دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : 30282
قطاری که سرانجام به ایستگاه افتتاح می رسد؛

حفره های احداث منوریل قم و تعهدهایی که عملی نمی شود

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین تحولات در پروژه منوریل استان قم، گفت: در آخرین تحقیق که در این باره صورت گرفت، با پاسخ هایی روبرو شدیم که عملا از جنسی بود که زمان بندی آن جامع به نظر نمی رسید.
حفره های احداث منوریل قم و تعهدهایی که عملی نمی شود
به گزارش قم نیوز، ایرج ندیمی عضو هیئت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید برای حمل و نقل عمومی در شهرهای مسافر پذیر تدبیر ویژه ای اندیشیده شود، اظهار داشت: برای حمل و نقل عمومی در کلان شهر ها به طور عام و قم به صورت خاص، تعریفی وجودارد که باید با توجه به جمعیت ثابت و مسافر آن حداکثر فرصت برای این شهر فراهم شود.

وی افزود: بارها مسئله کندی پیشرفت پروژه ساخت منوریل قم و یا عدم عمل به تعهد، از سوی رسانه ها به مجلس منعکس شده است اما واقعیت آن است که متاسفانه در کشور ما حفره های زیادی ایجاد می شود بدون آنکه به چگونگی این کار توجه شده باشد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولویت بندی در کارها در کشور هیچ گاه مورد توجه نبوده است، تصریح کرد: سرعت، سرمایه و زمان در هنگام تصمیم گیری ها مغفول مانده و افزایش قیمت خدمات در طول اجرای طرح، یکی دیگر از مشکلاتی است که موجب طولانی تر شدن اتمام پروژه ها در ایران است.

وی نارضایتی عمومی و سیاسی را ره آورد طولانی شدن برخی پروژه ها دانست و گفت: در جلسه آتی که با مسئولان وزارت کشور و راه و شهر سازی خواهیم داشت، سعی خواهد شد پروژه منوریل قم پیگیری شده و به نتیجه برسد.

چندی پیش نیز عضو شورای اسلامی شهر قم ، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آتش‌زر، درخصوص آخرین وضعیت مونوریل شهر قم گفت: در سال جاری فاز اول این پروژه تا میدان مطهری به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار می گیرد و از سال ۹۵ نیز همین مسیر به صورت کامل و عملیاتی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

آتش زر بودجه مورد نیاز برای فاز اول پروژه را حدود ۱۸۰ میلیارد تومان پیش بینی کرد و افزود: برای تکمیل هر کیلومتر با کلیه تجهیزات امروز ۴۵ میلیارد تومان بودجه نیاز است. هشت دستگاه واگن برای مونوریل قم خریداری شده که تاکنون دو واگن به کشور وارد شده است.

واگن های مونوریل شهر قم در بهمن ماه سال ۹۳ از گمرک ترخیص و در حالی به شهر قم آورده شد که در بدو ورود دچار حادثه شدند، این عضو شورای اسلامی شهر قم در این خصوص نیز گفت: یکی از این واگن‌ها بر اثر برخورد با پل، کولرهایش دچار اسیب شد که درحال حاضر با تعمیر، آماده استفاده هستند.

گفتنی است امیر آبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی مطالبه این مهم را به صورت جدی دنبال می کند. این در حالی است که گروه مپنا از سال های گذشته خصوصا از سال ۹۲ بارها قول داده است که پروژه منوریل قم را به عنوان اولین پروژه منوریلی در کشور با بالاترین کیفیت به مرحله اجرایی برساند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdceww8x.jh87vi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما