يکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : 3005

تبلیغ قیام عاشورا با حماسه و خون آمیخته شده است

قم نيوز : قم نیوز: رییس جامعه المصطفی العالمیه گفت: تبلیغ در مورد قیام عاشورا تبلیغی است كه با خون و حماسه آمیخته شده است و در میدان عمل حماسه های مختلفی را در طول تاریخ محقق كرده است.
تبلیغ قیام عاشورا با حماسه و خون آمیخته شده است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام "علیرضا اعرافی" شنبه شب در آیین اختتامیه دومین اجلاس سراسری مسوولان تشكل های فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه افزود: فلسفه اصلی كار طلاب كار تبلیغی و دعوت به سوی خدا و نشر اندیشه و معارف الهی در جهان معاصر است و مخاطبان این دعوت هفت میلیارد بشری هستند كه در جهان زندگی می كنند.

وی ابرازداشت : اگر فلسفه اصلی ما این گونه دعوت و اطلاع رسانی باشد وظیفه داریم همه ابزارها ، اندیشه ها و دانش های لازم را برای گسترش دین در عالم به كار گیریم.

وی گفت : عاشورای حسینی و نهضت سالار شهیدان درس های زیادی را به ما آموزش می دهد كه در كتاب و نوشتار نیست و در عمل باید آن درس ها پیاده شوند.

اعرافی روح عاشورا را تبلیغ به سوی خدا دانست و افزود: عاشورا از یك مهندسی بی نظیر برخوردار است و از لحظه شروع حركت سالار شهیدان نقشه آسمانی و ملكوتی عاشورا آغاز شده است.

رییس جامعه المصطفی گفت : رسالت خون شهیدان كربلا نباید در غبار تاریخ محو شود چرا كه تبلیغ عاشورا از پیش زمینه سازی شده برای تحقق دعوت به سوی خدا است.

وی گفت : عاشورا تجلی مقاومت ،صبر و صبوری است و این امر حجت را بر تمام مبلغان عالم تمام كرده است چرا كه این عرصه نمایشگاهی است كه در آن صبر ، مقاومت و بردباری به عالی ترین وجه جلوه كرده است.

در اجلاس دو روزه سراسری مسوولان تشكل های فرهنگی جامعه المصطفی كه با شعار "نگاه عالمانه فعالیت آگاهانه" برگزار شد چندین كارگروه آموزشی ویژه برای برادران و خواهران طلبه برگزار شد.

اجلاس سراسری مسوولان تشكل های فرهنگی جامعه المصطفی به صورت سالانه برگزار می شود.

امسال در دومین اجلاس ۲۰۰ موسسه جامعه المصطفی از شهرهای قم، اصفهان، گرگان و مشهد شركت داشتند.

۱۱ كارگروه تخصصی كه ۷ گروه آن مختص برادران در مدرسه امام خمینی و بقیه كه مرتبط با خواهران است در مدرسه عالی بنت الهدی صدر در این اجلاس تشكیل شد.

در بخش كارگروه های آموزشی این اجلاس شاهد برگزاری كارگروه هایی چون منویات مقام معظم رهبری ،قرآن و حدیث ،بیداری اسلامی ، مدیریت فرهنگی ، رسانه های دیجیتال و رسانه های مكتوب بودیم.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcj.yetfuqeyisfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما