سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب : 12040

200 مقاله به همایش اندیشه های فلسفی شهید مطهری ارسال شده است

قم نيوز : قم نیوز: دبیر اجرایی همایش بین المللی اندیشه های فلسفی استاد شهید مرتضی مطهری گفت: تاکنون 200 عنوان چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
200 مقاله به همایش اندیشه های فلسفی شهید مطهری ارسال شده است
به گزارش قم نیوز، ابراهیم علیپور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد: با توجه به استقبال خوب پژوهشگران فلسفه از این همایش و به درخواست برخی از استادان حوزه و دانشگاه مهلت ارسال چکیده مقاله ها به این همایش تا ۲۰ فروردین سال آتی تمدید شد.

وی خاطرنشان کرد: این همایش همزمان با شصتمین سالگرد انتشار کتاب "اصول فلسفه و روش رئالیسم" این فیلسوف معاصر جهان اسلام در آبان ماه سال آینده به مدت دو روز در تهران و قم برگزار می شود.

علیپور با اشاره به اینکه همایش بین المللی اندیشه های فلسفی استاد شهید مطهری با حضور شخصیت های داخلی و خارجی برگزار خواهد شد، گفت: در این همایش مهمانان ویژه خواهیم داشت و سعی شده است از شاگردان شهید آیت الله مرتضی مطهری نیز برای شرکت در همایش دعوت به عمل آید.

وی خاطرنشان کرد: این همایش توسط بنیاد علمی و فرهنگی علامه شهید مرتضی مطهری با همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار می شود.

دبیر اجرایی همایش بین المللی "اندیشه های فلسفی استاد شهید مرتضی مطهری"ˈ گفت: این همایش در دو محور اصلی موضوعات عام و موضوعات خاص برگزار خواهد شد و پذیرش مقالات از طریق پایگاه اینترنتی همایش به نشانی conf.motahari.ir صورت می گیرد.

علیپور افزود: پژوهشگران در موضوعات عام می توانند مقاله های خود را در زمینه های فلسفه اسلامی، علامه طباطبایی و شهید مطهری، جایگاه کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم در تفکر فلسفی معاصر، استاد مطهری به مثابه فیلسوفی اثرگذار (چرایی و چگونگی)ˈ، جایگاه عرفان در اندیشه فلسفی شهید مطهری، نوآوری های فلسفی استاد در اصول فلسفه، شرح منظومه عربی و ...، مقایسه روش و آرای استاد مطهری با فیلسوفان صدرایی و سینوی، مقایسه روش وآرای فلسفی استاد و فیلسوفان جدید غربی، مطهری و مخالفان فلسفهˈ و موضوعات مشابه ارسال کنند.

وی گفت: محور موضوعات خاص نیز خود به سه محور خداشناسی و هستی شناسی و منطق و معرفت شناسی بخش بندی شده است.

وی افزود: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به دبیرخانه این همایش به نشانی قم، بلوار شهید عطاران، بین کوچه های ۸ و ۱۰ ، پلاک ۱۳۴ و یا تهران، بلوار میرداماد، روبروی برج نادر، پلاک ۱۸۳ مراجعه کنند و یا در قم با تلفن ۲۹۳۵۶۹۰ با پیش شماره ۰۲۵۱ تماس بگیرند. نمابر دبیرخانه در قم ۲۹۳۵۶۹۱ و رایانامه (ایمیل) همایشicmpv@motahari.ir می باشد

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgzz9q.ak9xt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما