پنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب : 31472
منبع : روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قم
سرپرست استانداري قم:

بهره‌گيري از فاينانس براي حل مشكل اعتباري منوريل

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست استانداري قم استفاده از فاينانس براي منوريل را يكي از راه‌هاي تامين اعتبار دانست و گفت: با تامين اعتبار مناسب فاز اول اين پروژه تا پايان سال ۹۵ به بهره برداري خواهد رسيد.
بهره‌گيري از فاينانس براي حل مشكل اعتباري منوريل
به گزارش قم نیوز، فريدون همتي پیش از ظهر امروز در بازديد از مراحل ساخت پروژه منوريل قم گفت: اين طرح از پروژه‌هاي مهمي است كه محل تامين اعتبار آن هم از رديف بودجه عمومي كشور بوده و مخالف و موافق داشته است.

وي بيان كرد: عده‌اي معتقدند كه اين طرح توجيه اقتصادي نداشته و براي دولت هزينه ايجاد مي‌كند و نبايد در قم اجرايي مي‌شد و عده‌اي از نگاه توريستي معتقد هستند وجود چنين پروژه‌اي در قم لازم است.

سرپرست استانداري قم اظهار كرد: پروژه منوريل تا كنون چيزي نزديك به ۴.۵ كيلومتر پيشرفت فيزيكي داشته كه براي هر كيلومتر مبلغي نزديك به ۷۰ ميليارد تومان هزينه شده است و جمعا مبلغ ۲۳۰ ميليارد تومان هزينه اين پروژه بوده است.

وي اضافه كرد: كل تجهيزات براي منوريل خريداري شده و در انبارهاي اين طرح نگهداري مي شود و نزديك به ۲۰۰ ميليارد تومان ديگر نياز است تا مسير ايستگاه اول منوريل به سمت حرم مطهر راه اندازي شود.

همتي تاكيد كرد: با توجه به شرايط و دارايي‌هاي كشور براي دولت مقدور نيست تا بخواهد بودجه‌اي براي اين طرح صرف كند و به دنبال آن هستيم تا موضوع را به وزارت كشور اعلام كنيم تا در دولت تصميم مناسبي براي اين پروژه اتخاذ شود.

وي استفاده از فاينانس براي منوريل را يكي از راه‌هاي تامين اعتبار دانست و گفت: با تامين اعتبار مناسب فاز اول اين پروژه تا پايان سال ۹۵ به بهره برداري خواهد رسيد.

سرپرست استانداري قم اظهار كرد: بايد براي پروژه منوريل قم هر چه زودتر چاره‌اي انديشيده شود و با همه مشكلات بايد راه‌هاي مناسب تامين اعتبار را بررسي كنيم.

وي همچنين به استفاده از ظرفيت بخش خصوصي اشاره كرد و گفت: بخش خصوصي با توجه به هزينه‌هاي بالاي اين طرح و كم بودن مسافر تمايلي براي انجام كار ندارد وگرنه به واگذاري طرح به بخش خصوصي اقدام مي‌كرديم.

همتي تاكيد كرد: منوريل قم حتما به بهره برداري خواهد رسيد تا همشهريان و مسافران بتوانند از آن استفاده كنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgxt9w.ak9qu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما