چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : 30065

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ 1394/02/16

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ 1394/02/16پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ 1394/02/16
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۱۶به شرح زیر است:

واکنش آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به توطئه شوم تجزیه عراق
آیت الله مقتدایی: آل سعود هیچ سنخیتی با چهره رحمانی اسلام ندارد
آیت‌الله کعبی: راه حل مشکلات کشور تکیه بر ظرفیت‌های داخلی است
حجت‌الاسلام والمسلمین طبسی: تبدیل شدن تحدید نسل به فرهنگ تهدیدی جدی است
مذاکره کننده ارشد هسته‌ای: به زودی تاریخی برای اجرای توافق‌ها تعیین می‌کنیم
ده‌‌ها نظامی سعودی کشته، اسیر و فراری شدند؛ یک قبیله مرزنشین ارتش آل سعود را گوشمالی داد


** جام جم ۹۴/۲/۱۶
* اوباما بدون نیاز به کنگره، تحریم‌های ایران را تعلیق می‌کند
خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که باراک اوباما قصد دارد از اختیارات خود در مرحله اول اجرای توافق نهایی برای تعلیق تحریم‌های ایران در صنایع نفت، بانکداری و دادوستد استفاده کند که به درخواست از کنگره برای لغو تحریم‌ها تا پایان زمان ریاست‌جمهوری وی نیازی نیست.
* استیضاح فانی منتفی شد
استیضاح وزیر آموزش و پرورش که تاکنون دو کارت زرد از نمایندگان دریافت کرده است ظاهرا با وساطت هیات رئیسه مجلس فعلا منتفی شده است.

** همشهری ۹۴/۲/۱۶
* مبارک مزایایش را پس گرفت
بر اساس حکم عالی‌ترین نهادی قضایی مصر، حسنی مبارک و همسرش تمام مزایای روسای جمهوری پیشین این کشور و خانواده‌هایشان را پس گرفتند.
این در حالی است که دادگاه محاکمه در زمینه پرونده فساد مالی همچنان در جریان است.
* سن ازدواج دختران به ۳۰ رسید
محمود گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان: سن ازدواج دختران و پسران در کل کشور نسبت به سابق بالا رفته و در کلانشهرها سن ازدواج پسرها به بالای ۳۰ سال و دختران به مرز ۳۰ سال رسیده است.
رشد جمعیت جوانان کشور در گروه سنی زیر ۳۵ سال کم و بر تعداد سالمندان اضافه شده است.
* ۴۰ سال تا رفع کمبود تخت بیمارستانی فاصله داریم
دكتر سيدحسن هاشمي وزير بهداشت با بيان اينكه براي رسيدن به نظام مطلوب سلامت و درصورت همراهي مجلس و دولت به ۱۰ تا ۱۵ سال زمان نياز است، توضيح داد: براي رفع كمبود تخت بيمارستاني و رسيدن به استاندارد كشورهاي منطقه (۲.۶) حداقل ۴۰ سال زمان نياز داريم؛ چرا كه هرسال حدود ۲ هزار تخت به تخت‌هاي بيمارستاني افزوده مي‌شود.
همچنين براي ۷۶ بيمارستاني كه به‌زودي آماده راه‌اندازي خواهد شد، هنوز مجوز به‌كارگيري نيروي انساني صادر نشده است.

** کیهان ۹۴/۲/۱۶
* ده‌ها نظامی سعودی کشته، اسیر و فراری شدند
یک قبیله مرزنشین، ارتش آل سعود را گوشمالی داد.
جوانان یک قبیله یمنی با حمله به مقر ارتش آل سعود در شهر نجران، آن را تصرف کردند.
نظامیان سعودی در مواجهه با این حمله، پا به فرار گذاشته و یا به هلاکت رسیدند.
شماری از نظامیان ارتش سعودی نیز به دست جوانان انقلابی یمن اسیر شدند.
منابع سعودی همچنین اعلام کردند، انقلابیون یمنی شهر نجران عربستان را هم هدف حملات خمپاره‌‌ای قرار دادند.
به دنبال این حمله فرودگاه شهر نجران تعطیل و هواپیماهای آن تخلیه شد.
شبکه المنار: حمله قبایل یمنی، درپاسخ به بمباران کامیون‌های حامل مواد غذایی به مناطق جازان و نجران صورت گرفت.
* حمله به یمن تاکنون ۳۰ میلیارد دلار برای ریاض آب خورده است
منابع سیاسی عربی، هزینه تجاوز عربستان سعودی به یمن و زیر ساخت‌های این کشور را تاکنون۳۰ میلیارد دلار برآورد و اعلام کردند، این رقم به ۵۰ میلیارد دلار نیز خواهد رسید.

** شرق ۹۴/۲/۱۶
* اعتماد رهبری به تیم هسته‌ای
حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری: مقام‌معظم‌رهبری به فرزندان خود در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اعتماد دارند و آنها هم تمامی خطوط قرمز نظام اسلامی را رعایت کرده‌اند. اگر دولت نمی‌خواست خطِ قرمز نظام را رعایت کند، این مذاکرات ٢٠ ماه طول نمی‌کشید.
* دولت دست در جیب بانک ‎مرکزی ‎نکرد
معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه کاهش تورم اتفاق بزرگی است که در کشور روی داد، گفت: دولت تصمیم گرفت برخلاف سایرین دست در جیب بانک مرکزی نکند. اسحاق جهانگیری عصر دیروز در جلسه شورای اداری استان خراسان‌رضوی، با اشاره به اینکه رفتن به سمت کالاهای غیرایرانی ملت را اسیر می‌کند، افزود: دولت زمانی که در داخل کالایی تولید می‌شود، حق ندارد از خارج کالا وارد کند.

** ایران ۹۴/۲/۱۶

* حمایت دولت از آزادی بیان و سخنرانی‌های قانونی
روز گذشته محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، در پاسخ به سوالی درباره کارشکنی نسبت به برگزاری نشست های سیاسی حامیان دولت و همزمان، برگزاری جلسات سیاسی مخالفان دولت، برگزاری نشست های مخالفان، در چهارچوب قانون را امری پذیرفته دانست و تصریح کرد که اعتبار دولت یازدهم به قانون مداری و ظرفیت دولت برای شنیدن صدای مخالفان است، اما درعین حال اقدامات نیروهای خودسر را تقبیح کرد و گفت که در صورت لزوم، مواردی از این دست پیگیری می شود. وی در ادامه، با اشاره به وجود دو هزار و ۹۰۶ طرح عمرانی ناتمام در کشور در زمان فعالیت دولت یازدهم، از اتمام ۲۴۶ طرح نیمه تمام دارای ۸۰ درصد پیشرفت در سال ۹۳ خبر داد و گفت: علاوه بر این، بیش از ۹۸ طرح که در سفرهای استانی رئیس جمهوری مورد توجه قرار گرفته بودند نیز در سال ۹۳ به اتمام رسید.
* استقبال اروپا، چین و روسیه از مدل جدید قراردادهای نفتی ایران
رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی با اشاره به استقبال شرکت‌های اروپایی، چینی و روسی از مدل جدید قراردادهای نفتی، گفت: بین شرکت‌های نفتی خارجی، خط کشی نکرده‌ایم و عقد قرارداد به نوع پیشنهادشان بستگی دارد. سید مهدی حسینی در خصوص میزان استقبال شرکت‌های نفتی خارجی از مدل جدید قراردادهای نفتی ایران، افزود: شرکت‌های خارجی استقبال خوبی از این قراردادها داشته و در انتظار به نتیجه رسیدن مذاکرات و رفع تحریم‌ها هستند.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۲/۱۶

* همایش بین‌المللی حافظ در تهران آغاز شد
همایش بین‌المللی حافظ صبح دیروز با پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شده است.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پیامی به کنگره بین‌المللی حافظ نوشت: یکی از شیرین‌ترین و لطیف‌ترین لحظات زندگی من که بی‌هیچ شائبه‌ای آن را نوعی عبادت می‌دانم، تفکر در اشعار عرفانی بزرگان ادبیات فارسی از جمله حافظ است. همایش بین‌المللی حافظ امروز نیز در تهران به کار خود ادامه می‌دهد و روزهای ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت در شیراز پی گرفته می‌شود.
* زبان گویای اسلام کتاب است، نه شمشیر
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی دیروز در آیین گشایش بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: نمی‌توان آنچنان درها را باز کرد تا هر خرافه‌ای به نام کتاب در اختیار دیگران قرار گیرد یا هر سخن افراطی به نام کتاب دینی یا کتاب انقلابی به نوجوانان و جوانان عرضه شود. رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: نمی‌توان آن چنان سختگیرانه و سوگرایانه عمل کرد که برای مولف و ناشر هر روز زحمت ورود در کوچه‌های پرپیچ و خم ایجاد شود.
رئیس جمهور با تاکید بر این که منطق ما کتاب است، اظهار داشت: زبان گویای اسلام ما هم کتاب است و نه شمشیر. با کتاب، قرآن، آیات و کلمات پیامبر عظیم الشان اسلام، صحابه بزرگوار و امامان ما واقعیت اسلام برای جهانیان تبیین شده است.

** وطن امروز ۹۴/۲/۱۶
* دموکرات و جمهوریخواه بازی است
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صراحتا گفت رقابت‌های جمهوریخواهان و دموکرات‌ها در آمریکا وقتی به این رژیم و منافع آن می‌رسد؛ دیگر موضوعیت نداشته و این ۲ حزب و در واقع هیات حاکمه آمریکا، به صورت منسجم از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند! نتانیاهو در دیدار با تعدادی از نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات کنگره آمریکا تصریح کرد: دموکرات و جمهوریخواه فقط بازی است؛ کل نظام آمریکا پشت اسرائیل است.

** جوان ۹۴/۲/۱۶
* سردار نقدی: به جای آوردن معلمان به خیابان‌ها مشکلاتشان را حل کنید.
* دنیا منطق ۱+۵ را قبول ندارد
سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در دیدار با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار کرد: دشمنان می‌خواهند شعارهای خود را به ایران تحمیل کنند لذا اگر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنا قرار گیرد موفقیت‌های خوبی برای کشورمان به دست می‌آید. حدود هفت سال است که شش قدرت جهان با ایران مذاکره می‌کنند، این قدرت‌ها می‌خواهند خود را جامعه جهانی معرفی کنند، در حالی که دنیا منطق آنها را قبول ندارد.
* اسیر بازی داخلی آمریکایی‌ها نمی‌شویم
سخنگوی امنیت ملی مجلس با بیان اینکه نباید اسیر بازی داخلی آمریکا شویم، گفت: هرگز در مذاکرات هسته‌ای عقب‌نشینی نمی‌کنیم. سید حسین نقوی‌حسینی با اشاره به برخی اقدامات کنگره آمریکا در زمینه مذاکرات هسته‌ای و دعواهای زرگری با دولت این کشور، اظهار داشت: در ایالات متحده آمریکا و کنگره نقش پلیس خوب، پلیس بد و پلیس میانجی به خوبی ایفا می‌شود و کنگره آمریکا و دولت این کشور تلاش می‌کنند به یک شکلی با ایفای نقش‌های نامبرده منافع خودشان را در مذاکرات هسته‌ای دنبال کنند.

** آفتاب یزد ۹۴/۲/۱۶
* بانک مرکزی از احمد توکلی سند خواست
در پی اظهارات صریح احمد توکلی در یکی از جلسات صحن علنی مجلس مبنی بر"بده و بستان ضربدری یک بانک خصوصی و یک بانک دولتی برای دور زدن قانون" بانک مرکزی خواستار ارائه اسناد در این مورد شد.
* ترکیه رد کرد
شنیدیم سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه سخنان مشاور ویژه رئیس جمهور ترکیه علیه ایران را رد کرد و گفت: او هیچ منصب رسمی در دولت ندارد.
امرالله ایشلر، مشاور ویژه اردوغان، در مصاحبه با روزنامه عرب زبان الحیات، ایران را متهم کرد که با اقداماتش در سوریه و یمن، ضرری که به جهان اسلام زده بیشتر از ضرری است که صهیونیسم به جهان اسلام زده‌ است.

** رسالت ۹۴/۲/۱۶
* بی‌عدالتی و شکاف‌ها در آمریکا گسترده است
اعتراف رئیس جمهور آمریکا: نشنیدن صدای اقلیت، زمینه‌ساز اعتراضات شده است.
برخی مناطق روستایی دچار فقر مزمن هستند.
بخش‌های تولیدی و کارخانجات دچار مشکل هستند.
* اصلاحات حرفي براي گفتن ندارد
دبيرکل حزب موتلفه اسلامي با بيان اينکه ليبرال دموکراسي درحال فروپاشي است، گفت: غرب‌زده‌ها، شرق‌زده‌ها، تندرو و کارگزاراني و اصلاحات خود را نشان داده‌اند وديگرحرفي براي گفتن ندارند.
محمد نبی حبیبی در بیت آیت‌الله شهید مطهری با تاکيد بر به روزبودن شهيد مطهري اظهارداشت: با بررسي آثارشهيد مطهري مي‌توان دريافت که ايشان همواره درموضوعات مختلف درجامعه اسلامي داراي اولويت بندي بود وبا توجه به نيازروزسخن می‌گفت.
* غيرضروريات را نبايد مبناي تعامل قرارداد
عضو خبرگان رهبري گفت: درانتقال مفاهيم، بايد همواره مسلمات و ضروريات را درنظرگرفته وآن‌ها را اصل قراردهيم تا مبادا درآنها خدشه وارد شود، اما غير ضروريات را نبايد مبناي تعامل قرار داد؛ مخصوصاً اگر بناي ايجاد وحدت بين گروه‌ها را داريم.
آيت الله محمد تقي مصباح يزدي افزود: درمقام ايجاد وحدت بين شيعه و سني بايد قطعيات اسلام را مبنا قرار دهيم، و بر مواردي که اختلافي است، خيلي تأکيد نکنيم.
* چند پهلوحرف بزنيد هرميزان بخواهيم غني سازي می‌کنيم
رئيس مجلس در مراسم رونمايي ازکتاب حماسه امام علي (ع) با اشاره به سياست دوگانه آمريکا درمذاکرات هسته اي هشدارداد: اگربنا باشد در مذاکره چيزي بگوييد وپشت پرده کارديگري کنيد، ما به هر ميزان که بخواهيم و نيازمان باشد غني سازي می‌کنيم.
يقيناً تعدي دشمنان به حقوق هسته‌اي ايران به واسطه ايستادگي ايران است وزماني که ديدند تحريم‌ها فايده ندارد، پاي ميزمذاکره با ايران آمده‌اند، اما بازهم حرف‌هاي عجيب وغريب مي‌زنند.

** مردم سالاری۹۴/۲/۱۶
* برخی از ترس رد صلاحیت جرات ورود به موضوع دریاچه ارومیه را ندارند
نماینده مردم بناب در مجلس از سیاسی کاری در موضوع دریاچه ارومیه انتقاد کرد. حجت‌الاسلام محمد باقری گفت: نباید از ابتدا موضوع دریاچه ارومیه را سیاسی می‌کردند چون خیلی از علاقمندان و دلسوزان به احیای دریاچه از ترس رد صلاحیت گزینشی جرات ندارند به این مساله نزدیک شوند.
* دعوت سناتور تام کاتن به مناظره درباره ایران و سیاست آمریکا
در پاسخ به دعوت «تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه و تندرو آمریکا از وزیر امور خارجه کشورمان برای مناظره، حسین موسویان، سفیر سابق کشورمان در آلمان وی را به مناظره درباره ایران و سیاست آمریکا در خاورمیانه دعوت کرد.

** آرمان ۹۴/۲/۱۶
* یک نفر تندرو هم در مجلس نداریم!
حجت‌الاسلام جعفر شجونی: روحانی از جامعه روحانیت مبارز جدا شده است.
مملکت باید یکپارچه اصولگرایی باشد.
* نشست محرمانه کاخ سفید با کنگره درباره لغو تحریم‌های ایران
روزهای گذشته ساعاتی پرمشغله برای «جک لیو» وزیر خزانه‌داری و «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا بوده است. زیرا این دو مقام بلندپایه دیدارهایی را به‌طور محرمانه با اعضای کنگره آمریکا داشته‌اند و در آن درمورد نحوه لغو تحریم‌های ایران در صورت حصول توافق جامع هسته‌ای میان تهران و کشورهای ۱+۵ بحث وتبادل‌نظر کرده‌اند.

** فرهیختگان ۹۴/۲/۱۶
موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو برخی محکومان
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به درخواست آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه به مناسبت ولادت حضرت مولی‌الموحدین امیرالمومنین علی(ع) با شرایط عفو و تخفیف مجازات جمعی از محکومان که محکومیت آنان تا تاریخ ۱۲/۲/۹۴ قطعیت یافته و واجد شرایط عفو و تخفیف مجازات تشخیص داده شده‌اند، موافقت کردند.
* توافق احتمالی هسته‌ای پیروزمندانه‌تر از قطعنامه ۵۹۸
محسن رفیق‌دوست، رئیس پیشین بنیاد مستضعفان و جانبازان: امروز شش قدرت بزرگ دنیا پذیرفته‌اند در حدی که ما سلاح اتمی نسازیم، برنامه هسته‌ای داشته باشیم. توافق احتمالی هسته‌ای خیلی بهتر از قطعنامه ۵۹۸ است یعنی پیروزمندانه‌تر از آن است.

** آفرینش ۹۴/۲/۱۶
* آشتي عربستان و پسر عبدالله صالح
يکي از وزراي دولت مستعفي يمن که در رياض مقيم است، فاش کرد که امارات موفق شده ميان عربستان و احمدعلي عبدالله صالح، پسر رئيس‌جمهور پيشين يمن آشتي برقرار کند و در نتيجه رياض با پسر صالح براي بازگرداندنش به قدرت در مقابل همکاري با نيروهاي ائتلاف موسوم به «طوفان قاطع» در از بين بردن جنبش انصارالله به توافق رسيده است.

** ابتکار ۹۴/۲/۱۶
* تنگ‌نظران امروز هم تحمل امثال شهید مطهری را ندارند
محمدرضا عارف در دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری با بیان اینکه روش و منش این شهید الگوی مناسبی برای جوانان است یادآور شد: یکی از ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری سعه صدر و تحمل مخالف بود.
ایشان در سخنرانی‌های خود حتی بر حضور مارکسیست‌ها در دانشگاه‌ها تاکید داشتند البته نااهلان و تنگ‌نظران نظرات شهید مطهری را تحمل نکردند. متاسفانه در مقطع فعلی هم برخی افراد تنگ نظر تحمل چهره‌های مانند شهید مطهری را ندارند.
* بیانیه مشترک اولاند و ملک سلمان درباره ایران
رئیس‌جمهور فرانسه و پادشاه عربستان در بیانیه‌ای مشترک ضمن تکرار ادعاهای پیشین خود علیه ایران اعلام کردند توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ نباید موجب بی‌ثباتی منطقه شود.
* ایران از واردات سکوهای نفتی بی نیاز شد
با اجرای پروژه ساخت ۱۰ دستگاه دکل حفاری دریایی توسط مهندسین داخلی، صنعت نفت و گاز ایران از واردات این تجهیزات بی نیاز شد.

** قدس ۹۴/۲/۱۶

* نظام سلطه، تبدیل عراق به میدان جنگ مذاهب را دنبال می‌کند
نایب رئیس اول مجلس گفت: نظام سلطه و در رأس آنها آمریکایی‌ها سعی دارند عراق را به میدان جنگ مذاهب علیه یکدیگر تبدیل کنند. حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: نظام سلطه به دلیل هراس از رویارویی با مسلمانان و همچنین ایجاد حاشیه امن برای اسراییل سعی در شعله ور کردن آتش تفرقه در بین مسلمانان دارد و هر روز بر طبل تفرقه و کینه توزی می‌کوبد.
* واکنش دادستان به استخرهای مختلط
عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران گفت: برخی استخرهای مختلط در بعضی گزارشها دیده می‌شود و دستگاه‌هایی که بودجه ورزش را می‌گیرند، متولی اصلی هستند و باید پاسخگو باشند.
* با ریزگرد‌ها کنار بیایید
ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در همایش روز جهانی آسم با بیان اینکه هیچ مسؤولی نمی‌تواند به مردم قول دهد مشکل گرد و غبار در چند سال آینده حل می‌شود، گفت: مردم باید با مشکل ریزگرد‌ها کنار بیایند.

** اعتماد ۹۴/۲/۱۶
* مغايرت مصوبات دولت با قوانين به دو درصد كاهش يافته است
الهام امین‌زاده معاون حقوقي رييس جمهوري گفت: آمار مغايرت مصوبات دولت با قوانين جاري كشور از ١٤ درصد به دو درصد كاهش يافته كه در راستاي قانون گرايي دولت است.

** کلید ۹۴/۲/۱۶
* نگرانی اصلی نتانیاهو از مذاکرات هسته‌ای
یک روزنامه آمریکایی نوشت: هم‌اکنون نگرانی اصلی نتانیاهو با توجه به مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ‍۱+۵ آن است که ایران با اجرای تعهدات خود در توافق هسته‌ای با غرب بهانه هرگونه تخاصم و اقدام نظامی علیه ایران را از اسرائیل بگیرد.
* به زودی تاریخی برای اجرای توافق‌ها معین می‌کنیم
سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزیر خارجه در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا که از بازرسی‌های ابدی در ایران خبر داده بود، گفت: «فکر می‌کنم خیلی چیز عجیب و غریبی باشد. این یکی از اصول اولیه ان.پی.تی است. عراقچی در پاسخ به این سوال که در مذاکرات نیویورک، چقدر درباره لغو تحریم‌ها صحبت شده است، گفت: «وقتی که نگارش این توافق پایان یابد و آن روزی که به توافق برسیم، تاریخی را مقرر می‌کنیم که این توافق از چه زمان اجرایی شود.» آن روزی که اعلام می‌کنیم توافق اجرایی خواهد شد، در آن روز همه تحریم‌های اقتصادی و مالی باید حتما لغو شود.

** شهروند ۹۴/۲/۱۶
* اینکه می‌گویند فلان دستگاه مسئول اجرای اسلام نباشد قابل قبول نیست
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: این‌که گاهی گفته می‌شود فلان دستگاه یا بخش مسئول اجرای اسلام نیست، سخن پسندیده و قابل قبولی از سوی مسئولانی که خود وظیفه اجرای قوانین اسلام و احکام قرآن را دارند، نیست. حجت‌الاسلام منتظری اظهار کرد: اجرای اسلام و احکام آن و تحقق آن در نظام جمهوری اسلامی حداقل خواسته از همگان به‌ویژه از مسئولان در نظام اسلامی است.
* یمن، غزه نیست
معاون وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد یمن، غزه نیست تا آن را محاصره کنند. حسین امیرعبداللهیان، گفت: ما از ملت مظلوم یمن و همچنین گفت‌وگوی داخلی یمنی به شدت حمایت می‌کنیم. او افزود: یمن، غزه نیست تا آن را محاصره کنند و ما به تلاش‌های خود برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن ادامه خواهیم داد و اجازه محاصره آن را نخواهیم داد.

** همدلی ۹۴/۲/۱۶
* هیات پارلمانی ایران به بروکسل رفت
هیات پارلمانی مجلس شورای اسلامی به ریاست کاظم جلالی رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، عازم بروکسل شد تا از مقر پارلمان اروپا بازدید و با مقامات ایرانی پارلمان دیدار و گفت و گو کند.
* حضور ۴۰ گروه سوری و ۲۰ نماینده از جهان در گفت‌و‌گوهای ژنو ۳
«استفان دی مستورا»نماینده سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه اعلام کرد که از ۴۰ گروه سوری و ۲۰ نماینده از طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی برای حضور در گفتگوهای ژنو دعوت به عمل آمده است.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
واکنش آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به توطئه شوم تجزیه عراق
رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی نسبت به توطئه شوم دشمنان و آمریکا برای تجزیه عراق به سه دولت شیعه، سنی و کرد هشدار داد و بر لزوم هوشیاری عراقی‌ها در قبال این توطئه خطرناک تاکید کرد. ایشان تاکید کردند: ثمره این کار تشکیل سه دولت ضعیف شیعه، سنی و کرد به جای یک دولت قوی و متحد است. ایشان در بخشی دیگر از سخنان خود خطاب به مفتیان عربستانی گفتند: یک روز کنگره ضد تکفیر تشکیل می‌دهید و روز دیگر حکم تکفیر مسلمانان یمن را صادر می‌کنید، بیایید آبرومندانه از تکفیری‌ها فاصله بگیرید و بدانیدهرچه در این جهت اصرار کنید آبروریزی بیشتر است، کاری کنید مسلمانان به هم خوشبین باشند.

آل سعود هیچ سنخیتی با چهره رحمانی اسلام ندارد

حوزه/ آیت‌الله مقتدایی در دیدار عبدالله دوسو رئیس اتحادیه طلاب آفریقادردفترجامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی سخنانی ابراز داشت: متاسفانه عربستان سعودی در ترویج تفکر وهابیت از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کندو عملکرد این فرقه هیچ تناسبی با رحمانیت اسلام ندارد.
قائم مقام جامعه مدرسین درادامه با بیان اینکه مردم آفریقا، انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره) را از صمیم قلب دوست دارند. وی تصریح کرد: باید از علاقه و محبت مردم آفریقا نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) استفاده نمود و معارف حقیقی اسلام را به این مردم رساند.
وی خطاب به فضلای آفریقا تاکید کرد: در امر تبلیغ کوتاهی به عمل نیاورید و کردار و گفتار خود را مناسب کنید، شما سربازان امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) هستید.

راه‌حل مشکلات کشور تکیه بر ظرفیت‌های داخلی است

رسا/ آیت‌الله کعبی با تاکید بر این که دلبستن به مذاکرات هسته‌ای و نگاه به لوزان و نیویورک دردی از مشکلات ما دوا نخواهد کرد، گفت: ما البته مذاکرات را تا آخر پیش می‌بریم اما شیطان و دشمن قابل اعتماد نیست.
عضو جامعه مدرسین با اشاره به این که امروز شعار ما می‌توانیم در بخش‌ها و عرصه‌های مختلف عملی شده است، تمدن اسلامی را تمدن آمیخته با علم و ایمان دانست و با بیان این که ایمان پایه علم و پیشرفت است، تصریح کرد: ما با آمیختگی عقلانیت و معنویت علم و ایمان عدالت وپیشرفت بر پایه ایمان و خود باوری و خود اتکایی و اعتماد به خدا می‌توانیم کشوری مقتدر و معنوی بشویم.
وی تاکید کرد: راه‌حل مشکلات کشور تکیه بر ظرفیت‌های داخلی است.

تبدیل‌شدن تحدید نسل به فرهنگ، تهدیدی جدی است

رسا/ حجت الاسلام والمسلمین طبسی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) درباره مباهات ایشان به امتش در مقابل پیامبران دیگر گفت: دشمنان از کثرت جمعیت مسلمانان همواره در هراس بوده‌اند.
عضو جامعه مدرسین با ابراز تأسف به خاطر تبدیل تحدید نسل به فرهنگ در کشور گفت: باید مسؤولان و دست‌اندرکاران با وسایل و ابزار مختلف و شیوه‌های متنوع در مرحله اول جوانان را به ازدواج تشویق کرده و پس از آن اولاد بیشتر و ازدیاد نسل را فرهنگ سازی کنند.

تقدیر ازنشریه موهن شارلی‌ابدو در نیویورک

مهر/ مراسم تقدیر از نشریه فرانسوی شارلی ابدو که کاریکاتوری توهین آمیز از پیامبر اسلام منتشر کرده بود تحت تدابیر شدید امنیتی در نیویورک برگزار شد.
این مراسم که با اهدای جایزه مرکز آمریکایی قلم برگزار شد، ۲ روز بعد از آن برگزار می‌شود که مردان مسلح در تگزاس به همایشی که کاریکاتورهای توهین آمیز از پیامبر اسلام در آن به نمایش درآمده بود، حمله کردند.

معاون وزیر خارجه عربستان استعفا کرد

فارس/ منابع غیررسمی در عربستان امروز از استعفای معاون وزیر خارجه این کشور خبر داده‌اند. این اقدام یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که سلمان در اقدامی از پیش اعلام نشده، دست به تغییرات گسترده در ساختار حاکمیت زد.

انتقال موادمنفجره ازترکیه برای داعش

عصر ایران/ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار گزارش و عکسی از ارسال ماده منفجره " آمونیوم نیترات" از ترکیه به منطقه تحت کنترل داعش در شهرک " تل ابیاد" در شمال سوریه خبر داد. این روزنامه آمریکایی فاش کرد ده‌ها نفر را در منطقه‌ای در شانلی عورفا ترکیه مشغول جابجا کردن کیسه‌های بزرگ حاوی ماده آمونیوم نیترات به مقصد شهرک تل ابیاد در شرق کوبانی که تحت اشغال داعش در شمال سوریه دیده است.

واکنش انصارالله به ادعاي حمايت‌تسليحاتي ايران

باشگاه خبرنگاران/ محمد علی الحوثی از رهبران برجسته جنبش انصارالله و رئیس کمیته انقلابی یمن، ادعای حمایت تسلیحاتی و جنگ افزاری ایران از این جنبش را از طریق هواپیماها و کشتی‌ها تکذیب کرد.

توقف همکاری اعضای ان.پی.تی با رژیم صهیونیستی

واحد مرکزی خبر/ سفیر کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی در جلسات کنفرانس بازنگری معاهده ان.پی.تی بیانیه اعضای جنبش عدم تعهد را در مقام ریاست ایران بر این جنبش قرائت کرد.
نجفی با اعلام اینکه ۱۲۰ کشور جهان از همکاری هسته‌ای برخی کشورها با رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد و تاکید کردند: اعضای معاهده ان.پی.تی باید فورا همه همکاری‌های هسته‌ای خود را با غیر اعضای این معاهده، به ویژه رژیم صهیونیستی متوقف کنند و هرگونه همکاری با کشورها، باید پیوستن به نظام جامع پادمان آژانس و عضویت در معاهده ان.پی.تی مشروط شود.

بازدید صالحی از فعالیت‌های ‎گداخت‎ هسته‌ای

ایسنا/ رییس سازمان انرژی اتمی ایران از آخرین دستاوردها و پیشرفت‌های موفق پژوهشکده گداخت هسته‌ای پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای بازدید کرد.
در ابتدای این بازدید رییس پژوهشکده تاریخچه‌ای با اشاره به انجام طرح ملی گداخت هسته‌ای، دستیابی به دانش و تجربه مدیریت طرح‌های کلان، تربیت نیروی انسانی متخصص، ترسیم نقشه‌راه گداخت کشور و خودباوری را از نتایج اجرای این طرح برشمرد و افزود: اکنون دانش گداخت هسته‌ای بومی شده است و ما قادریم به هر هدفی که در این زمینه تعریف شود دست یابیم.

جوسازی جدید ضد ایرانی عربستان

روزنامه ایران/ شبکه سعودی «العربیه» مدعی شد ایران در تلاش نافرجام برای ترور عواض العسیری سفیر عربستان در بیروت دست دارد.
«العربیه» در حالی به پخش گزارش و مصاحبه‌های متعدد در این درباره کشف تلاش برای ترور سفیر عربستان در بیروت ادامه می‌دهد که منابع رسمی لبنان تاکنون این خبر را تأیید نکرده‌اند.

شاه سعودی: حمله به یمن موفقیت‌آمیز بود!

العالم/ شاه عربستان در تازه‌ترین اظهارات خود مدعی شد که حملات جنگنده‌های کشورش به یمن، اهداف مورد نظر را محقق نموده و"از ناگوار شدن شرایط جلوگیری کرده" است.
سلمان بن عبدالعزیز در مراسم گشایش نشست مشورتی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، اظهار داشت: عملیات موسوم به "بازگرداندن امید" بر مبنای قطعنامه شورای امنیت آغاز شده است.

نتیجه‎ نظر سنجی۲ رسانه ‎آمریکایی درباره ایران

فارس/ نظر سنجی مشترک صورت گرفته ۲ رسانه آمریکایی نشان داد که بیش از نیمی از آمریکاییها موافق توافق هسته‌ای با ایران هستند.
به گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال» ، در این همه پرسی که از سوی روزنامه وال استریت ژورنال و شبکه خبری «ام‌.اس.ان.بی.سی» صورت گرفت، نشان می‌دهد ۵۴% شرکت کنندگان گفته‌اند که توافق هسته‌ای با ایران «مهم» است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdkz0s.yt0z96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما