دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : 30169
آیت الله علوی گرگانی:

ترویج امر به معروف در جامعه امنیت دینی را گسترش می‌دهد

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله علوی گرگانی با تاکید برنشر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: ترویج امر به معروف و نهی از منکردر جامعه سبب امنیت دینی و اجتماعی می‌شود و همه وظیفه دارند نسبت به ترویج آن اهتمام داشته باشند.
ترویج امر به معروف در جامعه امنیت دینی را گسترش می‌دهد
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیداربا جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به فریضه امر به معروف ونهی ازمنکر اظهار داشت: امربه معروف و نهی از منکر یکی از اصول مهم وفریضه دینی است که باید به آن توجه شود و نسبت به نشر آن در جامعه اهتمام صورت بگیرد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: خداوند برای هدایت انسان‌ها پیامبران را فرستاد و هر پیامبری خبر از آمدن پیامبر بعدی خود را می‌داد و هدف همه پیامبران هدایت انسان‌ها و حرکت در مسیر الهی بود.

علوی گرگانی بیان کرد: یکی از اصول اصلی پیامبران نشر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود که این موضوع نشان می‌دهد این فریضه دینی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به آیه‌ای قرآن کریم عنوان کرد: افرادی رستگار می‌شوند که ایمان به خدا داشته باشند و نسبت به پیامبر (ص) احترام بگذارند و دستورات وی را اجرا کنند واز قرآنکه توسط پیامبر (ص) و برای هدایت انسان‌ها فرستاده شده است تبعیت کنند.

وی تصریح کرد: باید از دستورات قرآن تبعیت کنیم و آنچه خداوند در قرآن کریم آن را حرام دانسته از آن دوری کنیم و آنچه حلال خداوند است استفاده کنیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به لزوم ترویج امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: اسلام نسبت به حضور در اجتماع تاکید کرده و گفته که علاوه بر تبعیت از دستورات الهی جامعه را نیزآگاه کنیم و آن‌ها را امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

علوی گرگانی بیان کرد: در گذشته جامعه پذیرای امر به معروف و نهی از منکر بود و از آن تبعیت می‌کرد ولی امروز متاسفانه گستاخی‌هایی در جامعه ایجاد شده و برخی افراد که اقدامات نامناسب و پوشش خوبی ندارند و امر به معروف می‌شوند برخورد خوبی با آمران به معروف ندارند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر لزوم تربیت صحیح فرزندان عنوان کرد: باید از کودکی فرزندان را با آموزه‌های دینی و اسلامی آشنا کنیم تا در آینده شخصیتی کامل در جامعه داشته باشند.

وی تصریح کرد: اصل امر به معروف و نهی از منکر در اصل عاطفی است که باید در جامعه نشر و رواج داشته باشد جون فریضه دینی و الهی است و جامعه را از گمراهی نجات می‌دهد.

علوی گرگانی اظهار داشت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سبب امنیت دینی و اجتماعی می‌شود و همه وظیفه دارند نسبت به ترویج آن اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdci3zap.t1auq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما