر زمان دقیق رفع تحریم ها وجود ندارد.

وی بیان کرد: درصد زیادی از مشکلات اقتصادی کشور مربوط به مشکلات داخلی است و تحریم ها درصد کمتری را شامل می شود، اگر مذاکرات انجام نمی شد گرانی هایی که ایجاد می شود برخی افراد آن را به عدم مذاکره با غرب نسبت می دادند که یکی از خاصیت مذاکرات این است که نشان می دهد مشکلات کشور با مذاکرات حل نمی شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:دانشجویان و طلاب باید خواستار ارائه فکت شیت توسط تیم هسته ای کشورمان شوند چون مقام معظم رهبری هم بر ارائه جزئیات مذاکرات تاکید کردند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت آمریکا بسیار فریب کار است ، آمریکا خود داعش را ایجاد کرد ولی امروز ایران را طرفدار داعش می داند، ما نباید فریب سخنان اعتماد آمیز آمریکا در مذاکرات هسته ای را بخوریم.

میرکاظمی اظهار داشت: ما نگران هستیم که آمریکا با استفاده از توافق هسته ای به تجهیزات نظامی ما دسترسی پیدا کند و امنیت کشور ما را دچار خدشه کند.

وی بیان کرد: امیدوار هستیم که در روز توافق نامه همه تحریم ها به صورت کامل برداشته شود و نباید به صورت نسیه تحریم ها برداشته شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برنامه هسته ای کشور ما بهانه است و در اصل آمریکا در تلاش است تا نظام جمهوری اسلامی سقوط کند که ما باید با حفظ وحدت در برابر هدف آن ها ایستادگی کنیم.

میرکاظمی تصریح کرد: امروز پس از چند ماه هنوز ۸میلیارد دلار از پول های تحریم شده ایران توسط آمریکا و اروپا آزاد نشده که این موضوع نشان ازقابل اعتماد نبودن تیم هسته ای غرب است.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcbawb5.rhb99piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما