يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 30014
منبع : روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی قم
مدیرکل تامین اجتماعی قم:

۲۵۰۰ سهمیه جدید بیمه کارگران ساختمانی به قم اختصاص یافت‌

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تامین اجتماعی قم از اختصاص ۲ هزار و ۵۰۰ سهمیه جدید بیمه کارگران ساختمانی به قم اختصاص یافت.
۲۵۰۰ سهمیه جدید بیمه کارگران ساختمانی به قم اختصاص یافت‌
به گزارش قم نیوز، سید مجتبی موسوی ‌در جلسه بررسی بیمه کارگران ساختمانی با اشاره به اختصاص سهمیه جدید بیمه کارگران اظهار داشت: تاکنون ۱۳ هزار و ۵۸۶ کارگر ساختمانی در قم بیمه تامین اجتماعی شده‌اند و ۲۵۰۰ سهمیه جدید نیز به این استان اختصاص یافته است.

مدیرکل تامین اجتماعی قم افزود: با رایزنی با انجمن صنفی کارگران ساختمانی قم درصدد هستیم تا فرایند بیمه شدن کارگران ساختمانی در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

وی تصریح کرد: کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت ابتدا باید به انجمن صنفی خود مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: پس از ثبت نام بازرسی نخستین توسط انجمن صنفی صورت پذیرفته و نتایج بازرسی‌های تایید شده در قالب لیست به شعب تامین اجتماعی قم ارسال می‌شوند.

موسوی تاکید کرد: مدت زمان تکمیل مدارک و انجام آزمایشات پزشکی تعیین وضعیت سلامت در حدود ۲۰ روز کاری است و پس از آن برای کارگران ساختمانی دفترچه درمان صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور حفظ حق و حقوق کارگران ساختمانی واقعی، بازرسی‌های تصادفی و درصدی از کارگران شاغل در مشاغل ساختمانی انجام می‌شود و کسانی که ادامه کار آنان در مشاغل ساختمانی احراز نشود با قطع بیمه مواجه می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم در خصوص نحوه برخورداری کارگران ساختمانی از تعهدات تامین اجتماعی اظهار کرد: تعهدات بلند مدت مانند بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی شامل کارگران ساختمانی می‌شود.

وی افزود: در بخش تعهدات کوتاه مدت نیز در صورت بروز حادثه حین کار برای کارگران، غرامت دستمزد ایام بیماری به آنان تعلق می‌گیرد و هزینه‌های اروتز و پروتز هم به کارگران ساختمانی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchkvnx.23nvzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما