يکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۶
کد مطلب : 31628
منبع : ستاد خبری کنگره بزرگداشت علامه آخوند ملا عبدالله بهابادی یزدی
از سوی دبیرخانه کنگره صورت گرفت

اعلام فراخوان مقالات کنگره بزرگداشت علامه بهابادی

قم نيوز : قم نیوز: فراخوان مقالات کنگره بزرگداشت علامه آخوند ملا عبدالله بهابادی یزدی از سوی دبیرخانه این کنگره اعلام شد.
اعلام فراخوان مقالات کنگره بزرگداشت علامه بهابادی
به گزارش قم نیوز، حسن عبدی‌پور با اشاره به اهمیت بزرگداشت عالمان و دانشمندان اثرگذار در تمدن اسلامی اظهار داشت: بر این اساس و به منظور قدرشناسی از مقام علمی و خدمات، اسوه‌سازی و شناخت مفاخر و مشاهیر جهان اسلام، کنگره بزرگداشت علامه ملا عبدالله بهابادی یزدی برگزار خواهد شد.

وی افزود: این عالم برجسته از افتخارات سرزمین کهن و پر آوازه ایران به شمار می‌آید و در سده دهم هجری در زمینه ترویج دانش‌ورزی و علم‌آموزی تلاش بسیار داشته است.

دبیر کنگره بزرگداشت علامه بهابادی با بیان اینکه تبیین و ترویج افکار و اندیشه‌های سیاسی – اجتماعی این عالم برجسته جزو اولویت‌های برگزار کنگره به شمار می‌رود گفت: بر این اساس از پژوهشگران و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی دعوت می‌شود حول سه محور «زندگی و شخصیت آخوند ملا عبدالله بهابادی»، «اندیشه‌های سیاسی اجتماعی» و «اندیشه‌های منطقی – فلسفی علامه بهابادی» مقالات خود را به دبیرخانه ارسال نمایند.

وی ادامه داد: زندگی و شخصیت علمی و عملی آخوند ملاعبدالله یزدی، آخوند ملا عبدالله یزدی در نگاه استادان و شاگردان و سیر معنوی آخوند ملاعبدالله یزدی سه موضوع محور نخست محسوب می‌شوند.

عبدی‌پور خاطرنشان کرد: همچنین در محور دوم یعنی اندیشه‌های سیاسی اجتماعی نیز موضوعاتی همچون بررسی سیره عملی ملا عبدالله در خصوص هم‌گرایی علما با حاکمان صفوی، تاثیر تحولات تاریخی بر رویکردهای فکری آخوند ملا عبدالله بهابادی، بررسی جایگاه خزانه‌داری حرم امیرالمومنین(ع) در دستگاه صفوی، نقش سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه در تثبیت و ماندگاری حکومت صفویه، آخوند ملا عبدالله بهابادی در روایت اسناد و اندیشه سیاسی علامه آخوند ملا عبدالله بهابادی یزدی مد نظر هستند.

دبیر کنگره بزرگداشت ملا عبدالله بهابادی یزدی با بیان اینکه در بخش اندیشه‌های منطقی – فلسفی نیز پنج موضوع در نظر گرفته شده است گفت: تاثیر اندیشه‌های فلسفی و منطقی آخوند ملا عبدالله بهابادی بر علمای معاصر و بعد از او، نقش آخوند ملا عبدالله بهابادی در توسعه و توانمندسازی دانش منطق، بررسی و تحلیل آراء منطقی و فلسفی ملاعبدالله، جایگاه حاشیه ملاعبدالله در بین شروح تهذیب المنطق تفتازانی و نسخه‌شناسی شروح تهذیب و حاشیه ملاعبدالله این پنج موضوع را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: علاوه بر مباحث ذکر شده، سایر موضوعات مرتبط با ملاعبدالله بهابادی پس از بررسی و تایید در کمیته علمی دبیرخانه پذیرفته می‌شوند.

عبدی‌پور با بیان اینکه حجم مقالات باید بین ۱۰ تا ۲۵ صفحه باشد گفت: مهلت ارسال چکیده مقالات ۱۵ شهریور و اصل آنها نیز انتهای آبان ماه امسال تعیین شده است.

دبیر کنگره بزرگداشت ملا عبدالله بهابادی عنوان کرد: دبیرخانه این کنگره به آدرس قم، میدان شهدا، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، اداره همکاری‌های علمی و پژوهشی (صندوق پستی ۳۷۱۸۵/۳۶۸۸) آماده دریافت مقالات می‌باشد.

وی افزود: علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند با شماره‌های ۳۷۷۴۴۱۵۱ و ۳۷۷۳۷۷۲۵ یا پست الکترونیک info@molaabdellah.ir تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjomet.uqev8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما