پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۲۰
کد مطلب : 30909
استاندار قم:

تایید و صدور حکم شهردار قم در روز نیمه شعبان، قانونی است

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با اشاره به برخی ابهام‌های مطرح شده درباره تسریع در تایید صلاحیت و معارفه شهردار جدید قم گفت: مسئولان ارشد استان و وزارت کشور و دستگاه‌های نظارتی، پس از جواب مثبت استعلام‌های لازم، حکم آقای سقائیان نژاد را صادر کردند.
تایید و صدور حکم شهردار قم در روز نیمه شعبان، قانونی است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق صالحی منش که عصر امروز در جلسه دستگاه‌های نظارتی با شهردار قم سخن می‌گفت، به موضوع انتخاب شهردار اشاره کرد و اظهار داشت: فرایند شهردار جدید قم، کاملاً قانونی بوده است و تسریع در انتصاب و صدور حکم و جلسه معارفه آقای سقائیان نژاد به دلیل عقب ماندگی‌ها و تسریع در مشغول به کار شدن وی بوده است.

استاندار قم افزود: مراحل انتخاب شهردار توسط شورا به شکل قانونی انجام شده است و وزارت کشور علی رغم محدودیت زمانی، نسب به صدور حکم شهردار جدید قم در روز تعطیل اقدام کرد زیرا دستگاه‌های نظارتی و کشوری حتی در روزهای تطعیل نیز مشغول به انجام وظایف خود هستند.

نماینده عالی دولت در قم با اشاره به اظهارات رسانه‌ها در زمینه برخی از ابهام‌ها در تأیید صلاحیت شهردار جدید قم در ایام نیمه شعبان، خاطرنشان کرد: مسئولان ارشد استان و وزارت کشور و وزارت اطلاعات، که وظیفه انجام استعلام‌های لازم را دارند، در این ایام به انجام وظایف قانونی خود مشغول بودند و تعطیل نبودند و پس از انجام استعلام‌های لازم، حکم آقای سقائیان نژاد صادر شد.

استاندار قم در ادامه حمایت دولت از شهردار را در چارچوب قانون، وظیفه هر دولتی دانست و در ادامه در پاسخ به مباحث مطرح شده توسط یکی از نمایندگان قم در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: این مباحث مغایر با شعار سال است زیرا ما به همدلی و هم زبانی توسط رهبر معظم انقلاب امر شده‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی منش تصریح کرد: سال گذشته مباحثی به شکل صمیمانه و خصوصی مطرح شد و طرح این مباحث در صحن علنی، موجب قطع تعامل بین دستگاه‌هایی اجرایی می‌شود که اثر خود را در خدمت گذاری به مردم نشان می‌دهد.

وی به ضرورت همدلی و همزبانی در بین دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: باید بر همدلی و همزبانی بین دستگاه‌های اداری تاکید کنیم و در این سال، برای خدمت بیشتر به مردم تلاش کنیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaoone.49nww15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

جناب صالحی منش عزیز صادقانه عرض کنم که تا به امروز تعداد نفراتی که از شخصیت و رفتار شما ناراحت باشند به تعداد انگشتان دو دست نمیرسد حتی پس از اتفاق برج فلکه ایرانمرینوس و جوابیه تقریبا مناسب شما که ابهام را رفع کرد ولی ولله تا این لحظه ندیدم کسی حتی یک نفر بر استقلال و قدرت شما در استانداری صحه بگذارد و می گویند تصمیم گیرنده شخص دیگری است برای نمونه اشاره می کنم به جلسه اخیر برخی آقایان با جناب سید حسن خمینی که حتما ماجرای آن را شنیده اید که چه صحبتهایی مطرح شد و یا امیدوارم سخنان خودتان در روز معرفی فرماندار که علنا و مستقیما گفتید بنده نقشی در عزل و نصب ها ندارم و فلانی متکفل کار است را فراموش نکرده باشید. حرف ما این است که چرا شما با این محبوبیت حقیقی و شخصی در جایگاه حقوقی از این امتیاز برخوردار نیستید و اما شخص جناب امیرآبادی ولله بدون این که ذینفع باشم عرض میکنم حتی به اذعان علما و مراجع بسیار فعال و محبوب هستند و اگر حرفی یا هشداری داده اند از سر ارادتشان به شماست امیدوارم ....