شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : 32709

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۲۸

قم نيوز : قم نگار: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۲۸پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
به گزارش قم نگار، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۲۸به شرح زیر است:

آیت الله العظمی نوری همدانی: آل سعود منشأ فساد و فتنه در جهان اسلام است
بیانیه جامعه مدرسین در محکومیت هجوم به قبله اول مسلمین: حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی نشان از نابودی این رژیم جعلی است
آيت‏الله مصباح يزدي : بزرگترين خطر براي انقلاب خطر فرهنگي است
آیت الله فیض گیلانی: آل سعود از کثیف‌ترین حکومت‌هاست
حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی: حوزه های علمیه خواهران تبدیل به یک قطب علمی، پژوهشی و تبلیغی شده است
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی: ایجاد جریان های تکفیری برای به انزوا کشاندن جریان مقاومت و غفلت از مبارزه با اسرائیل است

** جام جم ۹۴/۶/۲۸
* تشییع پیکر آیت‌‌الله خزعلی در تهران و مشهد
مراسم اقامه نماز و تشییع پیکر آیت‌الله خزعلی روز پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم و دوستداران آن عالم بزرگ در دانشگاه تهران برگزار شد. آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان بر پیکر آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، عضو سابق فقهای این شورا و عضو مجلس خبرگان رهبری نماز اقامه کرد.
پیکر آیت‌الله شیخ ابوالقاسم خزعلی دیروز در مشهد ‌مقدس نیز تشییع و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت‌رضا(علیه‌السلام) به خاک سپرده شد.
* اعلام مخالفت واشنگتن با هرگونه تحریم جدید ایران
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در نامه‌ای خطاب به «مارک روبیو» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد؛ دولت این کشور حتی از تحریم‌های حقوق‌بشری یا تروریستی علیه ایران نیز جلوگیری خواهد کرد.
در این نامه آمده است: کنگره دیگر نمی‌تواند آزادانه به وضع تحریم‌های مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران تحت بهانه‌های دیگر مبادرت ورزد؛ چرا که ایران چنین اقدامی را به عنوان بدعهدی تلقی خواهد کرد و سپس تعهدات هسته‌ای خود را انجام نخواهد داد.

** همشهری ۹۴/۶/۲۸
* رد قطعنامه علیه صهیونیست‌ها در آژانس
قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی برای نظارت بر تأسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی رد شد.
در این قطعنامه که کشورهای عربی به رهبری مصر آن را پیشنهاد کرده بودند، از رژیم صهیونستی خواسته شده بود به «ان‌پی‌تی‌» بپیوندد . کشورهای آمریکا ،‌کانادا ، ژاپن، کره جنوبی و تمامی ۲۸ عضو اتحادیه اروپا به قطعنامه نظارت برتاسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی رأی مخالف دادند.
* سیستم الکترونیکی انتخابات تحویل شورای نگهبان شد
وزارت کشور سیستم الکترونیکی انتخابات را تحویل شورای نگهبان داد. به گفته حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور، برگزاری انتخابات الکترونیکی در کل کشور نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار بوده که حدود ۱۷۰ میلیارد تومان برای اجرای آن در برخی شهرها تخصیص داده شده است.

** کیهان ۹۴/۶/۲۸
* اوباما باخت۲ به۳ را جشن گرفت!
رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه گذشته باحضور در وزارت خارجه در جشنی ویژه که از سوی «جان کری» وزیر خارجه این کشور به مناسبت موفقیت برجام برپا شده بود، شرکت کرد.
جان کری این جشن را با حضور کلیه همکاران حاضر در مذاکرات فشرده با ایران و دیگر قدرت‌های جهانی برپا داشت.
جشن آمریکایی‌ها برای توافق هسته‌ای در حالی است که حجت الاسلام و المسلمین روحانی اعلام کرده بود نتیجه مذاکرات ۳ بر ۲ به نفع ایران رقم خورده است!
* تازیانه نژادپرستی غرب بر پیکر پناهجویان گریخته از داعش
پناهجویان سوری و عراقی از دست تروریست‌های داعش می‌گریزند شاید امنیت و آرامش را در آن سوی مرزها بیابند اما با تازیانه نژاد پرستی و رفتار‌های وحشیانه مواجه می‌شوند.
در برخی کشورهای اروپایی از زنان و کودکان آواره و پناهجو با گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش و باتوم پذیرایی می‌شود.
مشاهده پاس دادن زنان و کودکان گرسنه و خون‌آلود توسط کشورهای اروپایی صدای دبیر کل سازمان ملل را هم در آورد.
به اعتراف بان کی مون جهان از فردای جنگ جهانی دوم تاکنون، شاهد چنین صحنه‌های دلخراشی نبوده است.
* ایران جزیره ثبات و امنیت در منطقه ناامن خاورمیانه است
امیر سرتیپ موسوی جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد: در حال حاضر منطقه ما در آتش فتنه و آشوب می‌سوزد و این به واسطه شیاطین بزرگ دنیا به سرکردگی آمریکاست که باعث شده منطقه ما ناامن باشد، اما در این منطقه بلوازده و ناامن، جمهوری اسلامی ایران جزیره ثبات و امنیت است که ما این امنیت را مرهون ملت، نیروهای مسلح، شهدا، آزادگان و جانبازان تحت رهبری‌های داهیانه امام(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) می‌دانیم.

** شرق ۹۴/۶/۲۸
* توافق هسته‌ای؛ موضوع دیدار آتی نتانیاهو و اوباما
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ١٨ آبان‌، به آمریکا سفر می‌کند و پیرامون توافق هسته‌ای ایران، با باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور، دیدار خواهد کرد. این سفر در حالی صورت می‌گیرد که توافق هسته‌ای ایران، روابط میان اوباما و نتانیاهو را به‌شدت دچار تنش کرده است.
* تکذیب مبادله اسیران میان ایران و القاعده
یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه ایران، ادعای «اسکای نیوز»، مبنی بر مبادله اسیران بین ایران و القاعده را بی‌اساس و نادرست دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران علیه تروریسم مبارزه می‌کند و مخالف جدی اعمال سیاست‌ها و رفتارهای دوگانه علیه پدیده ضدبشری تروریسم است.

** ایران ۹۴/۶/۲۸
* موافقت رهبری با دفن جان باختگان حادثه مکه در گلزار شهدا
حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی با درخواست حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی برای دفن پیکر جان باختگان حادثه دلخراش مسجد الحرام درگلزار شهدا موافقت کردند.
* دستورالعمل لغو تحریم‌های امریکا علیه ایران ۲۶ مهر صادر می‌شود
روزنامه‌های امریکایی روز جمعه نوشتند: رئیس جمهوری این کشور ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) دستورالعمل لغو تحریم‌های مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را صادر خواهد کرد. به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه‌های وال استریت ژورنال و واشنگتن پست، بخشنامه امریکا در روزی که در توافق از آن با نام «روز اجرا» یاد شده است، اجرایی خواهد شد.
* نظامیان صهیونیست‌ از مسجدالاقصی عقب‌نشینی کردند
نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی پس از سلسله درگیری‌های گسترده با نمازگزاران فلسطینی از مناطق واقع در اطراف مسجدالاقصی عقب نشینی کردند.
* درگذشت پدر شهیدان جهان آرا
رئیس جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت حاج هدایت‌الله جهان‌آرا؛ پدر شهیدان سلحشور محمدعلی و محسن جهان‌آرا، برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و همجواری با روح بلند فرزندان شهیدش و برای سایر بازماندگان صبر و سلامتی مسألت کرد.
* دولت خدمات فراوانی به مردم ارائه کرده است
آیت الله محمد ری شهری رئیس مؤسسه دارالحدیث با بیان اینکه دولت توانسته در طول مدت خدمتگزاری به مردم خدمات فراوانی انجام دهد، اظهار کرد: نقاط قوت دولت بیشتر از نقاط ضعف آن است.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۶/۲۸
* خیز دولت برای یکسان‌سازی نرخ ارز با پیشنهاد دلار ۳۱۰۰ تومانی در بودجه ۹۵
یک منبع آگاه خبر داده که دولت در لایجه بودجه سال ۹۵ نرخ دلار را ۳۱۰۰ تومان تعیین کرده است.
* آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی:در برابر منافع ملی، احزاب و گروه‌ها باید از خواسته‌های جناحی خود بگذرند
مخالفان برجام در کشور «تندروهای مخالف منافع ملی و مردم» هستند که اگر بخواهند نظر مخالف خود را تا انتخابات اسفند ماه، ادامه دهند، مردم می‌فهمند و با حضوری مشابه انتخابات ۹۲، درس بزرگی به افراطی‌ها می‌دهند.
* تحریم‌ها براساس توافق وین باید لغو شود
وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد که ایران به تعهدات خود در قبال توافق وین پایبند است و اینک زمان راستی آزمایی آمریکا در قبال رفع تحریم‌های جمهوری اسلامی فرا رسیده است.
محمد جواد ظریف در مصاحبه مشروحی که تلویزیون مرکزی چین (سی‌سی‌تی‌وی) از وی پخش کرد، یادآور شد: توافق وین توافقی روشن است و بر این اساس رئیس جمهور آمریکا باید بتواند با متقاعد کردن کنگره و رفع تحریم‌های ایران، آن را دقیقا به مرحله اجرا بگذارد.
* ولید معلم: در صورت نیاز از روسیه برای ورود مستقیم به جنگ دعوت می‌کنیم
ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه با تاکید بر اینکه نیروهای رزمی روسیه تاکنون هیچ عملیات نظامی علیه داعش در خاک سوریه انجام نداده‌اند تاکید کرد که در صورت نیاز سوریه خواهان ورود مستقیم آنها به جنگ با تروریسم خواهد شد.

** وطن امروز ۹۴/۶/۲۸
* فشار مالی بر ایران را ادامه می‌دهیم
معاون وزارت خزانه‌داری در امور جرائم مالی و تروریسم آمریکا در دیدار با کمیته بانکداری سنا اعلام کرد: با وجود توافق هسته‌ای اخیر فشار بر ایران را ادامه خواهیم داد. آدام زوبین متعهد شد حتی پس از آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران تحت توافق هسته‌ای به فشار مالی بر تهران ادامه خواهد داد.
* افزایش حملات علیه زندانیان سیاسی در امارات
مرکز بین‌المللی عدالت و حقوق بشر از افزایش حملات علیه زندانیان سیاسی بویژه زندانیان گروه «امارات ۹۴» در زندان الرزین از سوی مسؤولان اماراتی خبر داد. این نهاد حقوق بشری اعلام کرد: مسؤولان اماراتی، متهمان را به مدت ۳ روز در سلول‌های انفرادی نگاه می‌دارند و همه وسایل آنها را مصادره می‌کنند. این منبع تصریح کرد نیروهای اماراتی، زندانیان را از گفت‌وگوی تلفنی با خانواده‌هایشان محروم می‌کنند و غذاهای ناسالم دراختیارشان قرار می‌دهند.

** جوان ۹۴/۶/۲۸
* موافقت رئيس مجلس براي حضور در كميسيون ويژه برجام
سخنگوي كميسيون برجام از نشست ديروز اين كميسيون با حضور حقوقدانان بين‌المللي براي بررسي ابعاد حقوقي توافق هسته‌اي خبر داد و گفت كه تاكنون پاسخي از جانب رؤساي قواي مجريه و قضائيه درباره دعوت كميسيون از آنان، به مجلس واصل نشده است.
سيدحسين نقوي، گفت: علي لاريجاني رئيس مجلس براي حضور در كميسيون موافقت كرده اما هنوز زمان اين نشست تعيين نشده است.
* رئيس‌جمهور چين به ايران سفر مي‌كند
محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران از سفر قريب‌الوقوع رئيس‌جمهور چين به ايران خبر داد و گفت كه اين سفر طي ماه‌هاي آينده انجام خواهد شد.

** آفتاب یزد ۹۴/۶/۲۸
* احتمال حضور نظامی‌روسیه در سوریه
کرملین اعلام کرد: هرگونه حضور نظامی‌روسیه در مبارزه با داعش در سوریه در چارچوب روابط دو جانبه بنا به در خواست دمشق مورد بررسی قرار می‌گیرد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در میان خبرنگاران گفت: حضور نظامی‌روسیه در عملیات مبارزه علیه داعش در سوریه می‌تواند در چارچوب روابط دو جانیه مورد تبادل نظر و گفتگو قرار گیرد.

** رسالت ۹۴/۶/۲۸
* ائتلاف بزرگ اصولگرايان بايد در يک شوراي بزرگ بامحوريت روحانيت باشد
دبيرکل حزب مؤتلفه اسلامي تاکيد کرد: ائتلاف بزرگ اصولگرايان بايد در يک شوراي بزرگ بامحوريت روحانيت باشد .محمدنبي حبيبي در حاشيه مراسم تشييع آيت‌الله‌خزعلي در دانشگاه تهران ، افزود: اصولگرايان نبايد براي خود سهم خاصي قائل باشند و به اين شکل مي توانيم به وحدت بيشتري برسيم. لازم است اصولگرايان به معناي واقعي کلمه به دنبال وحدت جامعي باشند که همه در آن جاي گيرند و محوريت روحانيت را بپذيرند.
* نظم نوين جهاني آمريکا جاي خود را به بي‌نظمي نوين جهاني داده است
سرلشکر يحيي رحيم صفوي دستيار و مشاور عالي مقام معظم رهبري گفت: اميدواري‌هايي که جهت ايجاد نظم نوين جهاني با رهبري آمريکا پديد آمده بود، دوام چنداني نيافت و اين اميدواري‌ها جاي خود را به پديده‌اي داد که به کنايه آن را "بي‌نظمي نوين جهاني" مي‌نامند.
* بزرگترين خطر براي انقلاب خطر فرهنگي است
آيت‏الله‌مصباح‌يزدي‌بااشاره‌به فرمايشات رهبر‌معظم‌انقلاب در جمع فرماندهان سپاه، مبني بر جلوگيري از نفوذ فرهنگي دشمن به کشور خاطر نشان کرد: دشمني از دشمن انتظار مي‏رود و کار دشمن هميشه دشمني بوده و خواهد بود و غير از اين نيز نبايد انتظار داشت اما بزرگترين خطر براي انقلاب خطر فرهنگي‌است .

** مردم سالاری۹۴/۶/۲۸
* هشدار تند رياض به حجاج
عربستان سعودي همزمان با نزديک شدن برپايي شعائر اسلامي حج به طور تلويحي در خصوص برپايي مراسم برائت از مشرکين هشدار داد. وليعهد عربستان سعودي مدعي شده که اين کشور اجازه هيچگونه بهره‌برداري سياسي وتبليغاتي را از مراسم حج نخواهد داد .
* درخواست پايان درگيري قدس
شوراي امنيت در پايان نشست روز پنج شنبه خود درباره اوضاع در قدس، خواهان توقف فوري «اقدامات تحريک‌آميز» در مسجدالاقصي و پايان خشونت‌ها در اين مسجد مقدس شد.

** آرمان ۹۴/۶/۲۸
* آنها که برطبل اختلاف می‌کوبند در راه رهبری قدم برنمی‌دارند
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس تاکید کرد: ‌ای مردم، سیاستمداران و مدیران، ما نیازمند یک جبهه واحد به هم پیوسته و متحد هستیم، آنها که بر طبل اختلاف و شکاف می‌کوبند در راه رهبری انقلاب قدم بر نمی‌دارند، در مقابل جبهه کفر، نفوذناپذیر باشید و نباید دنیای اسلام جولانگاه فرهنگ غرب باشد.
* بوسيدن حجر الاسود ممنوع شد
شنیده شد که در راستاي تلاش براي تخريب آثار اسلامي و كاهش ارزش و قداست آنها، عربستان اعلام كرد تبرك جستن و بوسيدن حجر الاسود ممنوع است. شفقنا نوشت؛ مقامات سعودي با ادعاي اينكه بوسيدن و دست كشيدن به حجر الاسود در كعبه ومقام ابراهيم باعث انتشار بيماري‌هاي واگير‌دار مي‌شود، نسبت به لمس كردن آنها هشدار داد.

** فرهیختگان ۹۴/۶/۲۸
* شورای علمایی فصل‌الخطاب است
پرویز سروری، قائم‌مقام جمعیت رهپویان: تا جایی که من اطلاع دارم، همه تشکل‌ها و گروه‌های اصولگرا، فصل‌الخطاب جمع و شورای علمایی «آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی»، «آیت‌الله محمد یزدی» و «آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی» را قبول دارند و اگر تشکل‌های اصولگرا موفق به نتیجه نشوند، طبیعتا نظر این سه عزیز برای آنها مُطاع خواهد بود.
به تعبیری می‌شود گفت که این شورای علمایی هم فصل‌الخطاب و هم گشاینده گره‌های کوری است که بعضا در عرصه‌های سیاسی به وجود می‌آید.

** آفرینش ۹۴/۶/۲۸
* سومين رأي‌گيري جمهوري‌خواهان‌عليه «برجام» نيز شکست خورد
در آخرين روز از مهلت دو ماه کنگره آمريکا براي بررسي توافق هسته اي ايران، سومين تلاش جمهوري خواهان مخالف توافق براي جلوگيري از اجرايي شدن آن نيز با شکست مواجه شد. بدين ترتيب، اکنون از نظر قانوني دولت آمريکا مي تواند روند اجراي برنامه جامع اقدام مشترک هسته اي (برجام) را آغاز کند.
بر اساس طرحي که ميچ مک‌کانل، رهبر اکثريت سنا تهيه کرده بود، جمهوري‌خواهان قصد داشتند رفع تحريم‌هاي ايران را به شناسايي رسمي رژيم اسرائيل توسط ايران مشروط کنند. شرط ديگر مدنظر جمهوري خواهان، آزادي تعدادي از اتباع آمريکايي بود که در ايران زنداني‌هستند.
* عراق، شرکت آمريکا در آزادسازي استان انبار را رد کرد
وزير دفاع عراق گفت، نظاميان آمريکايي در مديريت عمليات آزادسازي استان انبار در غرب عراق و تعيين تاريخ آزادسازي آن، نقشي ندارند.' خالد عبيدي' افزود:' عمليات آزادسازي 'بيجي' و 'انبار' از اشغال داعش همچنان ادامه دارد و علت تاخير در آزاد سازي بيجي، تعقيب و گريز ميان نيروهاي عراقي و تروريست‌هاي داعش است.

** ابتکار ۹۴/۶/۲۸
* نخستین سفیر کوبا در واشنگتن پس از ۵۴ سال انتخاب شد
دولت کوبا پس از بهبود روابط با آمریکا، روز پنجشنبه خوزه کاباناس را به عنوان نخستین سفیر‌هاوانا در واشنگتن پس از ۵۴ سال معرفی کرد.
* وزیر امورخارجه هلند به ایران می‌آید
وزیر امور خارجه هلند قرار است روز یکشنبه به تهران سفر و با برخی مقام‌های کشورمان از جمله وزیر امورخارجه دیدار و گفت‌وگو کند.برت کوئندرس وزیر امورخارجه هلند در سفر دو روزه خود به تهران با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
* حل بحران سوریه با برکناری اسد وهم و خیال است
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرد تصور اینکه تمامی مشکلات سوریه با برکناری بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور حل شود وهم وخیال است چنین چیزی غیر ممکن است. رئیس جمهوری سوریه فرمانده کل نیروهای مسلح سوریه است و این نیروها بیشترین نقش را در نبردهای زمینی علیه تروریسم دارند.

** قدس ۹۴/۶/۲۸
* برای استقبال چک پول توزیع نشد
معصومه‌ابتکار،معاون‌رئیس‌جمهور و رئیس‌سازمان‌حفاظت محیط زیست در واکنش به سخنان دو نفر از نمایندگان سمن‌های مردم نهاد در زمینه استقبال از رئیس جمهور گفت: مطمئن هستم برای استقبال مردم از رئیس جمهور در سفرهای استانی چک پول، کوپن و برنج توزیع نشد.
* اعراب تردید داشتند، ایران به ما کمک کرد
وزیر خارجه عراق با انتقاد از قطر به دلیل برگزاری کنفرانس دوحه و دعوت از عناصر معلوم‌الحال عراقی گفت: ایران در زمانی که اعراب برای کمک به ما در مبارزه با داعش مردد بودند، به ما کمک کرد.
ابراهیم جعفری، تأکید کرد که اتحادیه عرب پیشنهاد عراق درباره جرم انگاری تفکر تکفیری را بررسی می‌کند.

** قانون۹۴/۶/۲۸
* غيرمتعهد‌ها خواهان نظارت آژانس بر اسرائيل شدند
جنبش غیرمتعهد‌ها درپنجاه ونهمین کنفرانس عمومي‌آژانس بین‌المللی انرژی اتمي‌با تاکید بر مواضع اصولی‌اين جنبش، خواستار پیوستن رژیم صهیونیستی به معاهده عدم اشاعه و قرار گرفتن همه تاسیسات هسته‌ای آن تحت نظارت پادمان آژانس شد.رضا نجفی نماینده جمهوری اسلامی‌ايران که ریاست جنبش غیرمتعهد‌ها را بر عهده دارد شامگاه پنجشنبه در سخنانی با انتقاد شدید و ابراز نگرانی از برنامه هسته‌ای مخفیانه و زرادخانه‌های سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی خواستار پیوستن‌اين رژیم به معاهده عدم اشاعه شد.

** خراسان ۹۴/۶/۲۸
* زير سوال بردن جايزه نوبل اوباما
دبير سابق کميته صلح نوبل گفت که اعطاي جايزه سال ۲۰۰۹ به رئيس‌جمهوري آمريکا نتوانست انتظارات اين هيات را در تغيير عملکرد اوباما برآورده کند. لوندستاد تاکيد کرد: حتي بسياري از حاميان اوباما معتقد بودند که اعطاي اين جايزه اشتباه است.
* پوپوليسم تخديراجتماعي است وانرژي جامعه را از بين مي‌برد
حجت الاسلام سيد حسن خميني گفت:انرژي جامعه مانند موتورمحرکه‌اي است که بايد دردست کارشناسان قرارگيرد، درغير اين صورت گرفتار پوپوليسم بي‌ريشه مي‌شويم.
پوپوليسم تخديراجتماعي است وانرژي جامعه را از بين مي‌برد.دراين فضاهرکس قوي ترشعار مي‌دهد نفر اول است واگرکسي بخواهد بالاترازاو برود بايد شعارهاي خود رابه مرتبه‌اي بالاتر ازنفر قبل برساند. اين فضاي احساسي، انرژي جامعه را بدون هيچ نتيجه و بلکه با پيامدهايي کاملا منفي تخليه مي‌کند.

** اعتماد ۹۴/۶/۲۸
* راهپيمايي در محكوميت تعرض به مسجدالاقصي
نمازگزاران تهران پس از اقامه نماز جمعه، در محكوميت تعرض صهيونيست‌ها به قبله اول مسلمين جهان و هتك حرمت مسجدالاقصي راهپيمايي كردند. اين راهپيمايي همزمان در تهران و در مراكز ١٠ استان كشور از جمله اصفهان، مشهد، بيرجند، شيراز، تبريز، يزد، كرمانشاه، ساري، قزوين و اردبيل پس از نماز عبادي، سياسي جمعه با شعارهاي «مرگ بر امريكا» و «مرگ بر اسراييل» برگزار شد.
* نظام در اوج عزت و اقتدار قرار دارد
سردار سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه با تاكيد بر اينكه امروز به بركت ايستادگي و مقاومت، انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي در اوج عزت قرار دارد، گفت: اين اقتدار همواره بر پايه اصل استكبارستيزي پيش رفته است.

** شهروند ۹۴/۶/۲۸
* حادثه‌مکه‌عطف‌به‌بی‌کفایتی‌های‌مستمرآل‌سعود در اداره حرمین است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم صدیقی با تسلیت به بازماندگان حادثه مکه مکرمه اظهار کرد: این حادثه عطف به بی‌کفایتی‌های مستمر آل‌سعود در اداره حرمین است. گاهی با آتش‌سوزی، صدها حاجی کشته می‌شوند و می‌سوزند، گاهی با حمله ددمنشانه مامورین آنها عده زیادی به شهادت می‌رسند، گاهی با تخریب پل و با ازدحام جمعیت در رمل جمرات بعضی کشته می‌شوند و هر چند ‌سال یک‌بار فاجعه عظیمی اتفاق می‌افتد و جهان اسلام را جریحه‌دار می‌کند.
* تیم هماهنگ‌کننده اجرای برجام در‌ آمریکا تشکیل شد
استفان مول سفیر آمریکا در لهستان، مسئول تیم هماهنگ‌کننده کابینه اوباما در اجرای توافق هسته‌ای ایران می‌شود. به گزارش پایگاه خبری هیل، وزارت خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد: استفان مول که سابقه بیش از سه دهه فعالیت دیپلماتیک دارد وظیفه‌اش رسیدگی به این است که ایران تا پایان به توافق هسته‌ای عمل کند.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
آل سعود منشأ فساد و فتنه در جهان اسلام است

رسا/ آیت الله العظمی نوری همدانی از آل سعود به عنوان سرچشمه بسیاری از فسادها و فتنه ها در جهان اسلام نام برد و تاکید کرد که حمله به یمن و کشتار مردم بیگناه و مظلوم این کشور ماهیت پلید حکام سعودی را نشان داد و ثابت کرد که فرسنگ ها از آموزه‌های دینی بدور است. وی اضافه کرد: ما باید در کنار مردم یمن باشیم، این دستور دینی ما است، ما با هر ظالمی دشمن و یاور مظلوم هستیم، ما حمله به یمن را محکوم می کنیم و در کنار مردم ستمدیده این کشور اسلامی هستیم.استاد برجسته حوزه قم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند فرقی بین حمله صهیونیست ها به غزه و حمله سعودی ها به یمن وجود ندارد؛ ما همان گونه که در
کنار مردم غزه هستیم، در کنار یمنی ها هستیم.

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی نشان ازنابودی این رژیم جعلی است
اختصاصی/جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مسجد‌الاقصی را محکوم وهمه امت وعلمای اسلامی را به وحدت و یکپارچگی و مقابله با این جنایات دعوت نمود. دراین اطلاعیه با تاکید بر این‌ که این اقدامات نشان از ضعف روز افزون این رژیم جعلی و بارقه‌های نابودی این هویت پوشالی می باشد آمده است:بعد از شکست صهیونیست ها در چند نبرد اخیر آنان امروز با چنین اعمال ددمنشانه‌ای به دنبال بازسازی هویت خود هستند. غافل از آنکه ضعف و بیچارگی سرتاپای این رژیم را فراگرفته و خواری و نابودی سرنوشت همه ظالمین و مستکبرین است.درادامه این اطلاعیه تصریح شده است: برگزاری فوری کنفرانس سران کشورهای اسلامی و یافتن راهکارهای عملی برای مقابله با تجاوزات و جنایات اسرائیل از اهم امور است.

آل سعود از کثیف ترین حکومت ها است
رسا/ آیت الله فیض گیلانی گفت: همانطور که مردم زمانی که به عاشورا می رسند احساس می کنند که باید به خاندان اهل بیت(علیها السلام) ابراز احساسات، همدردی و ادب کنند نسبت به جانشینی امام علی(علیه‌السلام) و جریان غدیر باید تلاش شود که این فرهنگ نیز به خوبی در تمام جامعه حاکم شودو مسأله جانشینی امام علی(علیه‌السلام) باید در شهرهای کشور جا بیفتد.عضو جامعه مدرسین. با بیان این که آل سعود یکی از کثیف ترین حکومت های جهانی است، ابراز داشت: این افراد جشن عروسی خود را در روز عاشورا برگزار می کنند تا دشمنی خود را نسبت به اهل‌بیت(علیها السلام) نشان دهند، افراد وهابی با بدترین صفات اهل بیت(علیها السلام) را خطاب می کنند. وی اضافه کرد: شیعیان باید برای اعلام و اظهار دشمنی با آل سعود و وهابیت مسأله غدیر را به صورت فراگیر جا بیندازند و در این مسیر فرهنگ سازی کنند.

حوزه های علمیه خواهران تبدیل به یک قطب علمی، پژوهشی و تبلیغی در کشور شده است
حوزه/حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران، با بیان این که تحصیل در حوزه های علمیه هرگز تعطیل بردار نیست اظهارداشت: تبلیغ، تحقیق و تفحص فعالیت همیشه طلاب است، زیرا آنها در مسیر انبیا(علیها‌السلام) گام بر می دارند و این حرکت تعطیل بردار نیست.عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه حوزه های علمیه خواهران تبدیل به یک قطب علمی، پژوهشی و تبلیغی در کشور شده است افزود: طلاب با حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) هم عهد و پیمان هستند و در راه حرکت در راستای وظایف روحانیت و حوزه علمیه قدم می گذارند.

ایجاد جریان های تکفیری برای به انزوا کشاندن جریان مقاومت و غفلت از مبارزه با اسرائیل است
رسا/حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی در تعرض به مقدسات اسلام و مسجد الاقصی گفت: انواع توطئه ها از سوی دشمنان به کار گرفته شده تا جهان اسلام از تمدن خود دور شده و از رژیم صهیونیستی غافل شود حال آنکه باید بداند که امت اسلام با وجود تمامی توطئه ها آگاه و بصیر است. عضو جامعه مدرسین دربخش دیگری از سخنان خود با بیان این که جریان تکفیری برای به انزوا کشاندن‌جریان مقاومت و انقلاب اسلامی پدید آمده است، گفت: با وجود تمامی توطئه ها ملت ایران در صحنه است و ما در همه شرایط از مقاومت دفاع می‌کنیم.

چین وآرژانتین هم به صف حذف‌کنندگان دلار پیوست
فارس/رئیس بانک مرکزی آرژانتین از توافق با بانک مرکزی چین در زمینه استفاده از «یوان» (پول رایج چین) در مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور خبر داد و گفت این توافق مسیر گسترش روابط اقتصادی بین چین و آرژانتین را هموار خواهد کرد.

اوباما:ایران آمریکا را گیج کرده!
باشگاه خبرنگاران/رئیس جمهور امریکا گفت: تهدیدات ایران و چین، کاخ سفید را گیج کرده است..باراک اوباما خطاب به نیروهای یگان جنگ سایبری پنتاگون گفت:روس ها، چینی ها و ایرانی ها در جنگ سایبری خوب هستند. مشکل اینجاست که ما نمی توانیم این حملات را بطور دقیق تا کشور مبدا رهگیری کنیم.

مراجع وعلما ،داعش را شکست دادند
فارس/فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: شکست‌های داعش از زمانی شروع شد که علمای شیعه و اهل سنت وارد صحنه شدند و فتوای مقابله مردم با این گروه را دادند که باعث شد موج‌های انسانی وارد صحنه شده و با داعش مقابله کنند.امیرپوردستان در حاشیه مراسم همایش امامزاده میرسالار(علیه السلام) کهگیلویه افزود: جنگ امروز با نظام اسلامی، فرهنگی است و این مراکز بهترین مکان‌ها برای مبارزه با این پدیده به حساب می‌آید.

واشنگتن:با لندن درباره ایران به توافق رسیدیم
فارس/سخنگوی وزارت خارجه آمریکااعلام کرد که وزرای خارجه آمریکا و انگلیس در مذاکرات خود در لندن بر سر مقابله با اقدامات منطقه‌ای ایران در روزهای پس از توافق هسته‌ای به نقطه‌نظر واحد رسیده‌اند.تونر در خصوص محور گفت‌وگوهای کری با هاموند گفت که طرفین در خصوص «مسائل منطقه‌ای با هم گفت‌وگو و بر سر ادامه مقابله با اقدامات ثبات‌زدایانه ایران پس از توافق هسته‌ای توافق کردند.»وی همچنین با اشاره به بحران سوریه گفت: «معمای سوریه دو بخش دارد، یکی از بین بردن داعش و دیگری راه‌حل سیاسی که ازنظر ما در انتهای این راه‌حل، بشار اسد در قدرت نخواهد بود.»

آوارگان سوری دامن ترکیه راهم فرا گرفت
ایرنا/معاون نخست وزیر ترکیه شمار آوارگان سوری دراین کشور را دو میلیون و ۲۲۵ هزار و ۱۴۷ نفر اعلام کرد و مدعی شد هزینه آنان برای ترکیه بالغ بر ۷ میلیارد و ۱۵۸ میلیون دلار است. وی بدون اشاره به نقش ترکیه در جنگ در سوریه ادعاکرد: موضوع پناهجویان سوری، حتی درصورت خاتمه یافتن جنگ درسوریه نیز به پایان نخواهد رسید.

آمانو باید برای پاسخگویی به نمایندگان ایران در مجلس ایران حاضرشود
باشگاه خبرنگاران/ عضو کمیسیون بررسی برجام گفت: در صورت حضور آمانو در کمیسیون ویژه برجام بسیاری از سوالات و ابهامات هسته‌ای این توافق‌ نامه روشن می‌شود.حجت الاسلام وحید احمدی با اشاره به درخواست کمیسیون ویژه بررسی برجام برای دیدار با "یوکیا آمانو" دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: این تصمیم در جلسه هیأت رئیسه کمیسیون بررسی برجام مطرح شد تا وی نقطه نظراتش درباره متن برجام را ارائه کند.عضو کمیسیون بررسی برجام افزود: همانطور که آمانو به کنگره آمریکا احضار شد و به سوالات نمایندگان آمریکا پاسخ داد ضروری است که برای پاسخگویی به نمایندگان مجلس ایران در کمیسیون ویژه بررسی برجام حضور یابد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcao0ne.49nuw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما