يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : 30824
در دیدار با ماموران نیروی انتظامی مطرح شد؛

تاکید آیت‌الله علوی‌گرگانی به لزوم توجه به خانواده‌های نیازمند در ماه رمضان‌‌

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله علوی‌گرگانی‌ به لزوم توجه ویژه به ماه مبارک رمضان و فضیلت‌های آن و دستگیری از نیازمندان در این ماه اشاره کرد.
تاکید آیت‌الله علوی‌گرگانی به لزوم توجه به خانواده‌های نیازمند در ماه رمضان‌‌
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید‌محمد علوی‌گرگانی در دیدار با جمعی از مأموران ‌نیروی انتظامی کشور، با اشاره به اینکه در آستانه تشرف به ماه مبارک رمضان هستیم، اظهار داشت: باید خود را برای ورود به این ماه مبارک آماده کنیم و وارد مهمان‌سرای خداوند شویم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه پیامبر در جمعه آخر ماه شعبان توصیه کرده‌اند ‌مردم آماده‌ ورود به این ماه مبارک باشند، افزود: باید با دل پاک و نیت راست از خداوند بخواهیم در این ماه توفیق گرفتن روزه و انجام وظایف نماز و تلاوت قرآن را به ما بدهد.

استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه بسیاری از افراد توفیق روزه و عبادت در ماه رمضان را از دست می‌دهند، تصریح کرد: در این ماه اگر افراد بدانند که خداوند چه چیزی برای آن‌ها آماده کرده است لحظه‌ای غفلت نمی‌کنند و از یاد خدا دور نمی‌ماند.

‌آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) در ماه مبارک رمضان ۴۰ بار قرآن را ختم می‌کردند، خاطرنشان کرد: توجه ویژه‌ی امامان ما به این ماه‌ نشان از اهمیت بالای آن است زیرا پرده از جلو چشمان این عزیزان کنار رفته بود و مانند ما دچار غفلت نمی‌شدند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید کسانی که در ماه رمضان روزه می‌گیرند اهل تقوا هستند، افزود: این‌ها افرادی هستند که در دنیا عمل صالح انجام داده در آخرت نتیجه‌‌ اعمالشان را می‌گیرند و خداوند مزدشان را می‌دهد.

‌وی با اشاره به اینکه آیت‌الله بروجردی اموال خود را به ۱۲ قسمت می‌کرد، تأکید کرد: از این ۱۲ قسمت فقط یک بخش آن را به خود و خانواده‌اش اختصاص می‌داد و ۱۱ قسمت دیگر را به نیازمندان می‌بخشید.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه آنچه اهمیت دارد نیت اعمال است، تصریح کرد: خود عمل به‌تنهایی ارزشی ندارد و آنچه به آن ارزش می‌بخشد، نیت خیر و دل بنده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه بهترین زمان برای خدمت به خلق خدا ماه رمضان است، افزود: در این ماه است که حتی با یک افطاری می‌تواند سعادت اخروی را به دست آورد به شرطی که نیت آن رضایت خداوند باشد.



انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgt79w.ak9zx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما