پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : 30635
با حضور مراجع تقلید و علماء؛

بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در قم برگزار شد‌

قم نيوز : قم نیوز: مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) با حضور مراجع تقلید و علماء در مسجد اعظم قم برگزار شد.
بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در قم برگزار شد‌
به گزارش قم نیوز، مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار شد.

این مراسم با حضور آیت‌الله مکارم‌شیرازی، آیت‌الله سبحانی، آیت‌الله شبیری‌زنجانی، آیت‌الله یزدی، آیت‌الله نوری‌همدانی، آیت‌الله حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور، حجت‌الاسلام آشتیانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، سردار مهدوی نژاد فرمانده سپاه قم، امیر‌آبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری در این مراسم بابیان اینکه توکل، اطمینان و آرامش امام نکته مهم اخلاقی امام خمینی (ره) بود، افزود: امام (ره) معتقد بودند که تکیه‌گاه انسان خدا است. امام علی (ع) نیز فرمودند ایمان دارای چهار رکن است که رکن نخست آن توکل به خدا است که این ویژگی در امام خمینی (ره) وجود داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه توکل امام به قدری زیاد بود که در جریان واقعه ۱۵ خرداد در مسیر قم و تهران امام به کسانی که او را منتقل می‌کردند و ترسیده بودند دلداری می‌داد گفت: امام (ره) در مقابل رژیم پهلوی با همین توکل مردم را به خیابان‌ها برای مقابله دعوت کرد و پیروزی انقلاب را زمینه سازی کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgn39w.ak9zw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما