شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : 3186
معاون استاندار قم:

65 نفر در حوزه انتخابیه قم ثبت‌نام کردند

قم نيوز : قم نیوز: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: با پایان زمان ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، 61 نفر در قم و چهار نفر نیز از تهران برای حوزه انتخابیه قم نام‌نویسی کرده‌اند.
65 نفر در حوزه انتخابیه قم ثبت‌نام کردند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدمهدی عرب‌انصاری در نشست خبری با اصحاب رسانه که جمعه شب در محل استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: استقبال مناسبی از سوی داوطلبان نام‌نویسی برای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در قم صورت گرفته است.

وی افزود: ۶۱ نفر با حضور در محل ثبت‌نام در حوزه انتخابیه قم نام‌نویسی کرده‌اند و بر اساس اطلاعات دریافتی، چهار نفر نیز از تهران برای حوزه قم ثبت‌نام کرده‌اند ضمن اینکه ممکن است در سایر استان‌ها نیز این امر صورت گرفته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به ترکیب سنی داوطلبان نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه قم عنوان کرد: ۲۵ نفر از این افراد بین ۳۰ تا ۴۰ سال، ۲۰ نفر ۴۰ تا ۵۰ سال، ۱۲ نفر ۵۰ تا ۶۰ سال، ۲ نفر ۶۰ تا ۷۰ سال و یک نفر نیز بالای ۷۰ سال سن داشته‌اند ضمن اینکه جوان‌ترین فرد ثبت‌نام‌کننده خانمی با سن ۳۰ سال بود.

وی ادامه داد: ۴۰ نفر از این افراد دارای شناسنامه صادره از قم هستند، ضمن اینکه ۱۳ درصد داوطلبین را نیز زنان تشکیل می‌دهند و هفت نفر از آنها از قشر روحانی با تحصیلات سطح سه، خارج و دکترا هستند.

عرب‌انصاری با اشاره به وجود سه نفر از نمایندگان کنونی مجلس در میان افراد داوطلب گفت: به طور کلی چهار نفر از این افراد دارای سابقه نمایندگی مجلس در دوره‌های قبلی هستند و ۱۵ نفر نیز سابقه نامزدی در این انتخابات را دارند اما ۴۳ نفر از آنها هیچ سابقه‌ای در این زمینه ندارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در ارتباط با سطح تحصیلات داوطلبین نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه قم گفت: ۱۲ نفر دارای مدرک کارشناسی به علاوه گواهی ایثارگری، ۳۷ نفر کارشناس ارشد و ۵ نفر نیز دارای مدرک دکترا هستند.

وی با بیان اینکه افرادی با گرایش‌های مختلف سیاسی در میان داوطلبان این دوره در قم وجود دارند، افزود: تعداد افرادی که در استان قم برای نمایندگی مجلس نام‌نویسی کرده‌اند نسبت به دوره گذشته کاهش داشته و دلیل آن نیز تغییر آیین نامه مربوطه مبنی بر افزایش سطح تحصیلی داوطلبان از کارشناسی به کارشناسی ارشد است.

عرب‌انصاری آمار ۶۵ نفری افراد ثبت‌نام‌کننده در حوزه قم را با توجه به ۵ هزار داوطلب سراسر کشور مناسب دانست و خاطرنشان کرد: امسال تنها دو مورد نقص پرونده در میان افراد مراجعه‌کننده وجود داشت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در ادامه از تعامل ستاد انتخابات استان قم با تشکل‌های دانشجویی و صدا و سیما برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات مجلس خبر داد و گفت: هفت کمیته مختلف با وظایف مشخص در ستاد انتخابات قم تشکیل شده است که هر کدام از این کمیته‌ها فعالیت مربوط به خود را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های این دوره از انتخابات توجه به مسئله آموزش خواهد بود، ابراز کرد: دوره‌های آموزشی با استفاده از بسته‌های ارسالی توسط وزارت کشور تدوین شده است ضمن اینکه چهار کارشناس ارشد از قم پس از گذراندن دوره‌های ویژه در تهران به عنوان مربی، دوره‌های آموزشی قم را اداره خواهند کرد.

عرب‌انصاری افزود: ۷۰ ساعت دوره آموزشی ویژه کارشناسان و بخشداران مختلف قم تدارک دیده شده است که در مجموع ۴۰ نفر در این دوره‌ها که از ۱۰ دی ماه آغاز خواهد شد، شرکت خواهند کرد ضمن اینکه سمینار یک روزه‌ای با چهار محور آموزشی برای اعضای هیئت اجرایی انتخابات قم برگزار می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به حضور بیش از ۵ هزار نفر به عنوان مسئول اخذ رای در پای صندوق‌های استان قم گفت: بر اساس آیین‌نامه‌های موجود، این افراد نیز دوره‌های آموزشی مخصوص به خود را می‌گذرانند و علاوه بر این، برای داوطلبینی که صلاحیت آنها مورد تایید واقع شود نیز دوره‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی استعلام صلاحیت افراد از مراجع چهارگانه مشخص شده در قانون را پس از ثبت نام داوطلبان دانست و عنوان کرد: این کار از چهارم دی ماه آغاز شده و تا روز ۱۴ دی ماه ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز به مدت ۹ روز بررسی صلاحیت اشخاص در هیئت اجرایی انتخابات قم آغاز می‌شود.

عرب‌انصاری افزود: مراتب رد صلاحیت داوطلبان از ۱۹ تا ۲۰ دی ماه به اطلاع آن افراد خواهد رسید و پس از آن چهار روز برای شکایت و اعتراض به رد صلاحیت به آنها مهلت داده می‌شود ضمن اینکه فرصت قانونی رسیدگی به شکایات نیز هفت روز خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه حدود ۴۷۰ صندوق اخذ رای برای استان قم در نظر گرفته شده است، گفت: هنوز عدد ثابتی در این زمینه تعیین نشده و امکان تغییر آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: ممکن است افرادی که در هیئت‌های اجرایی استان تایید صلاحیت شده‌اند توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شوند و در نهایت اسامی قطعی نامزدهای انتخاباتی حوزه‌های مختلف در روز دوم اسفند سال جاری اعلام شده و افراد می‌توانند تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز رسمی انتخابات، فعالیت‌های تبلیغی خود را انجام دهند.

عرب‌انصاری با تاکید بر ضرورت تامین امنیت انتخابات در تمام مراحل افزود: کمیته امنیتی و انتظامی ستاد انتخابات استان قم وظیفه زمینه سازی و تامین امنیت امر انتخابات را بر عهده دارد و ماموریت‌های ویژه ای در دوره رقابت نامزدها و نیز در روز انتخابات برای این کمیته پیش بینی شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به آیین‌نامه ستاد انتخابات کشور در مورد تبلیغات انتخاباتی اظهار کرد: اجازه هیچگونه فعالیتی خارج از مواد این آیین‌نامه به هیچ گروهی داده نخواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری ۳۰ دوره انتخابات در طول تاریخ انقلاب نشان‌دهنده وظیفه سنگین دولت‌ها و نیز آمادگی و نشاط مردم برای مشارکت در سیستم اجرایی کشور است، گفت: یکی از نعمت‌های بزرگ انقلاب اسلامی، حضور مردم در صحنه است.

عرب‌انصاری از تمام نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی و طرفداران آنها خواست رقابت‌های خود را به دور از هرگونه مخاصمه انجام دهند و تاکید کرد: باید از هرگونه درگیری و رقابت ناسالم پرهیز کرده و در مقابل اقداماتی صورت گیرد که موجب حضور حداکثری مردم شود زیرا دشمنان تلاش بسیاری را آغاز کرده اند تا فضای کشور را وارد فاز امنیتی کنند اما حضور همراه با مسئولیت‌پذیری ستادهای تبلیغاتی نقشه آنها را خنثی کرده و یک رقابت صرفا سیاسی را به وجود می‌آورد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تاکید بر رعایت شاخصه‌های بصیرت و قانون گرایی توسط همه داوطلبین و طرفداران آنها افزود: افشاگری مسائل شخصی و بیان موارد جزئی و غیر ضروری در امر رقابت از مواردی هستند که پرهیز از آنها لازم است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcj.oetfuqevmsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما